A Hamann Motorsport fennállásának 15. évfordulója alkalmából különleges autóval ünnepelt. A Laguna Seca II-vel állítottak emléket a Hamann egy korábbi munkájának, a Laguna Secának. Az 1988-as átalakítás egy E30-as M3-as BMW-re épült, amelynek motorterébe egy 3.5 literes turbófeltöltős blokk került.

A 410 lóerős autó volt akkor az első engedélyezett utcai átalakítású BMW, amelynek végsebessége meghaladta a 300 km/órát.

A Seca II átalakítás alapját egy E46 kódjelű M3-as BMW adta, amiből sikerült megépíteniük a mai szemmel legbetegebb, eszement verziót. A sorhat helyére a bajor kínálat legkövérebb darabja, egy 750-es BMW-ből származó V12-es került. Az eredetileg 5379 köbcentis lökettérfogatot 6,1 literesre növelték. Az átalakítás során speciális főtengely, új hajtókar és nagyobb dugattyúk kerültek a 12 hengeres motorba. Aki fogja a fejét, hogy mennyire hazavágja a nehéz, hatalmas blokk az autó egyensúlyát, az téved. A V12-ese a BMW-nek akkoriban űrtechnikának számított, csak 12 kilogrammal volt nehezebb, mint az eredeti M3 S54B32.

Húsz éve ez volt a legvadabbra tuningolt BMW 1

A hengerfejet is átalakították, nagyobb szívó és kipufogó szelepeket építettek be, amelyeket új sportvezérműtengelyek vezérelnek. A motor megnövekedett levegőigényéről két speciálisan kialakított házban elhelyezett légszűrő gondoskodik.  

480 lóerőt értek el 5400-as fordulatszámnál, a maximális 620 newtonméteres nyomaték pedig 4300-nál jelentkezett. 4,2 másodperc alatt katapultál fel a megpiszkált M3 a 100 km/órás sebességre és csak további 9.6 másodpercre van szükség a 200 km/órás sebesség eléréséhez. 

Húsz éve ez volt a legvadabbra tuningolt BMW 2

Húsz éve ez volt a legvadabbra tuningolt BMW 3

(Ezek az adatok is jól mutatják, mennyit fejlődött a technika húsz év alatt, a most futó BMW M4 431 lóerővel, hat hengerrel és turbófeltöltővel tudja ugyanezt a 4,2 másodperces százas sprintet.)

312 km/órás végsebességével még ma is takarítana a belső sávban a Hamann 3-as kupé, aminek talán csak a gumiméretei nem számítanak ma extrémnek, előre 8,5×19-es felnit és 245/35 R19-es gumit, míg hátra 10×19-es felnit és 275/30 R19-es gumit szereltek.

A Hamann Laguna Seca II újkori ára 500.000 német márka volt 2001-ben, ami akkor 65 millió forintnak felelt meg.

Húsz éve ez volt a legvadabbra tuningolt BMW 4

Húsz éve ez volt a legvadabbra tuningolt BMW 5