1981-ben kezdték meg a W126-os Mercedes kupé változatának gyártását, mely aztán további 10 éven át maradt a kínálat része. A márka zászlóshajója kizárólag V8-as motorokkal készült, melyek tisztességesen repítették az 1,6 tonnát nyomó, 5 méter hosszú kétajtóst. Ma is kívánatos autó a klasszikus Mercedes kupé, aminek egyik legritkább és legerősebb változata természetesen az AMG-nél készült.

A Mercedes-Benz-hez közel álló tuningcég ekkor még független vállalkozásként működött és a német luxusautók mellett például a Mitsubishinek is készítettek egy-két felpaprikázott modellt. Az 560 SEC bitang változatából 100 darabot terveztek legyártani, végül azonban csupán ennek a menniségnek a felét valósították meg. Az autó legjellegzetesebb eleme a kiszélesített karosszéria, ami miatt igazán izmosnak tűnik ez az ártatlan hófehérre fényezett példány is. Az öblösebb kerékjárati ívekben többrészes, az autó színével megegyező, de polírozott peremű AMG felnik figyelnek.

Tömény ’80-as évek ez a hófehér Mercedes kupé 2Tömény ’80-as évek ez a hófehér Mercedes kupé 3

Folytatódik a fehér a beltérben is, de már  feketével vegyítve a világ összes gombját tartalmazó, elektromosan állítható Recaro sportüléseken, bizonyára remek érzés lehet átfogni az AMG sportkormányt és rápillantani a fehér számlapú műszeregységre. Az összképet valódi fabetétek teszik teljessé.

Hat literesre fúrta fel az AMG a Mercedes-Benz 560 SEC-be szerelt M117/9-es kódjelű, eredeti formájában 5,5 literes lökettérfogatú V8-as motort. Míg az 560-as 299 lóerőt és 455 Nm nyomatékot tudott, addig az AMG változat már 385 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet. Maximális nyomatéka 556 Nm-re nőtt. 270 km/órás végsebességgel pedig a mai napig bérelt helye van a német autópálya belső sávjába.