Az új 508-as hazai értékesítése decemberben indul, a kombi jövő februárban érkezik a hazai piacra, a plug-in hibrid pedig a Peugeot tervei szerint 2019. decemberében kerül fel az árlistára. Amit már most biztosan tudni, az a szedán induló ára, valamint az alapkivitel és a gyárilag extrázott változatok felszereltségi listái. Íme:

Induló ár – a kombi várhatóan kb. 400 ezer forinttal lesz drágább

Felszereltség: egyáltalán nem fapados az induló modell
A kocsi méretéhez, hétköznapi használhatóságához képest nem olcsó. Aki olcsón akar ilyen teljesítményű, ekkora helykínálatot nyújtó dízel autót, a Škodánál az elvileg egy mérettel kisebb, valójában csomagtérben, láb- és fejtérben tágasabb Octaviával kb. 1,7 millióval kevesebbért megkaphatja (Ambition 1.6 CR TDI, 115 lóerő, kézi váltó: 7,2 millió forint listaáron, alku előtt).
De az 508-ast nem érdemes az Octaviához hasonlítani. Sokkal stílusosabb, hivatalosan is középkategóriás modell, amely elsősorban formájával hódít, tehát igazi vetélytársai a Mazda 6, a VW Arteon, esetleg az olcsóbb és nagyobb, valamint minőségérzetre lényegesen gyengébb, de formailag hasonlóan látványos Renault Talisman:
Az alapáras Peugeot 508 és vetélytársai – Listaár, forint |
Peugeot 508 1.5HDI 130 Active, 6 fok. kézi váltó (130 LE) |
8 890 000 |
Mazda 6 CD150 Challenge, 6 fok. man. (150LE) |
8 609 900 |
Renault Talisman 1.5 dCi Life 6 fok. man. (120LE) |
7 999 000 |
Volkswagen Arteon 2.0TDI, 6 fok. man. (150LE) |
10 592 180 |
De ez a táblázat csak az alapmodellek árait foglalja össze! Márpedig ha az 508-ast tisztességesen felextrázzuk, a motoros-memóriás bőrüléssel, az erős motorokkal, automatával, tiszta, erős hangú csúcshifivel és főleg a GT kivitelben még menőbb megjelenéssel simán oda lehet állítani a prémium-középkategóriás kocsik mellé is, alternatívának. Audi A4, BMW 3-as, C-Merci: ezekhez amúgy méretben is jobban passzol az 508, mint a kommersz középkategóriás, nagyobb kocsikhoz. És egy fullos 508 alighanem árban is sokkal vonzóbb lesz, mint egy hasonlóan felextrázott német presztízsmodell.

Az ablakok nem mennek le teljesen, a hátsó kis ablak pedig fix

Egy rendes gyári kép a csomagtartóról, ledöntött ülésekkel