A BMW X5 úttörő típus volt a bajorok számára. Az első igazi SUV a kínálatban, ami egy egész modellcsaládot szült a kétezres években. Sokat gyártottak belőle, és kora okán most van a kínálat alján. Olcsó a vételára, de a fenntartás ehhez mérten magas, így állapotuk egyre csak romlik.

Magyarul a legtöbb első generációs X5-ös egy megoldásra váró hibagyűjtemény, ami sok törődéssel érheti csak el a gyári állapotot.

Innen nézve lehet érdekes egy olyan megkímélt gyöngyszem, mint a képeken szereplő, 2006-os gyártású BMW X5 4.8is. Ez még abból a korból származik, amikor a típusjelzés utalt a motor lökettérfogatára, ebben ugyanis az X5M alatt elérhető legerősebb V8-as dolgozik, a N62B48 kódjelű, 367 lóerős 4,8 literes szívó benzines. 

Máris gyűjtői darab egy első generációs BMW X5? 1

490 newtonméter nyomatékával mindössze 6,1 másodperc alatt lódítja száz kilométeres tempóig a méretes bódét, ami még 2021-ben is bőven elég, nem beszélve az ehhez tartozó, klasszikus és szívmelengető motorhangról. 

Aki első generációs BMW X5-ösöket nézeget, az biztos ilyen állapotra vágyik, a futásteljesítmény mindössze 10 ezer kilométer, havat, esőt nem látott a gép, a fényezést védőfólia borítja. Csodás csomag, erre költeni tényleg nem kell, igaz rá az örökbecsű “beülsz és mész” eladói szlogen.

Máris gyűjtői darab egy első generációs BMW X5? 2

 

Csakhogy van egy ára is a gépnek, ami alapján ezt nem kitűnő használt autóként, hanem inkább gyűjtői darabként, veteránjelöltnek akarja eladni a tulajdonosa. 

Máris gyűjtői darab egy első generációs BMW X5? 3

Ezért a vörös gépért ugyanis, dobpergés… 15,1 millió forintot kér az eladó! Ebben benne van az is, hogy az Egyesült Államokban eleve egzotikus, drágább a német prémiumautó, de még így is elég szédítő az összeg. 

Összehasonlításképpen, itthon egy 37 ezret futott, szintén kitűnően festő, 184 lóerős dízelért kérnek 5 millió forintot. Megéri a V8-as a 15 milliót?

Megéri a 2006-os BMW X5 V8-as motorral a 15 milliót?
Igen, ez egy befektetés, tíz év múlva sokkal többet ér majd
47% (894)
Simán, ha ennyiért vennék egy újat, arra többet kellene költeni hosszútávon
8% (157)
Nem éri meg, madár aki kifizet érte ennyit
24% (447)
Új korában sem ért ennyit, most miért érne?
21% (398)