Eiji Toyoda pontosan tudta, hogy az egész világon sikeres luxusautót gyártani nem lesz egyszerű, de a japánok mégis belevágtak, hogy egy teljesen új márka első modelljével szorongassák meg a nagy német triót. 1983-ban kezdődött meg a Flagship 1 nevű projekt, amin aztán 60 dizájner és 1400 mérnök dolgozott 24 csoportban.

450 prototípus született és 900 motor, mielőtt piacra dobták volna a Lexus LS 400-ast. Az előszériás autók a tesztelés során 2,7 millió kilométert tettek meg a legkülönbözőbb körülmények között. 1987 májusára el is készültek az autóval, aminek gyártása csak két évvel utána kezdődött meg.

Az új Lexus LS is tudja az ikonikus poharas trükköt 1

Rengeteg díjat nyertek vele és többször meg kellett ismételniük azt a reklámot, ami a már 30 éves Lexus LS történetének egyik emlékezetes pontja. A tesztpadon álló autó gépháztetejére pezsgőspoharakat pakolnak egymásra. És csak aztán indítják be, majd gyorsítanak vele 230 km/órás sebességre. A poharak pedig nem csörömpölnek a földön.

Mert az 1UZ-FE kódjelű 4 literes, szívó V8-as motor egészen elképesztő selymességgel jár. Teljesítménye 250 lóerő és valamivel több mint 350 Nm nyomaték van hozzá. 100-as tempónál a korabeli mérések szerint 58 dB a zajszint. Ennél minden másban zajosabb volt utazni akkoriban.

Akio Toyoda, a vállalat első embere 63 éves és imádja az autókat, a versenyzést és láthatóan irányítása alatt tényleg születnek újra izgalmas Toyoták. Nem mellesleg saját maga pakolja fel a pezsgőspoharakat az új Lexus LS 500-as gépháztetejére és ismétli meg a 30 évvel ezelőtti reklámot. Nézd!

Kapcsolódó címkék: 1uz-fe aiko toyoda Lexus LS reklám Toyota V8