Sokat vesztett régi fényéből a Mitsubishi, míg korábban igazán gazdag modellpalettát mutattak fel számos sportos modellel, addig ma mikroszkopikusra zsugorodott a választék. Hosszú idő után még egy olyan legendás modellnek is búcsút kellett intenünk, mint a ralis múlttal rendelkező, tíz generációt megélt Lancer Evolution. Érthető, hogy a veszteség miatt gyakran emlegetjük, de ne feledkezzünk meg a többi szintén gyors vagy sportos modellről se, melyet a Mitsubishi gyártott.

3000 GT VR-4

Igazi bomba gép volt a '90-es években a 3000GT, hiszen elképesztően modern sportkocsi volt. A 3 literes V6-os turbómotor 320 lóerős, nyomatéka pedig közel 430 Nm. Ezzel együtt már egészen korán akadtak 750 lovasra felhúzott példányok is. Az igazi újdonság azonban mégis az aktív aerodinamika volt és az elektronikusan szabályozható lengéscsillapító, valamint összkerékkormányzás.

Eclipse GSX

Az Eclipse a Mitsubishi kompakt sportkupéja és a Toyota Celicához hasonlóan a legtöbb ebből is elsőkerék-hajtású, de akadt egy GSX nevezetű változat, melyben a 2 literes négyhengeres turbómotor 210 lóerős és 290 Nm a csúcsnyomatéka, mellé összkerékhajtást párosítottak a japánok.

Lancer EX2000 Turbo

Több mint 10 évvel az első Lancer Evolution megjelenése előtt dobták piacra a szintén raliban jeleskedő EX2000 Turbo modellt, aminek lökhárítójára is azért írták rá tükrözve, hogy egyértelmű legyen, mi közeledik olyan nagy sebességgel a tükörben. A 2 literes, elektronikus befecskendezővel szerelt turbómotor 170 lóerőt teljesít. 

Starion Turbo

Jackie Channel a fedélzetén még az Ágyúgolyó futam című filmben is feltűnt a Mitsubishi hátsókerekes, bukólámpás sportkupéja. A 2,6 literes négyhengeres motorral szerelt változat 170 lóerős teljesítménye és 290 Nm nyomatéka 8 másodperc alatti gyorsulást eredményezett.

Colt Cyborg

Mókás Cyborg utónevet kapták a Mitsubishi Colt csúcsváltozatai, melyekben 1,6 literes négyhengeres motor dolgozik. Teljesítménye 175 lóerő, maximális nyomatéka közel 170 Nm. Álló helyzetből 100-as tempóra nagyjából 8,5 másodpercig tart.

Galant VR-4

A 3000GT sportkocsiban szerzett tapasztalatokat kamatoztatta a Mitsubishi a középkategóriás modelljében, a Galantban. A 2,5 literes, V6-os turbómotorral szerelték, amihez összkerékhajtás és összkerék-kormányzás is járt. A csúcsváltozat 280 lóerős teljesítménye mellé közel 370 Nm nyomaték társul. Bőven 6 másodperc alatti 100-as sprintre képes. Nem mellesleg lehetett kapni akár puttonyos kivitelben is.