Amint a nyár megérkezik, nem csak az autóbolondok néznek rá az aktuális kabriókínálatra. Csábító közlekedési eszközök a nyitott tetős autók, amik igazán egyedi élménnyé teszik az utazást. A szabadság érzése, a szélben lobogó sál és egyéb hasonló képek villannak be a kabriókat szemlélve. Akadnak olyanok, amik tökéletesen hozzák is ezeket, de van néhány autó, amiről nem szabadott volna levágni a tetőt.

Chrysler PT Cruiser Cabrio

Számos retrós vonalon lovagoló autó jelent meg a 2000-es évek környékén, melyek közül csak kevesek élték meg az utódot. A Chrysler PT Cruisert például az Airflow ihlette, de a nem túl sikeres Dodge Neon alapjaira épült. Kosár jellegű kialakítása borulás esetén óvta meg a benne ülőket.

Range Rover Evoque Cabrio

Friss versenyző a kabriók mezőnyében az Evoque újdonsága, a nyitható tetős kivitel, mely magas és masszív építésével a biztonságérzetet és a szabadságot kívánja ötvözni. Ez azonban kompromisszumokkal jár. Az autó rettentően nehéz, a négyhengeres motorok pedig szerény dinamizmust kínálnak. A fedélzeten ugyan elfér négy utas, de csomagjaiknak már nem igazán akad hely.

Renault Megane CC

Talán a kabriózás egyik leginkább kifogásolható formátuma a legtöbbször CC névvel illetett keménytetős verziók, melyek nem csak aránytalan karosszériát szülnek, de még rettentően nehezek is mellé. Nem mellesleg karosszériájuk messze nem olyan merev, mint amennyire az elvárható lenne. Ennek tökéletes megtestesítője a Renault Megane CC.

Nissan Murano Cross Cabriolet

A Nissan azt állította, hogy feltalálta a világ legelső összkerékhajtású kabrió crossoverét. Vajon szükség is mutatkozott rá? Az eladások alapján nem igazán. A furcsa szerzetet 3,5 literes V6-os motor hajtja, melynek teljesítménye 265 lóerő, hozzá CVT váltót párosítottak. Gyártása 4 év után ért véget 2014-ben.

Citroen C3 Pluriel

Ahogyan azt a neve is mutatja, a franciák a C3-as alapjaira építették ezt a furcsa szerzetet, mely távolról sem szokványos kabrió. A tetőt ugyanis nem mindig vihetjük magunkkal, amennyiben a teljes szabadság érzésére vágyunk, akkor az oldalsó oszlopokat otthon kell hagyni, ekkor azonban eső közelébe nem ajánlatos járkálni. A konstrukció sajátossága, hogy sok helyen beázhat, ami jellemzően be is következik.

Forrás: Drivetribe