A nyakunkba zuhanó tavasz autóvásárlási álmodozásainkra is kihatással van. Ilyenkor egyre többen kattintják be a kivitel rubrikában a kabrió opciót, és merülnek el a fedél nélküli típusok között. Vágyunk a leégett nyakra, és a széltől begyulladt fülekre, de vajon megkaphatjuk az élményt az olcsó használt autók között?

Legolcsóbb megoldás egy doboz flexkorongot rászánni a projektre, egyszeri illegális élménynek akár tökéletes is lehet egy roncstelepre tartó autó esetén, de aki tartósabb napimádásra vágyik, annak sem kell milliókat kiadnia. Akár 300 ezerért kabrió tulajdonosok lehetünk, ha elég vakmerőek vagyunk.

Ha csak a tető a zavaró tényező, és minden más háttérbe szorul, akkor az Opel Astra F kabrió kivitele a tökéletes választás. Maga az autó tucatárú, mára az egyik legkedveltebb “melósautó”, főleg dízelmotorral, vonóhoroggal, kombiként. Ennek tökéletes ellenpólusa a vászontetős verzió, amiből 1993 és 1998 között 52 848 darabot gyártottak. A teljes gyártási folyamat a Carrozzeria Bertone üzemben folyt, a típust 1.4-es, 1.6-os, 1.8-as és 2 literes 16 szelepes erőforrásokat szereltek, tehát van választék, akár hatvan lóerővel is elporoszkálhatunk, de leengedett tetővel pont ez a cél.

Az Opel Astra F nyitható tetővel tökéletes lehet, ha csak ez számít

Az Opel Astra F nyitható tetővel tökéletes lehet, ha csak ez számít

3-400 ezer forintért már válogathatunk az eladó darabok között, az Astra tökéletes belépő a kabriózás világába, alkatrész akad temérdek, de plusz különlegességet, vérpezsdítő vezetési élményt ne keressünk.

Ritkábban de ebben az árkategóriában fellelhető még 205 Cabrio (Egy ’92-es Roland Garros, limitált szériás, zöld-fehér színekben, világos bőr-textil ülésekkel és 15 másodpercig tartó elektromos tetőnyitással, de jó is volna!), valamint Renault 19 Cabriolet. A Renault 19 esetén többször bizonygattuk már, nem minden francia autó érdemel máglyahalált, ez a típus nagy átlagot nézve rendben van, a kabrió verzió gyártása, fejlesztése a német Karmann cég irányítása alatt történt, tehát akad benne némi megnyugtató germán vér.

Háromszázezer felett jelennek meg az 1990-től gyártott utolsó generációs Escortok, de a korai évjáratoktól óvakodjunk, az első két év nyavalyáktól terhes darabokat termelt, a szilva hűtőmaszkos sorozat már jobb, de igazán csak az 1995 után gyártottak ajánlhatóak.

A Bertone stúdió az Astra mellett a Fiatnak is készített nyitott verziót a Puntóból, amelyek fennmaradt darabjai immár 4-500 ezer forintért hazavihetőek. Ez sem a sebesség bajnoka az 1.2 literes benzines motor lomhán mozgatja a száguldástól amúgy is irtózó gyenge torziós merevséggel megáldott karosszériát.

Ebben a kategóriában erős a francia jelenlét, Peugeot 306-ból bőven akad lenyitható tetővel, a Pininfarina által rajzolt forma még ma is megállja a helyét, további előny, hogy  felfüggesztése inkább sportosra, mint kényelmesre hangolt.

peugeot_306_cabriolet_1

Autórajongók persze tudják a választ, ha egymillió forint alatt keressük a szűretlen, nyers, valódi tetőtlen autózás élményét, akkor a kétüléses roadsterek örök lángoszlopa, zászlóvivője, a Mazda MX-5 a megfelelő válasz. Hátul hajt, pokolian megbízható, kettős-keresztlengőkaros futóműve precíz, ereje éppen elég, a vezetés és a napsütés puritán élvezetét nem adja vissza így négykerekű. Igaz egymillió alatt inkább a törődést igénylő, második szériás NB-k bukkannak fel, az NA már youngtimer korba ért, ha akad, annak megkérik az árát.

Egy-két leharcolt E36 Cabrio is becsúszik a milliós határ alá. Ez a kétajtós, de négyszemélyes kivitel a kupé alapjaira épült, vászontetős, hátsókerék-hajtású élmény, akár négy főre, hiszen itt akad egy második üléssor, ami még használható is.  Ehhez a változathoz készült egy gyári keménytető is, ami jó szolgálatot tesz télen, valamint védi a tetőszerkezetet, és a vászonvágó huligánok kedvét is elveszi a rongálástól.

Egy ritka olasz, csábító formával

Egy ritka olasz, csábító formával

Ha lemondunk a hátsókerék-hajtás adta örömökről, a Fiat Barchetta lehet az igazi titkos tipp, minden előnyével-hátrányával együtt. Lélekolvasztó olasz szappantartó, ha ölembe esne pár millió, biztos vennék egyet, csak a gyönyörködés végett, a 130 ló a könnyű karosszériában azért megfelelő állásba csavarja az élményfaktort. Feltűnő, ritka, csak pár darab akad eladó, jelenleg nyolc keres új gazdát, és mivel épp kezdődik a szezon egyiket sem adják 700 ezer forint alatt.