Röviden – Fiat Tipo SW 1.6 MultiJet Lounge | |
---|---|
Mi ez? | A Fiat alsó-középkategóriás modelljének kombiváltozata, jó áron, takarékos dízellel, sok extrával |
Mi tud? | Parádés ár/érték arányt nyújt, némi kompromisszumkészségért cserébe a minőségérzet terén |
Mennyibe kerül? | A legolcsóbb Tipo kombi az 1,4 literes szívómotoros Pop, 4,4 millióért. 5,2 millió az 1,3-as dízel, 5,5 az 1,6-os dízel induló ára. A Lounge kivitel a nagy dízellel 6,1 millió, a tesztautó az extrákkal kb. 6,7 millió |
Kinek jó? | Takarékos és szép családi vagy céges kombi, jó áron – csak el kell viselni, hogy minden paramétert illetően van jobb versenytárs |
A Fiat lépcsős hátú változatban mutatta be először a Tipót. Akkor még úgy is gondolhattuk, hogy ez lesz az Albea-Linea vonal folytatása, amolyan keleti piacokra szánt, egyszerű műszaki tartalommal, olcsón gyártható és olcsón adható rétegmodell. Aztán tavaly jött az ötajtós és a kombi is, és most itt egy komplett alsó-középkategóriás modellcsalád, ami ugyan továbbra is olcsó és olcsón gyártható, műszakilag sem komplikált, de simán képes alternatívája lenni bármelyik nem-csúcsmotoros, nem-csúcskivitelű Golf-kategóriás kocsinak. Már ha az ember nem túl aggodalmas típus és nem törésteszt alapján választ autót.
Figyelem: aki TÉNYLEG Tipo kombit akar venni, ne, pontosabban ne csak ezt az egy darab tesztet olvassa el, hanem elsősorban a hazai bemutatóról írt februári anyagunkat. A Tipo ugyanis a mai mezőnyben a leghétköznapibb 1,3-1,6 literes lökettérfogati tartományban páratlanul sokféle motorral kapható. Mi most megmutatunk egy darab fullos-közeli, kézi váltós dízel példányt, de a teljes kép kialakításához érdemes tisztában lenni a komplett Tipo-választékkal!