Június végén rendezik a 2016-os Pikes Peak-i hegyi versenyt, a legendás futamra készült ez a versenyautó is. Az ausztrál csapat (Pace Innovation), amely ezt a bitang gépet építette, a korábbi Ford Focus kasztniját vette alapul. A formát részben megtartották, de azon kívül szinte semmit, csővázas alapra építették fel a kocsit, amelynek kasztniját műanyagból készítették el.

Így is nehéz azonosítani Ford Focusként a kocsit, mert a karosszériáját a nagysebességű pályához igazítva alakították ki, így érték el azt, hogy 190 km/órás tempónál akkora leszorítóerőt termelnek a spoilerek, mint az autó súlya.

 

Ennyire durva Ford Focus nem született még 1
Ennyire durva Ford Focus nem született még 2

Ennyire durva Ford Focus nem született még

Ennyire durva Ford Focus nem született még

Ennyire durva Ford Focus nem született még 12
Ennyire durva Ford Focus nem született még 13
Ennyire durva Ford Focus nem született még 14
Ennyire durva Ford Focus nem született még 15
Ennyire durva Ford Focus nem született még 16
Ennyire durva Ford Focus nem született még 17
Ennyire durva Ford Focus nem született még 18
Ennyire durva Ford Focus nem született még 19
Ennyire durva Ford Focus nem született még 20
Fotó megosztása:

Ez azonban kevés lenne a sikerhez, ahhoz kell még egy erős motor is. Ezzel sincs gond, hiszen a Nissan GT-R 3,8 literes motorját vetik be. Persze nemcsak úgy simán, hanem durván felhúzva, a turbós hathengeresből 850 lóerő és 975 Nm támadja a kereket.

A hajtásláncot a GT-R-ben megszokotthoz képest fordítva szerelték be, azaz a motor került hátra, a váltó viszont a pilóta elé. A hatfokozatú szekvenciális versenyváltóból aztán az első és hátsó tengelyekhez szalad a nyomaték.

577379

Szükség is van ilyen örült technikára, ha valaki Sebastien Loeb és a Peugeot rekordját akarja megdönteni.