A német Stefan Forster természetfotósként egy alapelvet követ: nem hajlandó retusálni a fényképeit. Ha nem jók a fények, akkor kimegy másnap, harmadnap, és még annyiszor, ahányszor muszáj, hogy végül minden stimmeljen.

Ez a szemlélet elismerésre méltó, de rendkívül időigényes: ahelyett, hogy egy munkával végezne pár nap alatt, olykor hetekig kóborol a sivatagban, a dzsungelben, a hómezőkön vagy ahol épp dolga akad. Ilyen körülmények között autójának egyszerre kell otthonnak, terepjárónak és stúdiónak lennie.

Mivel ilyen járművet nem gyártanak, építtetett magának egyet.

Az alapot egy 3,0 literes dízel Toyota Hilux adta; ebből a német Hurter Offroad és az izlandi Arctic Trucks gyártottak holdjáró gépkocsit, a platóra integrált (nem pedig csak úgy ráillesztett!) lakóegységet pedig egy Geocar nevű cég követte el.

A motorteljesítmény 225 LE, a fékeket megerősítették, a saját tömeg 2,6 tonnára, a terhelhetőség 3,5 tonnára nőtt. Oldalanként 15-15 centivel toldották meg a nyomtávot, hogy elférjenek az óriási kerekek. A járművet körbeszigetelték, beleértve a lakóegységet és az utasfülkét is, így a gázlómélység megdöbbentő 160 centiméter.

Mindkét tengelyen zárható a differenciálmű, a szabad hasmagasságot 50 mm-rel növelték, és hogy semmi ne akadhasson bele alulról, teljesen leburkolták a jármű fenekét. Az üzemanyagtartály 250 literes, ivóvízből 110 liter van a fedélzeten.

„A világ önmagában szürreális színekkel és fényjátékokkal ajándékoz meg bennünket, teljesen etikátlannak érezném beavatkozni ezekbe. Képeimet a természet alkotja, nem én; az én szerepem csupán annyi, hogy megosszam a nagyközönséggel a világ szépségét, és felhívjam a figyelmet arra, milyen fontos megóvnunk ezeket a kincseket” (Stefan Forster)

A lakómodulban külön fűtő- és hűtőrendszert épített ki, van meleg vizes zuhany, gáztűzhely és fridzsider.  Bár az alapterület nem nagy, egy franciaágy és egy gyerekágy is helyet kapott belül: Stefant ugyanis nem csak felesége, de kisfiuk is elkíséri expedícióin.

Forrás: Smarter Media, Stefan Forster