Egy új modell kifejlesztése során fontos szerepe van a prototípusoknak és előszériás modelleknek, hiszen a tesztelés ideje alatt rengeteg tapasztalatot tudnak szerezni az adott autóról. Ezeknek a korai változatoknak azonban a legtöbbször elég korán véget is ér a pályafutásuk elég, a szerencsésebbek egy raktárban vagy a gyár múzeumában pihennek, a többi sorsa pedig a bontás és bezúzás. Nincs másképpen a szupersportautók esetében sem, a McLaren is több prototípust készített, mielőtt utcára eresztették volna a P1-est.

Most éppen egy ilyen P1-es lett eladó, egészen pontosan az XP05-ös kódjelű példány, melyet a váltó fejlesztésére és a Bosch befecskendező rendszer tesztelésére használtak. Nem mellesleg ez volt az az autó, melyet P1 GTR ruhába öltöztettek a 2015-ös Genfi Autószalonon és a New York Auto Show-n. Az autó tulajdonosának kérése volt, hogy öltöztessék vissza az utcai formájába és kapja meg a P1-es jellegzetes, sütőtökszínét. A szérián kívüli McLaren P1-esben kevesebb mint 400 kilométer van. Az eladó prototípushoz mindenféle dokumentáció és még egy modellautó is jár, az árát azonban nem árulták el.

A LaFerrari és a Porsche 918 Spyder riválisának szánt McLaren P1-esben 3,8 literes V8-as benzinmotor dolgozik, melyet két turbóval toldottak meg az angolok, valamint hibrid hajtást is kapott. 727 lóerős teljesítményt és 720 Nm csúcsnyomatékot kínál a turbós V8-as, melyhez közel 180 lóerőt és 260 Nm nyomatékot adó villanyos hajtás társul. Az összteljesítmény így 916 lóerő, amihez 980 Nm nyomaték jár. A katalógus szerint teljesen elektromos üzemben körülbelül 10 kilométert képes megtenni.

Ennél jóval izgalmasabb, hogy álló helyzetből 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, a 200-as osztásig pedig további 4 másodperc szükségeltetik neki. Végsebességét elektronikusan korlátozták 350 km/óránál.