1980 januárjában mutatta be a Renault az R5 Turbót, mely ugyan erősen hasonlít a lakossági felhasználásra készülő autóhoz, de egy teljesen másik univerzumból érkezett. A franciák alaposan átvariálták az autót a homologizáció kedvéért. Az orrmotoros, elsőkerék-hajtású felépítést felváltotta a középmotoros, hátsókerék-hajtású elrendezés, aminek nyoma is maradt a karosszérián, már elöl is markánsak a szélesítések, de az R5 Turbo rettentően kiszélesített, légbeömlőkkel tarkított fara mindent elárul. Versenyautónak született és csupán a szabályok miatt engedték utcára a gépet.

1,4 literes, négyhengeres motorjára hatalmas turbófeltöltő került, a teljesítménye 160 lóerő, amihez további 221 Nm nyomaték társult. Természetesen ezeket a számokat kellően rugalmasan kezelték akkoriban. Álló helyzetből 6,6 másodperc alatt ugrik 100-as tempóra, a végsebesség pedig alulról karcolja a 210 km/órát. Ezt az autót 1985. október 17-én szállították le a londoni Radbourne Cars kereskedésnek, ahol első tulajdonosa vette át. Az erről szóló dokumentáció és a számla még mindig megvan.

Ezt követően 32 évig volt első gazdájánál az autó, aztán 2017 áprilisában került a John Price Rallyinghez, akik még ebben a hónapban új tulajdonost keresnek az autónak. Az autó hosszú ideig állt egy raktárban, ami nem tett jót az állapotának, de már abba is elég merész belegondolni, hogy valaki több mint 140 ezer kilométert tekert egy olyan autóba, ami közelebb áll a versenygéphez, mint az utcai autóhoz. Nagy érték az is, hogy erősen felújításra szoruló, de eredeti állapotában, hiánytalanul maradt fenn az autó az utókor számára.

Az eredeti felnik, a szerszámkészlet és a teljes dokumentáció rendelkezésre áll az autóhoz, ami nagy kincs. A kifogástalanra restaurált példányok ára az 50 millió forintos összeget is elérheti, ezért nagy valószínűséggel már ezért a fáradt példányért is szép pénzt kínálnak majd.