Az észak-amerikai tuningpiac Mekkája, a minden ősszel megrendezett SEMA-kiállítás hemzseg az átépítésektől. Emelt futóművek, vad fényezések, motortuningok licitálnak rá egymásra, és bár egy ideig ez érdekes, hamar ráun az ember. Az alábbi öt átépítésben azonban volt valami extra, valami olyan ötlet, amivel kiemelkedtek a tömegből.

Suzuki BaseCamp Concept (2006)

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 1
Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 2

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 6
Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 7
Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 8
Fotó megosztása:

A Suzuki ma már nincs jelen Észak-Amerikában, 2006-ban azonban, amikor ez az XL7-es átépítés készült, komoly terveik voltak. Első pillantásra csak a tetőre szerelt, terület-bevilágító fényszórókkal ellátott csomagtartókeret tűnik fel, ám a lényeg az autó jobb oldalán található. Itt ajtók helyett teljes hosszában felnyitható az oldalfal.

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 9
Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 10

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 7
Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 6
Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 8
Fotó megosztása:

Mögötte a félig elvágott B-oszlopból hosszú asztalkát húzhatunk elő, az oszlopcsonkon iPod-csatlakozót és elektromos konnektorokat találunk. A túloldalon kisbaltát illesztettek az ablaküveget helyettesítő tartópanelbe, mert kisbalta nélkül ne menjen piknikezni az ember.

Five Axis Toyota Yaris Club Concept (2008)

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 17
Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 18

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 21
Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 22
Fotó megosztása:

Ezzel a kisautóval a legalacsonyabb mélygarázsba is beállhatunk, hiszen se teteje, se szélvédője nincsen. Csak viccelünk: természetesen versenyautónak készült, méghozzá kompresszorral és módosított kipufogórendszerrel növelt motorteljesítménnyel, 50 mm-es (!) futómű-ültetéssel és brutális fékekkel.

Toyota Mirai „Back to the Future” (2015)

 

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 23
Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 24

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 27
Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 28
Fotó megosztása:

A hidrogén üzemanyagcellás Toyota Mirai egyfelől a világ legjózanabb autója (nincs emisszió, nincs zaj, nincs sebességváltó, nincs semmi sem), másfelől viszont a legizgalmasabb is, amolyan igazi jövőbe pillantós élmény. Amikor tehát a Toyota 2015-ben a „Vissza a jövőbe” DeLoreanjának stílusában szárnyas ajtókat szerelt egy Miraira, az felért egy antianyag-reakcióval: többszörösen találkozott egymással a jelen és a jövő.

Kia Niro Triathlon (2016)

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 29
Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 30

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 33
Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 34
Fotó megosztása:

A Kia Niro Triathlont háromtusázók képzeletbeli kísérőautójának szánták. A csomagterét kerékpár szállítására alakították át, leszerelve a hátfalat. Belül minden ülését eltávolították (kivéve persze a vezetőét), helyükön tárolórekeszek, pihenősarok, illetve egy kézi zuhany (!) kapott helyet, így gyorsan felfrissülhet a versenyző.

Mitsubishi Re-Model A (2017)

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 35
Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 36

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 39
Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 40
Fotó megosztása:

A Mitsubishi századi születésnapjára készült alkotás elrettentő példa arra, hogy olykor a legnemesebb szándék is elsülhet fordítva. A cég első autójának, az 1917-es Model A-nak a centenáriumán fogtak egy Outlander PHEV konnektoros hibrid szabadidőjárművet, a padlóig csupaszították, majd a nyers vázmaradványra felerősítették egy eredeti Model A szükségszerűen átméretezett idomait.

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 41
Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 42

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet

Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 40
Öt autóátépítés, ahol nem követték a szabálykönyvet 39
Fotó megosztása:

A kényszerűen megváltozott arányokat fura kerékválasztással súlyosbították. Abban viszont biztosak vagyunk, hogy a projektben résztvevők nagyon élvezték a munkát, ahogy általában az ilyen átalakítások során mindenki.