“Volt a hétvége előtt is meglepetésünk. 2013-as Citroen Berlingo, semmi különös normális éves szervizre érkezett hozzánk. Ezzel a gumival… Utcáról, napi használatban…És persze még szó szerint el kellett magyarázni hogy nem szeretnénk kiengedni semmiképp, amíg nem teszünk vele valamit, de szerencsére győztünk, kapott 4 új papucsot. Egy instant balesetveszéllyel kevesebb az utakon.” – írta Balázs a képek mellé, és minden szavával maximálisan egyetértünk. Egy ennyire kopott abroncs már potenciális balesetveszély, és nem csak a megnövekedett fékút miatt, hanem a nagy eséllyel bekövetkező defekt miatt is.

Az egyik nagy gyártó tavaly több mint ezer magyar sofőrt kérdezett meg abroncs témakörben, és az eredmények egybevágnak a képeken látott siralmas állapottal. “A sofőrök 6 százaléka szerint egy abroncsgarnitúra átlagos élettartama 1-2 év, 43 százalék szerint 3-4 év, míg 42 százalék használná 5-6 évig őket. Valójában az abroncs élettartamának egyik fő meghatározója a kopás mértéke, ez pedig a futott kilométertől, a tárolási körülményektől és a vezető habitusától is függ. A magyar autósok átlag 16-19 ezer km-t autóznak egy év alatt, egy garnitúra gumiabroncsot ilyen futás mellett 3-4 évente cserélni kell.”

17968794_1335525896495031_275602071_o17901882_1335525869828367_858750740_o17918808_1335526083161679_843505154_n17965929_1335525979828356_394335878_n