Röviden – Škoda Scala | |
---|---|
Mi ez? | Alsó középkategóriás autó ötajtós karosszériával, három benzines és egy dízelmotorral. A Rapid és a Rapid Spaceback utóda. |
Mit tud? | Nagyon sok felszerelést kínál, de milliós extralista nélkül is nagyon derék autó nagy belső térrel, jó kényelemmel és biztonsággal, sok ügyes ötlettel. |
Mibe kerül? | Nincs optikailag kicsinosított alapára, így 4 999 000 helyett 5 027 000 forintba kerül a mostani, 115 lóerős alapverzió. Később 4,8 millió forinttól indul a 95 lóerős 1,0 TSI. |
Kinek jó? | Azoknak, akik ár/érték arány szerint választanak kompakt autót. |
1991. április 16-án vásárolta meg a Volkswagen a Škoda részvényeinek első 31 százalékát és 2000. május 30-án vált a cseh márka 100 százalékban VW-tulajdonú leányvállalattá. Azóta jó sok idő eltelt, de a cseh autógyártó valamiért éppen az Európában alapértelmezésű autófajtát nem csinálta meg: nem volt Astrája, Corollája, Focusa, 308-a, tehát klasszikus kompakt autója.
Volt helyette más. A Škoda szinte körbelőtte a Golfot a kisebb, butább Rapiddal és a Golfnál nagyobb Octaviával, de valahogy mindig úgy alakult a modellpolitika, hogy a Škoda egyetlen autója sem garázdálkodhatott a Golf felségvizein.
Most az lenne a frappáns folytatás, hogy most azonban itt a Scala, a csehek Golfja, ám ez csak félig volna igaz. A Scala ugyanis az ár/érték arány alapján döntő vásárlókat célozza meg az alsó középkategóriában, ahol a FIAT Tipo és a Renault Mégane mellett a gyári stratégia szerint a Kia Ceed és a Hyundai i30 a fő ellenfél. Ez az elképzelés kissé lemaradt a valóság mögött, mert a koreai autók árelőnyének elolvadása és látványos megdrágulásuk épp azt jelzi, hogy mennyire sokat erősödött az arculatuk.





Minket azonban nem a marketingkoncepció érdekelt, hanem az, milyen autó lett a Škoda Scala? Egyelőre egy rövid próbakör tapasztalatait tudom megosztani veletek, de Rácz Tamás már a tesztautóval rója az utakat, gyorsak leszünk a valódi teszttel.