1967-ben Luigi Chinettinek, a Ferrari amerikai importőrének szállították le a megszokott formájú, eredetileg Pininfarina stúdió által rajzolt 330 GTC-t. Kereskedő lévén az autónak hamar új gazdája lett, Gerald L. Buhrman vásárolta meg a Ferrarit a Michigan államban lévő Ann Arbor városából. Ő aztán a massachusettsi Cambridge-ben lakó Robert Kennedynek adta el a 10659-es alvázszámú 330 GTC-t. Eddig egy szokványos történet a sportautó múltjából.

Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit 1
Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit 2

Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit

Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit

Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit 16
Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit 17
Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit 18
Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit 19
Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit 20
Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit 21
Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit 22
Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit 23
Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit 24
Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit 25
Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit 26
Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit 27
Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit 28
Fotó megosztása:

1972-ben azonban Robert Kennedy kicsit összetörte az autót és visszavitte Luigi Chinettinek, hogy javíttassa meg a Ferrarit. Chinetti azonban elég szabadon értelmezte a nem túl súlyos sérülések javítását, ezért az autót visszaküldte Olaszországba, ahol a Carrozzeria Zagatóra bízta a karosszériát. Ők pedig nem a visszafogott stílusokról ismeretesek. A Zagatónál nem tartottak meg semmit a Pininfarina karosszériából, hanem a 70-es évek modernebb stílusában dolgozták át az autót, melyet aztán ebben a formában állítottak ki az 1974-es Genfi Autószalonon.

Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit 29

Persze a forma megdöbbentő, hiszen az éles vonalak merőben mások, mint amilyen eredetileg volt a 330 GTC. Minden centije az autónak ma is meglehetősen szokatlan az orr oldalára tett Ferrari logójától a kivehető targa tetőn át egészen a magasra helyezett lökhárítós farig. Más hasonló autó is született a korszakban, hasonló divathullám mentén született a Michelotti-féle Daytona NART Spider is. Miután az egyetlen Zagato karosszériás 330 GTC szerepelt az olasz Quattroroute magazinban is, visszaküldték az Egyesült Államokba.

Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit 30

Meglehetősen drasztikus változás volt, de Kennedynek tetszett az autó, ezért egészen a 90-es évekig megtartotta. Már ekkoriban is értékes különlegességnek számított az autó, így számos könyvben és eseményen megfordult. Legelőször az 1996-os Pebble Beach-i Concours d’Elegance-on csodálhatták meg az 3,3 literes, V12-es Colombo motoros 330-ast Amerikában. Ezt követően egy német gyűjtő vásárolta meg, aki a langenfeldi Modena Motorsportnál szervizeltette. Most több mint 135 millió forintnak megfelelő összeget várnak érte a Sotheby’s aukcióján.

Fel sem lehet ismerni ezt a Zagato ruhás Ferrarit 31