| Röviden – Mazda CX-5 CD175 aut. AWD Rev. Top, 2017-es modell | |
|---|---|
| Mi ez? | A Mazda második generációs kompakt szabadidő-autójának fullextrás változata |
| Mit tud? | Nagyon szerethető, élhető, tágas, erős, gyors, csendes univerzális autó. Egy kicsit többet eszik, mint egy BMW vagy VW-csoportos autó enne ugyanilyen műszaki paraméterekkel, de ezt meg lehet neki bocsátani |
| Mibe kerül? | A tesztautó 12 millió forintba kerül. Az árlista másik végén a kétliteres, benzines, kézi váltós, fronthajtású alapmodell (Emotion) található, 7,57 millióért |
| Kinek jó? | Mazdát általában azért vesznek manapság az emberek, mert beleszeretnek a formába. Aki esetleg így járna és hirtelen felindulásból megrendeli a 12 millás CX-5-öt, alighanem boldog is lesz vele. Minőségben ugyan nem üti meg a prémium színvonalat az autó, de egy ennyire jól felszerelt prémiummodell nem is ennyibe kerülne |
Úgy alakult, hogy amíg nálam volt ez a bordó Mazda, folyton olyan kollégákba botlottam különböző sajtórendezvényeken, akiknél szintén járt már tesztautó az új CX-5-ből. Sőt: amikor kimentünk Augsburgba Mazda-múzeumot nézni, ott is ugyanilyen autó volt a transzferjármű, így még olyan kollégákkal is válthattam pár szót róla utazás közben, akik addig itthon nem találkoztak vele.
Két dologban kivétel nélkül mindenki egyetértett, akinek volt már dolga az új fullos, dízel CX-5-tel. Egyrészt senki nem hiszi el, hogy ez valóban új modell, ahogy a gyártó állítja – hisz kiköpött úgy néz ki, mint az elődje, csak egy kicsit morcosabb. Másrészt ez a kocsi mindenki szerint egy nagyon jó autó, minden hibája ellenére. Öt év gyártás és egy modellváltás után úgy összeállt az egész, mint egy kellő ideig készített és kellő ideig érlelt jó töltött káposzta.














