Olvasónk küldte a fotókat a Fiat 500e-ről, amit kizárólag Észak-Amerikában forgalmaztak, szóval Európában elég ritkán tűnik fel, de az elektromos kisautó története nem ezért különleges.

15877635_1583430431683561_375224562_o

Az egyik budai töltőről veszi az áramot az 500e

Furcsa ellentmondások kísérték a Fiat 500e bevezetését az Egyesült Államok piacán 2013-ban. Sergio Marchionne, a vállalat vezérigazgatója szerint a villanyautók túlértékeltek, az emissziós határértékek teljesítéséhez muszáj nagyobb hangsúlyt fektetni az egyéb alternatívákra.

15909156_1583430428350228_1451342399_o

Ezzel persze nem azt akarta mondani a Fiat és a Chrysler feje, hogy lemondana a Fiat 500e észak-amerikai vásárlóinak járó kedvezményekről. Nagy bajban is lennének: 31 800 dolláros (7,3 millió Ft*) árával a villamos verzió pontosan kétszer annyiba került, mint egy alap benzinmotoros Fiat 500 (végre egy autó, ami az USA-ban drágább, mint Európában!), amin körülbelül tízezer dollárt (2,3 millió forint*) veszít a gyár.

15934243_1583430498350221_1707035463_o

Igen, egy kis lakattal van lezárva a töltő, hogy ne lopják el

 

Egy állítólagos legenda szerint a vezérigazgató arra kérte a amerikaiakat, hogy ne vegyenek sokat belőle, mert nekik az hatalmas bukta. De hiába, hiszen a 111 lóerős, 140 km hatótávolságú, az alapkivitelnél jóval (13%) kisebb közegellenállású Fiat 500e fogadtatása kirobbanóan sikeres volt az Egyesült Államokban, pontosabban Kaliforniában, ahol kezdetben kizárólagosan forgalmazták az autót. A világ talán leginkább villanyautó-barát piacán mindössze két hónap alatt elfogyott a teljes évre tervezett kontingens.

15934180_1583430291683575_1320554596_o15909014_1583430288350242_888257606_o15857531_1583430398350231_1892593444_o

* 2013-as árfolyammal számolva