Nemrég zajlott le a harmadik Hobby Sunday Galgamácsán. A név egy vidám és egyre több embert megmozgató autós örömünnepet takar. A névben a hobby fontos, mert ide nemcsak FIVA-minősítésű veteránokat, OT-s rendszámú kedvenceket vártak, hanem olyan, akár fiatalabb, de ritka és érdekes autókat is, amelyek gondozása, tartása a tulajdonosnak elsősorban kedvtelés – mesélte a Vezessnek Nagy Krisztián, aki Rózsahegyi Richárddal és Galgamácsa önkormányzatával együtt szervezi az eseményt harmadik éve. A Hobby Sunday központja a Pest megyei település magtára.

Flaminio Bertoni tervezte a Citroën Traction Avant karosszériáját. Forradalmi benne az elsőkerék-hajtás. 1934-től 1957-ig volt gyártásban

Több mint száz jármű vett részt az idei találkozón. Trike-tól veterán és valóban gyönyörű  traktorokon át Simson motorkerékpárokon keresztül a Rolls-Royce Silver Shadowig volt mit csodálni a közönségnek a rekkenő hőségben.

1973-as a szépségversenyt megnyerő VW-Karmann Ghia

Technikatörténetileg különlegesen értékes a Bánki Donát és Csonka János által szabadalmaztatott, Ganz-gyártmányú stabilmotor. Tulajdonosa szerint ebből az 1896-ban készült matuzsálemből összesen nyolc darab létezik hazánkban és csupán három működőképes. A háromból kettő ott volt. A másfajta értékekre fogékony látogatók az utánfutón hörgő ZIL-motornak örülhettek. A szovjet monstrum a benzines V8 hangzásának minden szépségét megadta, ahogy a tulaj túráztatta, a belső égésű motorok nagyobb dicsőségére.

Meglepően fiatal ez a 21061-es Lada, 1994-es. Motorja 75 lóerős, váltója gyárilag négygangos. Nagyon szépek voltak a koros traktorok

Erős blokkot alkottak az ex-KGST-autók. A közönség mindig örül a Ladáknak, amelyek között egy idősnek tűnő, valójában 1994-es 1500S is megtalálható volt abból a korszakból, amikor a márka vezérképviselete a modernebb kocka Ladák mellett újra felvette a kínálatba az egykori csúcsmodellt. A VAZ 21061 az Euro II emissziós szabvány életbe lépésével szorult ki a hazai piacról, 1996-ban.

1962-es a raj GAZ. A név a Gorkij Avto Zavod, a gorkiji autógyár rövidítése

Érdemes kiemelni az 1965-ös évjáratú Wartburg 311-est, amely a típus szépsége és a konkrét autó remek állapota miatt is figyelemre méltó. A fiatalabbak kedvéért írjuk le, hogy a Wartburg a Németország újraegyesítésével 1990-ben megszűnt Német Demokratikus Köztársaságban készült autómárka volt. A kétütemű, egyliteres motor a Barkas kisteherautóban is megtalálható volt és a kedvezményes árú mosóbenzinnel tankolva fillérekből működött, illegálisan.

1966-ban készült a takaros Škoda 1000 MB limuzin

Csupán egy évvel fiatalabb nála a Škoda 1000 MB limuzin, amely 1966-ban készült. A Škoda az orrmotoros Spartak, a Felicia és a korabeli Octavia után ezzel a konstrukcióval fordult a farmotor felé.

Balra Rózsahegyi Richárd, jobbra Nagy Krisztián, a két szervező. Krisztiánt BMW-s használt autós cikkeinkből ismerhetitek

Megdobogtathatta a katonaviselt emberek szívét a GAZ 69 is, az itthon raj-GAZ-ként ismert szovjet terepjáró. Az 1962-es autó hasonlóan szép állapotban volt megtekinthető, mint amerikai pandantja, a Willys JEEP, amelyet Kutasi József restaurált. Ő volt az egyik zsűritag, a benevezett autók értékelését Tarsoly Péter autószerelővel együtt vállalta.

2018 augusztusának első vasárnapján ismét lesz Hobby Sunday Galgamácsán, a magtárnál

Aki idén lemaradt erről a remek hangulatú eseményről, de a képek alapján megfogná őt a hangulata, írja be nyugodtan a naptárába, hogy 2018 augusztusának első vasárnapján ismét lesz Hobby Sunday Galgamácsán, a magtárnál.

Kattintsátok végig a galériát!

Meseszép a Pininfarina-karosszériás Peugeot 404. Eleganciája ma is megkapó

Nekem az Audi 200 Turbóra áll rá a szemem, másnak a trike érdekes a képről

A 02-es BMW valódi sportlimuzin volt, adekvát motor esetén

Kutasi József restaurálta a Willyst

Milyen ritkán látni ma már 601-es Trabantot a forgalomban!

Nemes és munkaigényes veterán a Rolls-Royce Silver Shadow

Nagyon megszaladt a klasszikus 911-es Porschék értéke. Ez a G-sorozatú modell egy gyönyörű kabrió

Jót tett a hangulatnak a főzőverseny, az eredmény az ebédet gazdagította

Ezt a Jawát kár lett volna kihagyni

Az Irigy Hónaljmirigy tagjai léptek fel az eseményen

Klasszikus Borbet-felnin jött az E21-es 320i. Mögötte az S123-as kombi egy ritka 280TE, 185 lóerős motorral és króm helyett fekete ablakkeretekkel. A hathengeres fekvőlámpás az 1980-as modellfrissítés előtt is ezekkel a fényszórókkal ékeskedett, az Ochsenauge, magyarul ökörszem, csak a kisebb motoros autókon volt

Érdemes kiemelni az 1965-ös évjáratú Wartburg 311-est, amely a típus szépsége és a konkrét autó remek állapota miatt is figyelemre méltó