A Lada Niva örök darab, az 1976-os születésű modell mind a mai napig csak minimális modernizálásokon esett át. Rideg műanyagok, olcsó megoldások, ahova csak tekintünk, és a technika is maradt a kilencvenes évek színvonalán. 

Érzik ezt Oroszországban is, és van, aki ennek ellenére nem vesz külföldi autót, de a Nivától többet vár. Ezt a vevőkört szolgálják ki a különböző autóépítő műhelyek, ahol szó szerint az utolsó csavarig átnézik, átépítik az eredeti gyári technikát. 

Ez a Lada Niva elérte a BMW színvonalát, de van egy trükk 1

Aki például BMW-s hangulatra vágyik, annak a Bronco épít egy BMW-s hangulatú Nivát. Egyszerűen belegyömöszölik a bajor típus minden elérhető alkatrészét a Niva karosszériába, ami minden téren sokat javít az autó paraméterein. A BMW X1 műszerei, ülései kerültek bele, és működik a kulcs nélküli indítás is, akárcsak a többi extra funkció. A kormány és az iDrive tekerőgombja elég idegenül hat ebben a környezetben.

Ez a Lada Niva elérte a BMW színvonalát, de van egy trükk 2

A gyári 1,7 literes benzines helyére pedig a németek kétliteres N47 kódjelű dízelmotorja került 250 lóerővel, automata váltóval. A kerekek immár húszcolosak, a futóműve pedig szintén BMW, egy E61-esről érkeztek az alkatrészek. 

Ez a Lada Niva elérte a BMW színvonalát, de van egy trükk 3Ez a Lada Niva elérte a BMW színvonalát, de van egy trükk 4Ez a Lada Niva elérte a BMW színvonalát, de van egy trükk 5Ez a Lada Niva elérte a BMW színvonalát, de van egy trükk 6