1995 óta a mai napi gyártja a CR-V-t a Honda, a városi terepjáró már az ötödik generációját tapossa, ami 2020 első hónapjaiban az egyik legnépszerűbb modellnek bizonyult világszerte az újautó-eladásokat tekintetében.

A ’90-es évek második felében megjelent SUV első érája egészen az ezredfordulóig kitartott. Arra viszont senki sem gondolt megjelenésekor, hogy mi lenne, ha lehajtható lenne a teteje, akár egy kabriónak. Márpedig az 1998-as Genfi Autószalonon előrukkoltak az ötlettel a Valmetnél; az elmúlt 40 évben a mérnöki gárda olyan autók megalkotásáért volt felelős, mint a kabrió kivtelű Saab 900 vagy éppen a Porsche Boxster.

A CR-V, amire a Honda sem állt készen 1

Nyitott tetővel teljesen más a Honda CR-V összhatása.

Bármennyire is furcsának tűnik első látásra egy kabrió CR-V, különösen négyajtósként, az elismerésre méltó, hogy még az összecsukható tetővel is többnyire megőrizte eredeti formáját a karosszéria, ugyanakkor rengeteg helyet elvenne a csomagtérből.

A kívül elhelyezett pótkerék félburkolata még inkább csak különccé teszi a megoldást, ellenben a hátsó lámpák elhelyezésére sikerült ésszerű megoldást találni, a negyedpaneleken – az eredeti koncepción a tetőpanelen találhatóak meg.

Ez a terv viszont csak terv maradt. Soha nem is valósult meg a Valmet ötlete, ugyanis a Honda nem látott kellő fantáziát a kabrió SUV-k piacában – értelemszerűen azóta sem készült tengerparti verzió a kompakt crossoverből.

1994-ben mutatkozott be az első RAV4. Az első szériából vászontetős is volt

1994-ben mutatkozott be az első RAV4. Az első szériából vászontetős is volt

Pedig az autózás történetében nem lett volna új keletű a koncepció. A Nissan Murano és a Volkswagen T-Roc kabrió változata a mai napig kapható, viszont még a CR-V előtt, 1994-ben debütált a Toyota RAV4, ami nem csak vászontetős, de kétajtós és emellett rendkívül rövid is volt. Mindössze 3,69 méter hosszúra – vagy rövidre, mindenki döntse el maga – szabták, ezzel még a Yarisnál is rövidebbnek bizonyult.

Ha már CR-V: tavaly ősszel a Vezess is kipróbálhatta a legújabb generációs CR-V-t, annak is a frissen piacra dobott, hibrid hajtású változatát.

Forrás: Motor Trend
Kép(ek) forrása: Valmet