Néhány autót megpróbáltak az egyik legnépszerűbb autósporttal, a Forma-1-gyel eladni, ami nem mindig a legjobb ötlet, de néha azért be is jöhet. Ez azonban nem elég, úgy tűnik, hogy az autógyártóknak minden apróságot meg kell ragadni, ha ezzel szélesebb körben váljon egy picit ismertebbé a termékük.

Fiat Panda 4×4 Antarctica (2014)

8 autó bizonyítja, hogy a marketinges nagy úr 1

A Fiat szinte élen jár, ha kretén limitált szériákról van szó, ezért ebben a listában sem ez az egyetlen autó az olaszoktól. 30 éves volt éppen az összkerekes Panda, amikor kitalálták, hogy ezt mindenképp meg kell ünnepelni valamilyen módon, így kitalálták, hogy kívül és belül jelenjenek meg narancssárga elemek, valamint egy oldalán csúszó pingvin. A kettő közti összefüggést ne is próbáljuk megérteni.

Ford F-150 Harley-Davidson Edition (2011)

8 autó bizonyítja, hogy a marketinges nagy úr 2

A Ford legkedveltebb platósából gyakran készül Harley-Davidson Edition, ami távolról sem jelenti azt, hogy a platón minden adott ahhoz, hogy kétkerekűt szállítson rajta a tulajdonos. Csupán néhány dekorációs elem, különleges fényezés és temérdek Harley-Davidson logó különbözteti meg a limitált szériás modellt.

Fiat Panda Italia ‘90 Football World Cup Competition Edition (1990)

8 autó bizonyítja, hogy a marketinges nagy úr 3

A labdarúgó világbajnokság mindig nagy esemény, hiszen a focit sokan szeretik. A Fiatnál kitalálták, hogy az elérhető Panda tökéletes ennek népszerűsítésére ezért labdát csináltak a kerekeiből. Ez azonban csak egy apróság az első generációs Panda történetében, hiszen a modellt 1980-tól egészen 2003-ig gyártották és ezen időszak alatt 4,5 millió példány gördült le a szalagról.

Porsche 911 Turbo S 918 Spyder Edition (2010)

8 autó bizonyítja, hogy a marketinges nagy úr 4

Mint minden szupersportkocsira, úgy a Porsche 918 Spyderre is sokat kellett várniuk azoknak, akik végigjárták a vásárlás teljes folyamatát. Ezért – hogy a kedves vevők ne maradjanak különlegesség nélkül – kitalálták a 911 Turbo S-ből alkotott limitált szériát, melyet a hibridre utaló élénk zöld elemekkel tettek emlékezetesebbé. A turbós, hathengeres boxermotor 530 lóerős, 700 Nm nyomatékú.

Fiat 500 Barbie Edition (2009)

8 autó bizonyítja, hogy a marketinges nagy úr 5

A Fiat aranyos kisautójából számtalan limitált széria készült, és ezzel távolról sincs vége a különleges modellek sorának. A rózsaszín cukiságot a Barbie 50. évfordulójára készítették és ezzel pont az 500-ashoz kapcsolódó sztereotípiáknak ástak mélyebb gödröt.

Citroën C3 Pluriel Charleston (2009)

8 autó bizonyítja, hogy a marketinges nagy úr 6

A Citroën C3 Pluriel egyébként sem tekinthető egy diadalmenetnek, de igyekeztek menteni a menthetőt a beázó, makrancos tetejű francia megítélését az elegáns Charleston sorozattal. A Kacsát idéző festés azonban távolról sem volt olyan csábító, mint ahogyan azt gondolták.

Chevrolet Camaro Hot Wheels Edition (2013)

8 autó bizonyítja, hogy a marketinges nagy úr 7

A Chevrolet Camaro önmagában is úgy néz ki, mint egy Hot Wheels kisautó, így aztán nem volt nehéz limitált szériát alkotni a kettő összefonódásából. A különleges kék fényezés és a kéttónusú felnik mellé sportos kiegészítőket és plaketteket kapott. Rendelhető volt V6-os motorral is, de mindenki egyetért abban, hogy az LS3 V8 inkább kívánatos a 423 lóerős teljesítménnyel és 569 Nm nyomatékkal.

Volkswagen Polo Harlequin (1995)

8 autó bizonyítja, hogy a marketinges nagy úr 8

Minden idők legbohókásabb limitált szériáját érdekes módon éppen a Volkswagen hozta. Óvatosan bántak vele, hiszen csupán ezer darabot terveztek a színes Polóból, de végül a négyszeresét vitték. Ki hitte volna, hogy a németeknek ilyen humoruk van?