Tengelytávról jóformán nem is beszélhetünk annak az 1963-as Volkswagen Transporternek a kapcsán, amelyet vidám tulajdonosa 1,2 méterrel kurtított meg. Nem véletlenül nevezte el Köpcösnek (Shorty): az egykori platós kisteher arányait még komikusabbá tesz a hatalmas hátsó szárny és az oldalt behelyezhető felhúzókulcs.

Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 1
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 2

Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster

Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster

Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 26
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 27
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 28
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 29
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 30
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 31
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 32
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 33
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 34
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 35
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 36
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 37
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 38
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 39
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 40
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 41
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 42
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 43
Mennyi pénzt tudsz rászánni egy teljességgel értelmetlen, de nagyon vidám autóra? A Shorty eladó, és bár tulajdonosa nem szállíttatja át Európába, ez legyen a legkisebb gond - ha érdekel, megoldjuk a fuvart.
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 45
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 46
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 47
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 48
Fotó megosztása:
Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 49 Az nevet azonban, aki utoljára nevet. Tulajdonosa az elmúlt hat évben hatvanezer dollárt (13 millió forintot) áldozott az autóra: vadonatúj kábelkötegek, vezetékek és csövek, új fékrendszer, átalakított generátor, olajhűtő és egy sor egyéb, az eredeti verzióban szóba sem jött megoldás szerepel az autóban.

A legfontosabb újdonság persze hátul, a motortérben van: az egykori boxert egy duplakarburátoros, négyhengeres, 2,2 literes, 330 lóerős fenevadra cserélték, amely versenyváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Ez bizony nem utcai autó: gyorsulási versenyre építették, amiről a krómozott hátsó kitámasztó kerekek is tanúskodnak.

Köpcös, de bivalyerős: VW Transporter T1 Dragster 50 Állítólag nem is volt sikertelen, tulajdonosa szerint több díjat is nyert az autó. Ergonómiai plecsni nyilván nem volt köztük: a két ülés közé helyezett mérőműszerek jó helyen vannak ugyan, de a fedélzeti DVD hangszóróit a fejtámlába beépíteni nem valami bölcs ötlet, legalábbis nem így.

Az eBay-en fellelhető autóra még két és fél órán át lehet licitálni. Jelenleg 13100 dollár (kb. 2,9 millió Ft) a legmagasabb licit, az eladó által kért minimum árat azonban még nem érték el. Valószínűleg Shorty ez alkalommal otthon marad, de egy másik alkalommal még szerencséje lehet.