Röviden – Alfa Romeo Stelvio | |
---|---|
Mi ez? | A Giuliával közös padlólemezre épített, jelentős részben a Giulia műszaki egységeinek a felhasználásával tervezett prémium középkategóriás SUV. |
Mi tud? | Vonzó és hamisítatlanul olasz megjelenés, tágas és kényelmes utastér és mindenekelőtt kiváló vezethetőség. |
Mibe kerül? | Jelenleg a 280 lóerős benzinmotorral, automata váltóval és összkerékhajtással 14 milliótól elérhető. |
Kinek jó? | Annak, aki nagyon vágyik egy divatos megjelenésű és egyúttal temperamentumos olasz autóra, de (például a család miatt) nem mondhat le a tágas utastérről és a nagy, átalakítható csomagtérről. |
Az Alfa Romeo Stelvio értelmezése lehetetlen némi történelmi kitekintés nélkül, de szerencsére nem kell az ősrobbanásig ugranunk az időszalagon. Elég talán a kilencvenes évekig, amikor egységes, a korszaknak megfelelő modellpalettával evickélt előre az olasz márka, volt C-szegmensbe illő párosa a 145/146 képében, három, illetve öt ajtóval, felettük a komolyabb szedán, a 155, végül a még komolyabb négyajtós utazóhajó, a 164. A nagyra becsült sportmúlt emlékét pedig a GTV őrizte, bár ahogy a többi típus is, csupán elsőkerék-hajtással.
Ezeket váltotta a 147/156/166 hármasa, és produkáltak egész szép eladási számokat (az évi gyártott darabszám 200 ezer körül mozgott az ezredfordulón), elhoztak két Év Autója címet, de a műszaki bizonytalanság bélyege csak ott ült a márkán, a 156/166 helyébe lépő 159 pedig az első pár sikeres év után meredek zuhanást mutatott be, a válság évei keményen érintették az Alfa Romeót is, 2009-re felére esett a termelés, csak 103 ezer autó talált gazdára, 2014-re pedig alig 60 ezer.
A többiek talpra álltak, az Alfa maradt a padlón, a Golf-riválisnak kikiáltott Giulietta sem hozott új aranykort, a Mito pedig szintén a felejthető kategóriába került.
Ezért van a gyártóval kapcsolatos összes hírben, tesztben ott a kérdőjeles feltámadás, mert ezt a szép lassan elsorvadt, romjaiban lévő kínálatot szédítő befektetéssel, fejlesztéssel újítják meg. Legalábbis ez az ígéret, ami új hátsókerék-hajtású modelleket szült, első körben a szedán Giuliát, majd 70 százalékban azonos alkatrészekből, közös platformra (Giorgio) épített Stelvio szabadidőautót.


A szív, ha üt
A szív, ha üt


































































Ami kénytelen lesz egyedül megmenteni a márkát, mert a Giulia a bevezetése óta igen harmatos eladásokat produkál, ráadásul bejelentették a következő típusok csúszását, így a Stelvio a tizenkilencre húzott lapként most már tényleg, végleg a sorsdöntő modell, ha bukik, akkor nagy valószínűséggel búcsúzhatunk az utolsó emberevő emblémás autógyártótól. (Vagyis az olaszok búcsúzhatnak tőle, a névért és múltélt garantáltan sorban állnak majd a kínai befektetők a Fiat-Chrysler ajtaja előtt)