Röviden – Ford Explorer 2020 | |
---|---|
Mi ez? | A Ford 2019 januárjában mutatta be a hatodik generációs Explorert. Az óriási szabadidőautóból végül Európa is kap, igaz, csak konnektoros hibrid hajtáslánccal készülő darabokat. Aggodalomra semmi ok, ez is rettentően erős. |
Mit tud? | Bődületesen nagy, konnektorról tölthető SUV, ami fürgén szalad, miközben takarékos is. Legalábbis papíron. |
Mibe kerül? | Minden jóval felszerelve – mondjuk másként nem is kapható – 26 millió forinttól indul az árlistája |
Kinek jó? | Akik óriási, bivalyerős amerikai SUV-ra vágynak, vagy sokat vontatnak nehéz trélert, azok boldogok lehetnek egy Explorer kormánya mögött |
A SUV-expresszen, úgy látszik, tényleg nincs fék, az őrület egyre csak dagad, és sok autógyártóhoz hasonlóan a Ford is úgy látja, hogy az következő néhány évben ez még tovább fokozódik, 2027-re pedig akár az 50 százalékot is elérheti a márkánál a szabadidő-autók részesedése. Így mással szinte nem is érdemes foglalkozni, Amerikában a Mustangon kívül már nem is kínál hagyományos személyautót a márka. Nem vacakoltak sokat, az új Ford Explorer képében ledobták a taktikai atomot, amely a márka leg-legebb modellje lett: 2,5 tonnás saját tömeg, 457 lóerős rendszerteljesítmény, 825 Nm-es csúcsnyomaték, 6 másodperces gyorsulás és mindez zöld rendszámmal, hétülésesként pedig a nagycsaládosoknak igényelhető, 2,5 milliós állami támogatással is megsegítve. Jól hangzik, igaz?
1990-ben mutatták be az első Ford Explorert, azóta úgy 8 millió darab készült belőle, és nemrég megérkezett a modell hatodik generációja is. Amiről egy darabig úgy hírlett, nem jön Európába, de aztán mégis másként alakult. Igaz, hozzánk csak a konnektoros hibrid változat érkezik, de nincs miért fanyalogni, az Explorer hibridként is brutális egy dög.