Aligha akarták a BMW M fejlesztői 2,4 tonnásra hizlalni az új M5-ös BMW-t, de ennek egy része az autó méretnövekedéséből fakad, benne vannak az új vezetőtámogató rendszerek, az alapkivitelben a szénszálas helyett adott üvegtető 40 kilós súlytöbblete, a hajtó villanymotor tömege és persze 205 kg a konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc akkumulátorából.
Hat generáción át az elődökben szó sem volt hasonlóról, de a mai szén-dioxid-emissziós korlátozásokkal a 69, illetve 67 kilométeres elektromos hatótáv nélkül az M5 és a visszatérő M5 Touring nem maradhatott volna gyártásban.
2,4 tonnát nem lehet eltüntetni, de az M-es BMW-k fejlesztői mindent is megtettek, hogy a volánnál ne vagy alig érezd csak, hogy nagyjából 540 kg van az előd és az új M5-ös BMW között.
727 lóerővel és 1000 newtonméteres nyomatékkal vág hátba az überhibrid sportlimuzinban a nyolchengeres biturbó és a hajtó villamos gép, amivel a G90-es BMW M5 limuzin 3,5 mp alatt gyorsul 100-ra és 10,9 mp alatt 200-ra, egyetlen tizeddel megelőzve a G99 kódjelű M5 Touringot. Ami a videóba nem fért bele, azt itt elolvashatjátok az új BMW M5 technikájáról.