Az egyediség nem éppen új jelenség a luxusautók körében, de amíg ma a színek és a kárpitok között válogathatnak kedvükre a jó módban élő tulajdonosok, addig régen akár komplett egyedi karosszériákat is gyártottak megrendelésre a mára márkákba olvasztott vagy teljesen eltűnt műhelyek. Az Aston Martinnál sem volt ez másképpen, az olasz Zagatóval például a mai napig szorosan együttműködnek az angolok.

Ebben az esetben viszont két elszánt férfi faragta kicsit kedvére az Aston Martin DB4-est. 1959-ben Harold Beach és a Ted Cutting úgy gondolta, hogy ha egy hangyányit megkurtítja a sportkocsit, azzal egy olcsóbb és vidámabb GT-t kapnak, így született meg márciusra a DB4GT, melyből aztán nem is készült több.

Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs 1
Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs 2

Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs

Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs

Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs 17
Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs 18
Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs 19
Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs 20
Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs 21
Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs 22
Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs 23
Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs 24
Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs 25
Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs 26
Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs 27
Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs 28
Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs 29
Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs 30
Fotó megosztása:

Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs 31Ilyen menő Aston Martinja még James Bondnak sincs 32

Nem aprózták el, hiszen az autó korának leggyorsabb angol sportkocsija volt, így kénytelenek voltak egy olyan pilótát a volánja mögé ültetni, mint Sir Stirling Moss. A 3,7 literes sorhatos motor teljesítménye 280 lóerő volt, ami éppen elég volt ahhoz, hogy számos versenyen megmérettesse magát. Kész csoda, hogy az autó folytathatta pályafutását a futamok után. Nyugdíjas éveiben fejlesztéseket segítő és a sajtóban szereplő autóként dolgozott.

Hosszú pályafutása alatt számos tulajdonosa volt, még a Mr. Beant alakító Rowan Atkinson gyűjteményében is megfordult a hibátlanul restaurált Aston Martin DB4GT. A pótolhatatlan formátum, gazdag történet és a tökéletes állapot miatt nem csoda, ha 8 millió dollárra, vagyis körülbelül 2 milliárd forintra becsülik a végső árat az aukció után.