Először a 60-as években jelent meg a Chevroletnél a Blazer név, mely egy platós alapjaira épített, kétajtós terepjáró volt, majd később alakult szabadidő-autóvá, most pedig egy sportos, Camaro stílusjegyeit használó SUV lett belőle. Összességében tehát bejárta azt az utat, melyet a legtöbb autó. Pedig volt más elképzelés is a Blazerrel kapcsolatban, ez volt az 1987-ben bemutatott Blazer XT-1, melyen először a Chicago-i autókiállítás látogatói csodálkozhattak.

Egyértelműen a 80-as évek világa köszön vissza mindenhol. Az élénk sárga szín és a piros feliratok, valamint az üvegbuborék kabin is nagyon jellemző vonása a korszak autóipari trendjének. Futurisztikus kívülről az autó, de ez teljesen indokolt, hiszen egy csomó új technikai megoldást pakoltak bele. Egyrészt ott a repülőgépekéhez hasonló kormány, melynek nem csak a közepén sorakoznak gombok, hanem kétoldalt is bőven van mit nyomkodni. Nem beszélve a középkonzolról. A vezető előtt hatalmas CRT képernyő mutatta az információkat.

Ez a Chevrolet a jövőt mutatta meg 1987-ben 2

202 lóerős teljesítményével és 339 Nm nyomatékával nem kiemelkedő a  Vortec 4,3 literes, V6-os motor és a 4 gangos automata sem épp űrtechnika, az összkerék-kormányzásnak ez a szintje viszont komoly. Az autó fordulóköre mindössze 4,26 méter, valamint a hasmagasság is több mint 25 centire növelhető. A kormányzás ráadásul steer by wire rendszerű, tehát nincs mechanikai kapcsolat a kormány és a kerekek között. Összkerék-hajtása pedig automatikusan érzékelte a tapadásvesztést, így ennek alapján osztotta át a nyomatékot.