Ugye nektek is a kétkerekűek jutnak eszetekbe, mikor meghalljátok a Yamaha szót? Amin nincs mit csodálkozni, hiszen a cég 1955 óta gyárt motorkerékpárokat utcára és versenypályára egyaránt. Az sem számít igazán újdonságnak, hogy csónakmotorok, különböző méretű quadok és motorcsónakok is szerepelnek a kínálatban. 
Azt azonban tudtátok-e, hogy 1992-ben életre hívták az egyetlen Yamaha utcai sportautót, amiből összesen 3 prototípus készült? Igazán nem kell szégyenkezve elvonulni a sarokba kukoricára térdepelni, amiért erről még nem hallottatok, ugyanis nem egy tipikus sikertörténet. 

Yamaha OX99-11

A Yamaha 1989-ben szállt be a Forma-1-be, viszont nem az elvárásaiknak megfelelően alakultak a dolgok, így a technológiát és az ott szerzett tapasztalatokat soha nem ültették át utcai használatra. Azonban mindenképpen szerettek volna egy közúti sportautót készíteni, így 1991-ben a Yamaha mérnökei elkezdtek dolgozni az OX99 erőforráson, és a karosszéria elkészítéséhez német segítséget kértek. 
Az elfeledett Yamaha sportautó 7
Olyan külsejű autót szerettek volna, ami egy kicsit sem hasonlít az akkoriban az utcákon futó többi sportautóhoz, így felkérték az IAD céget a projekt kivitelezésére. Egy év elteltével, 1992-ben elkészült a kétszemélyes prototípus, amiben a második ülés tandem pozícióban helyezkedett el. Ezzel a kialakítással bizony valóban egyediséget értek el, hiszen a benne ülők nem tudták eldönteni hirtelen, hogy egy helikopterben vagy egy zárt robogóban ülnek e. Mindenhez hasonlított az érzés, csak autóhoz nem. 
Az elfeledett Yamaha sportautó 8
Az erőforrás nem maradt le az akkori kor sportautói mögött, hiszen a 3,5 literes, V12 motor 400 lóerőt tolt ki magából 10 000-es fordulatszámon és mindehhez egy 6 fokozatú manuális váltó és mindössze 1150 kilogramm súly társult. Nulláról szára 3,2 másodperc alatt gyorsult fel, a végsebessége pedig 350 km/óra körül mozgott. 

Az elfeledett Yamaha sportautó 9
Végül mikor már majdnem kész volt a végleges gyártásra szánt modell, a projektfelelős IAD nem tudott megegyezni a Yamahával a büdzséről, így az IAD külön folytatta a munkálatokat. Hat hónapos határidőt szabtak maguknak a befejezésre, de mivel akkoriban volt Japán történetének egyik legnagyobb gazdasági válsága, joggal vetették fel a kérdést a cég vezetői, hogy kinek lenne pénze most kicsengetni az OX99-ért 800 ezer dollárt (180 millió forint). Mindezeket mérlegelve 1994-re tolták el a befejezés dátumát, amit végül le is fújtak. 
Az elfeledett Yamaha sportautó 10