A Volkswagen Golf nemzedékek számára mutatta meg, milyen az ideális átlagautó. Első generációjából 1974 és 1985 között hatmillió darabot gyártottak ötajtós karosszériával, ebből egymilliót dízelmotorral. Utóbbi úttörőnek számított, a kompaktok között a Peugeot modelleken túl nem lehetett autót találni gázolajos motorral.

A kezdetben 1,5 literes, 50 lóerős blokkot az 1,6 literes 54 lóerős váltotta fel, majd jött a turbós kivitel 69 lóerővel. Ezekből pár éve még rengeteg futott a hazai utakon is, az 5-6 literes fogyasztás és az egyszerű technika az életben tartásuk mellett szólt, amíg a lemezek végképp szét nem rohadtak. 

Így Volkswagen Golf Type 17, vagyis az egyes Golf mára megbecsült veteránná ritkult, és főleg tőlünk nyugatra már nem csak a GTI kivitelért kérnek komoly összeget. A holland piacon például belefutottunk egy olyan megkímélt, szép állapotú 69 lóerős turbódízel 1983-as Volkswagen Golf I-esbe, amit 15 999 euróért árulnak. 

5,8 milliót kérnek ezért az öreg dízel Volkswagen Golfért 15,8 milliót kérnek ezért az öreg dízel Volkswagen Golfért 25,8 milliót kérnek ezért az öreg dízel Volkswagen Golfért 3

Mindezt 137 ezer megtett kilométerrel, tehát nem egy garázsban dédelgetett, nulla kilométeres darabról van szó, mégis elkérnek érte közel hatmillió forintot. 

5,8 milliót kérnek ezért az öreg dízel Volkswagen Golfért 4