Így előjáróban csak annyit fűznék a dologhoz, hogy minden egyes kép csupán illusztrációként szolgál, és akinek nem inge ne vegye magára. Tudom közhelyes, de ebben az esetben nagyon igaz.

1.- Szárnyak és különböző légterelők

7 “tuning”, amitől tuti nem lesz gyorsabb a verdád 2
Alapvetően a hátsó szárnynak (és minden egyéb aerodinamikai elemnek) akkor van értelme, ha  olyan autód van, amit versenypályán is használsz, és szeretnél minél gyorsabban körbeérni. 
A megfelelő szögben beállított szárny feladata az, hogy a levegőt jó irányba terelve, leszorítóerőt képezzen az aszfalt és az autó között. Ez hétköznapi járgányok esetén, betartva a megengedett sebességet, nem sokat ér, maximum díszként funkcionál.

2.- Kipufogó, ami simán elnyeli a fejed, de minimum a karod belefér

7 “tuning”, amitől tuti nem lesz gyorsabb a verdád 3
Ahhoz, hogy az autód teljesítménye is változzon, nem elég ha felpattintasz egy bazinagy, ordító kályhacsövet, esetleg sportdobot. Ha eredményt akarsz, akkor egyedi rendszerre van szükséged, ami a hengerenkénti leömlőktől indul.

3.- Prémium üzemanyag

Hétköznapi autóknál ne várd, hogy rakétaként fognak megindulni, ha telenyomod a tankot vépóver részinggel, vagy egyéb táltosbenzinnel.
7 “tuning”, amitől tuti nem lesz gyorsabb a verdád 4
A szabványban előírtnál magasabb oktán- illetve cetánszámú és eltérően adalékolt prémium-üzemanyagok számos előnyt ígérnek. A jobb minőségű gázolaj és benzin tisztább és tökéletesebb égést, kevesebb lerakódást, hosszabb élettartamot, kisebb fogyasztást, finomabb működést és nagyobb teljesítményt nyújthat a forgalmazók szerint.
Ám egy 95-ös benzinre konstruált motor nem fogja átállítani a vezérlést és nem használja ki a kompresszióviszony növelésére a magasabb oktánszámtól javuló kopogástűrést. A jobb adalékokat viszont megérezheti a tulaj, és a tisztább égéstérben tényleg születhet kicsivel több lóerő. Azt mindenki eldöntheti, hogy a pár százalékos, időnként a mérési hibahatáron belüli különbség és az ígért többi előny megéri-e neki az árkülönbséget.

4.- Matricák

7 “tuning”, amitől tuti nem lesz gyorsabb a verdád 5
Az a bizonyos kívánságlista. Mert sajnos hazákban ha egy ilyen felsorolást látok egy olyan autón, ami már félig a méhtelepen van, akkor inkább röhögök, mint elhiszem, hogy milliós cuccok virítanak a karosszéria alatt.

5.- Izomtól dagadó karosszéria

7 “tuning”, amitől tuti nem lesz gyorsabb a verdád 6
Félreértés ne essék, nincs bajom az optikai tuninggal, de vannak, akik nagyon el vannak tévedve, és mikor felpattintanak néhány kövérebb elemet az autóra, és egy üvöltő kipufogót, máris üveghangon húzatják a 75-90 lovas paripákat a városban. Egyrészt értelmetlen, másrészt ne mások kárára vagánykodj, menj gyorsulási versenyre vagy pályanapra, ott mutasd meg magad.

6.- Az internet fillérekért kapható elektronikus “teljesítményfokozó”

Nézd meg ezt a videót, és ha azt hiszed, hogy az ebay-en 10 dollárért kapható “csiptuning” bármit is csinál azon kívül, hogy a LED változtatja a színét, akkor meg is érdemeld, hogy kifizesd azt a 3000 forintot.

7.- Erővonal

Igen, ez a Dodge Vipernek nagyon jól áll, de nagyjából itt véget is ér a lista, amin azok az autók szerepelnek, amiken tényleg jól mutat ez a motívum. Talán még a Ford Mustang ide tartozik. 
7 “tuning”, amitől tuti nem lesz gyorsabb a verdád 7
És természetesen ettől sem lesz gyorsabb az autód, és nem is néz ki jobban. Persze ez szubjektív.