A ’60-es évek végén mutatta be a Volvo a Párizsi Autószalonon a 164-es modelljét, melynek nevében a 6-os a hengerek számára, a 4-es pedig az ajtókra utalt. Ez volt az a modell, amivel a svédek olyan márkáktól szerettek volna vevőket elcsábítani, mint a Mercedes, a BMW vagy éppen a Jaguar. Hathengeres motorjai állítólag mindnél takarékosabbak és tartósabbak, természetesen a belteret is az ilyen vásárlók igényeihez tervezték, ennek megfelelően valódi fa és sok bőrborítás található az autóban.

Jóval később, 1992-ben mutatkozott be a nagyközönségnek a második generációs BMW M3, mely már sokkal szélesebb rétegekhez szólt, mint elődje, az E30-as. A 3,2 literes, sorhatos szívó benzinmotor 321 lóerőt teljesít, mellé 350 Nm nyomatéka van 3250-es fordulattól. A bajor sportkupé kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a mutató korlátozás nélkül a 280-at is átlépheti.

Hogy a két autónak mi köze van egymáshoz? A legtöbb esetben semmi, azonban valaki úgy gondolta, hogy a kettő kombinációjából egy igazán érdekes járgány kerekedik és nem tévedett. Egészen jól sikerült az átalakítás, csupán a tetővonal buktatja le a Volvo-ruhás BMW-t. A karosszérián végigfutó krómléc, a lámpák és a retrós tükrök is mind passzolnak – a beltérben már nem történtek ekkora változások -, csupán a jellegzetes átló kéne a hűtőmaszkra.