2008-ban a legtöbb Audi A4-eshez hasonlóan ez is kétliteres, turbódízellel és elsőkerék-hajtással gördült le a szalagról, ami valószínűleg racionális választás volt. A nyomatékos gázolajos kiszolgálta a hétköznapi igényeket, mellette vélhetően a fogyasztásra sem volt sok panasza a tulajdonosnak. Viszont ezzel nem mindenki van így, egyeseknek az ilyesmi sokadrangú tényező, inkább élvezni szeretnék az egyedi és szépen szóló, erős autót. Ezért kidobták belőle az eddig szolgáló hajtásláncot és valami egészen királyat raktak a helyére.

Ahol eddig négy henger lakott, oda költözött be a 4,2 literes, szívó V8-as motor, az autó alá pedig a hozzá passzoló quattro összkerékhajtást is bepakolták. A nyolchengeres FSI motor 380 lóerős, mellé 460 Nm nyomatéka van és 5,5 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra a négyajtóst. Hogy a lehető legjobban szóljon a V8-as, Armytrix kipufogót párosítottak hozzá.

Nem csak a motorral törődtek, hanem a fékeket is a megnövekedett teljesítményhez igazították, azok a TT RS-ről származnak, a kiszélesített kerékjárati ívekben figyelő központianyás felniken Michelin Pilot Sport 4S gumik feszülnek. Kapott egy halom karbon kiegészítőt és persze ültetést is a menő matricázás mellé.

A beltérben sportülések és lapított aljú sportkormány várja a vezetőt, mindent a fekete és a piros ural, javarészt Alcantarába varrva, hogy teljes legyen a kép. Ha nem csak képen, de videón is megnéznéd az autót, akkor hajrá: