Szántódon került ismét megrendezésre az amerikai autók szerelmeseinek seregszemléje. Ez a rév melletti kisebb kempingben, amolyan családi hétvége, péntektől vasárnapig, lazán és nyugodtan, a széltől hullámzó amerikai zászlók és Balaton mellett. Mivel több napról van szó, a ráérős sütés, főzés, és a gyomorba vándorló sör alakítja a hangulatot. Nem feszes a tempó.

Első benyomások

A pénteki napon még csak gyülekezik a nép, de láthattuk, mi az ami Magyarországon elérhető és élhető a tengerentúli vasak közül. Harmadik generációs Chevrolet Camarókból talán még egy tucat is összegyűlt, szigorú gépek, szögletes agresszív formával, az érzéshez képest olcsón minden jóval és rosszal amit a csillagos, sávos autógyártás hozhat, valamint Pontiac Trans Am-ek akadtak még csapatostul, a dízel Dodge lakóbuszokat nem számolva.

Filmsztárok a Balaton parton

Magányos viharmadár

Magányos viharmadár

Magányos viharmadár


Mert itt nem talál senki független, tömblengőkaros felfüggesztést. Ahogy kell, laprugó, széles gumi, V8. Ezt hozzák a Camarók, és mellettük a Pontiac Trans Am-ek, is amiből szintén szép számmal rotyogtak el a szántódi kempingbe. Aki nem ismerné, a Trans Am volt a legendás Knight Rider sorozat főszereplője is. K.I.T.T. a mindentudó, mindenen átugró és David Hasselhoffnál   ezerszer jobban játszó csodamasina bizony egy Pontiac volt.

Ezek is ritka látványnak számítanak nálunk, de a menthetetlen autórajongó szeret mélyre ásni. Így fedezhetünk fel a tömegben megbújó Delorean-t, például, ami szintén filmes verda, a mindenki által ismert Vissza a Jövőbe trilógia ikonikus verdája. Többen keresték is benn a fluxus kondenzátort, jelentem nem találták.

Bár a pénteki napon nem is találhattunk semmi érdekeset a legközelebbi kocsmán kívül, ugyanis piszok nagy vihar kerekedett, ami mindenkit tető alá űzött. Szerencsére szombatra már verőfényes napsütés várta a tovább gyűlő V8-as tábort.

Hot Rod, yeah.

Ezt nevezem én belső térnek!

Ezt nevezem én belső térnek!

Ezt nevezem én belső térnek!


Továbbhaladva a gépek közötti mazsolázásban találkoztunk az egyetlen Hot Roddal, ami inkább Rat Rod, de bárhogy is van, már a látványa is élményszámba megy. Ford alapokra épült, és minden jegyet magán hord amit ez a stílus képvisel, porig ültetve, a motor szabadon, csonka kipufogó, tetőig érő váltó kötelező biliárdgolyóval a végen. Mondanom sem kell, az egyik legtöbbet fotózott gépről van szó, tényleg nehéz körülírni, inkább a galériában tessék keresni, a képek többet elárulnak. Tovább is van, súlyos amcsi vasakért nézze a következő oldalt!
A 4×4 kedvelői sem maradtak csemege nélkül, hatalmas Chevrolet pickup, Dodge Ram védte a terepezők becsületét, valamint a legérdekesebb gép egy hatalmas Ford busz volt, legalább egy méterre kiemelve, rozsdás patinával. Izlandon szolgált mint iskolabusz, mielőtt hozzánk érkezett.

A különleges busz

Ha már busz, akkor Ikarus, és bizony ebből is akadt a kempingben. Nem is akármilyen darab, kövezzenek meg a V8 hívei, de nekem ez tetszett a legjobban. Egy 280-as trélerré alakítva az Alpet Trial Team szolgálatában. Most egy Monster Truck-ot szállítottak, ami főműsorként agyontiport egy Ford Fiestát.

Magányos viharmadár

Magányos viharmadár

Magányos viharmadár


Visszatérve a buszra, mindenki megnézi, mindenki mosolyog ahogy meglátja, és emlékezni fog rá. Pláne ha fellép az utastérbe, ami lakásként funkcionál. Van itt rendes kis konyha, háló és nappali is, valamint egy krómozott rúd, ami vállalkozó kedvű hölgyeknek jelenthet kihívást. A busznál csak az azt birtokló csapat volt szimpatikusabb, vendégszerető társaság, és értik is amit csinálnak, nem mellesleg tudnak szórakozni! Amiért külön köszönet nekik, hogy befogadtak, és velük csoroghattunk el vecsési székhelyükig, a különleges Ikarus kényelmét élvezve. 

Luxus tatáknak és tetovált rockereknek

Cadillac De Ville, országúti anyahajó.

Cadillac De Ville, országúti anyahajó.

Cadillac De Ville, országúti anyahajó.


Szerencsére itt nem ér véget a nyálcsorgatásra hivatott vasak kincseskamrája, a legütősebb látvány az 1960-as 70-es évek dőzsöléséből született hihetetlen hatalmas verdák. Irigylésre méltó tervezők élet akkor, szinte gátlástalanul játszhattak az anyaggal. Például a harmadik generációs Cadillac De Ville, ami egyből megfogja az ember fantáziáját. Csak a hátsó sárvédőelem annyi fémből készült, mint most egy komplett kisautó. Kényelmes bőrfotelek, akár egy hatszemélyes társaságnak. A suhanásról 7.7 literes, természetesen V8-as elrendezésű blokk gondoskodik, a klasszikus három sebességes váltóval közreműködve.

Cowboy kalapos, kígyóbőr csizmás élmény, kicsit távol áll ezektől a vasaktól a piszkos rock ‘n roll. De aki keres, az talál, és itt is volt olyan gép amiről lesütött, hogy ebben bármilyen filmről legyen is szó, csak a rosszfiú ülhet. Ilyen gép az ekauto.hu Chevy Impala Fastback-je, a fekete csatahajó, egy hatalmas tepsi kupé, amiből kikönyökölve a világ térdre ereszkedik, vagy legalább fennhangon üdvözöl.

Mustanból egész ménesnyi látogatott ki, régik és újak egyaránt, valamint egy új Corvette is tiszteletét tette, meg is nyomogattam hátul a műanyag idomot, tényleg annyira igénytelen-e, mint sokan állítják. Igen az. De kit érdekel?

Szórakozás az egész családnak

Bár többen állították tavaly nagyobb volt a ramazuri, és tényleg kevés volt a szervezett program, igaz volt szimulátor, és gyerekprogram az Otomoto.hu jóvoltából, bohóccal, légvárral és a legkisebbeknek vezetési tanpályával, ahol elektromos kisautókkal ismerhették meg a KRESZ szabályait. A felnőtteket motorhangnyomás-mérés és felvonulás szórakoztatta, a büfé adta örömök mellett.

Jöttek többen a szomszédból Szlovéniából, Ausztriából is, úgyhogy akár nemzetközinek is mondhatjuk a találkozót, összességében hallottunk pár negatív véleményt, hogy tavaly jobb volt a buli, de szerintem a résztvevők egyöntetűen jó élményként írhatják be naptárukba ezt a hétvégét.