A Bugatti EB 110 önmagában is nagyon ritka sportkocsi, hiszen összesen csak 139 darab készült belőle 1991 és 1995 között, kevesebb, mint a LaFerrariból. Ám van néhány igazán különleges darab, az utolsó néhány EB 110, amelyek már nem a Bugatti gyártott le.

1995-ben ugyanis tönkrement a Bugatti és a felszámolás során a megmaradt alkatrészeket és néhány még fel nem használt vázat, illetve félkész autót a német Dauer Sportwagen cég vásárolta meg. Az elemek felhasználásával megépítették az öt kocsit, amelyeket Dauer EB 110 néven értékesítettek. Ezek közül eladó egy, mélyfekete fényezéssel és rúzsvörös belsővel.

Olyan ritka, csoda, hogy van ez a Bugatti 1
Olyan ritka, csoda, hogy van ez a Bugatti 2

Olyan ritka, csoda, hogy van ez a Bugatti

Olyan ritka, csoda, hogy van ez a Bugatti

Olyan ritka, csoda, hogy van ez a Bugatti 11
Olyan ritka, csoda, hogy van ez a Bugatti 12
Olyan ritka, csoda, hogy van ez a Bugatti 13
Olyan ritka, csoda, hogy van ez a Bugatti 14
Olyan ritka, csoda, hogy van ez a Bugatti 15
Olyan ritka, csoda, hogy van ez a Bugatti 16
Olyan ritka, csoda, hogy van ez a Bugatti 17
Olyan ritka, csoda, hogy van ez a Bugatti 18
Fotó megosztása:

A kocsi alapját a Bugatti EB 110 erősebb és könnyebb változata, a Supersport adja, olyan, amilyet anno Michael Schumacher is birtokolt. Ebben a 3,5 literes V12-es, négyturbós motor erősebb, 560 helyett 612 lóerős változata dolgozott, amellyel a hivatalos specifikáció szerint 348 km/órás végsebességre volt képes. A hatfokozatú manuális váltóval és négykerék-hajtással szerelt sportkocsi elméletileg 3,2 másodperc alatt gyorsult százra.

A márkaalapító Ettore Bugatti születésének 110. évfordulójára született sportkocsi ezen darabjáért 1,15 millió dollárt, nagyjából 300 millió forintot kérnek a londoni kereskedésben. Óriási összeg, de milliárdos gyűjtőknek megérheti a különleges autó, főként, hogy korábbi tulajdonosai nem használták agyon a kocsit, mindössze 1050 mérföldet (1690 km) hajtottak bele.

Olyan ritka, csoda, hogy van ez a Bugatti 19Az EB 110 története azonban nem a Dauernél fejeződött be, mert az a vállalkozás is csődbe ment később. Az ott megmaradt alkatrészek Toscana-Motorshoz kerültek 2011-ben.