Röviden – Renault Kadjar 2019 | |
---|---|
Mi ez? | A Renault 2015-ben Genfben bemutatott kompakt szabadidő-autójának, a Kadjar-nak 2018-ban felfrissített változata |
Mit tud? | Új, tisztább motorokkal és frissebb külsővel, csinosabb belsővel várja a vevőket |
Mibe kerül? | Hivatalos ára még nincs, de kb. 100-350 ezer forinttal kerül majd többe, mint a kifutó Kadjar |
Kinek jó? | Aki kompakt szabadidő-autóra vágyik, nézze meg a Kadjart is. Hátha egymásba szeretnek |
2015-ben mutatta be a Renault az utóbbi évek legjobban pörgő kategóriájában, a kompakt méretű szabadidő-autók között induló modelljét, a Kadjart. Ami idén kívül-belül megújult és új motorokat is kapott. Jelenleg háromféle szabadidő-autó található a Renault modelljei között, a Captur a legkisebb, középtájon található a Kadjar, majd a csúcson a legnagyobb Koleos. Aki mindenáron Renault márkában gondolkodik, annak itt egy kis segítség, hogy ebből a SUV-trióból melyik mekkora, milyen, mire a legjobb:
Külső
Bár a Kadjar a kategória egyik nagymenőjének, a Nissan Qashqai-nak a közeli rokona, hangulatban mégis mást ad, mint a japán testvér. Gömbölydedebb, és egyben masszívabbnak is tűnik.


Szabadidő-autó, akár terepre is – Renault Kadjar 2019
Szabadidő-autó, akár terepre is – Renault Kadjar 2019
















































A modellfrissítés során szemből nézve a hűtőmaszk változott, szélesebb lett, több króm került az autóra, valamint szögletes lett a LED-es ködlámpa. Hátulról a szintén teljesen LED-esre cserélt fények újak, a ködlámpa, tolatólámpa jóval karcsúbb lett, miközben lejjebb, a lökhárítóba költöztek. Hogy teljes legyen a szokásos lista, új felnikkel és friss színekkel is gazdagodott a választék.
Egymás mellett a régi és az új Renault Kadjar arc:


Belső
Utasterében leginkább a minőségérzet javítására koncentráltak, újak a klímavezérlő gombjai – erősen hasonlítanak a Dacia Dusteréra -, csinosabb lett az érintőképernyős egységet is magába foglaló középkonzol és az anyagok is jobban passzolnak egymáshoz. Emellett a légbeömlő, az ajtóborítás és a belső kilincs is új. Menet közben a kütyük töltésére elöl-hátul 2-2 darab USB-csatlakozó szolgál, de vannak 12 voltos csatlakozók is szép számmal.

Új a klímavezérlő dizájnja
Csomagtartója többszintes, a kipróbált benzines modellekben volt pótkerék is, ami a Bose hifi mélynyomójával alkot látszólag egy tömböt. Ötszemélyes felállásban 472 liter a csomagtartó befogadóképessége, amit az üléstámlák lehajtásával 1478 literre lehet növelni.

Digitális műszerfal
Ha pótkerék helyett valaki beéri defektjavító készlettel, akkor az alap csomagtartóméret a felszabadult üreget is kihasználva 527 literes is lehet. Amikor valaki hosszabb tárgyat – egész pontosan legfeljebb 2563 mm-eset – kíván szállítani az utastérben, azt is megteheti, mert az anyósülés támlája előrebillenthető.
Technika
A nemrég vezetett Nissan Qashqai után a Renault Kadjar is megkapta az 1,3 literes, turbós benzinmotort, amely 140 és 160 lóerős kivitelben is kapható, és mindkettő elérhető duplakuplungos, automatikus váltóval.

Kaotikus csövezés a motortérben. Nincs fedél, ami ápol, eltakar
Dízelfronton 115 és 150 lóerős változatok vannak, amelyek közül az 1,5 literes, 115 lovas szintén kétféle, kézi hatfokozatú, vagy automatikus hétfokozatú váltóval is rendelhető, míg a nagyobb, 1,7 literes, 150 lóerős dízel csak hatfokozatú kézi váltóval lesz kapható, viszont ez az egyetlen motor, ami első- és összkerék-hajtással párosítva is rendelhető.
Vezetés
Kanyargós, remek hegyi utakon zajlott a tesztvezetés első fele, ahol az aránylag keményre hangolt futóművel és a Michelin Pilot Sport gumikkal felszerelt, 19 colos kerekekkel élmény volt minden méter. Az automata váltó észrevétlenül és fürgén kapcsolgat a fokozatok között, a 160 lóerős benzinmotor pedig magabiztosan vitte el a hátán az 1471 kilogrammos kasztnit. Igaz, a gyengébb, 140 lóerős motor sem tűnt érezhetően gyengébbnek, amit hatfokozatú kézi váltóval próbáltunk.

20 centis hasmagassága jól jöhet földúton
Amilyen élvezetes volt vele az aszfalton autózás, annyira rémálomszerű vele a sziklás, hepehupás utakon baktatás. A 19 colos kerék itt már nagyon kényelmetlen, és szinte sírt a lelkünk, ahogy az éles köveken amortizálódott a gumi, felni. Pedig egy húsosabb abronccsal nem lett volna gond, a Kadjar 20 centis szabad hasmagasságával elég jól elboldogul a vacak utakon még összkerékhajtás nélkül is. Terepszögei már nem ennyire ütősek, elöl 17, hátul 25 fokosak, de ésszel autózva nem kell attól tartani, hogy az első fűcsomónál leszakad valami a kocsiról.

Remek gumi, de csak aszfalton varázslatos
Költségek
Az új Renault Kadjar ára már nagyjából megvan, de a kitalált számokra még a párizsi csapatnak is áment kell mondania. Egyelőre annyi valószínű, hogy felszereltségtől függően a kifutó modell áraihoz nagyjából 100-350 ezer forintot kell hozzáadni, hogy megkapjuk a friss Kadjar árait.

A kék a kéziváltós, gyengébb motoros változat
A gyengébben felszerelt változatok drágulnak majd kisebb mértékben. Pontos árak jövő év elejétől várhatóak és az első megrendelt autók érkezése is 2019 első hónapjaiban várható.

Majdnem sík a rakodófelület
Értékelés
A frissítés utáni csinosabb külsővel, komfortosabb, esztétikusabb belsővel, valamint a tisztább, új motorokkal a Kadjar simán megtarthatja a rajongótáborát a modellciklus második felére is. Viszont aki jót akar magának, az ne 19 colos kerékkel vegye meg.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|