Röviden – BMW X1 xDrive25i |
Mi ez?
|
A BMW legkisebb és legfiatalabb szabadidő-járműve. |
Mit tud? |
Végre átadni a BMW életérzést. |
Mibe kerül? |
A tesztelt csúcsmodell 12 590 000 forintól indul, de akad még mit pipálni az extrák között. |
Kinek jó? |
Egy tökéletes világban minden anyuka ilyennel jár, akinek nagy az X3.
|
Végre farkas lett a bárányból, igaz, csak kölyökfarkas, hiszen a BMW legkisebb szabadidő-autójáról beszélünk, amit nemrég próbáltunk ki Tirolban, a frissített Hármassal karöltve. Nagyon kíváncsi voltam, milyen lesz a három henger, fronthajtás kombó a BMW X1-ben, hiszen az utóbbi évek (talán évtized) legnagyobb BMW-durranásáról van szó, de néhány nappal az indulás előtt e-mail formájában jött a pofon: “xDrive25i és szintén összkerekes 25d áll majd a sajtó munkatársainak rendelkezésére.”
Na jó, ez a fajta pofon nem hagy lüktető nyomot az arcon, inkább simogat, de miután a szerkesztőségben más csapott le a háromhengeres Egyes tesztautóra, már nagyon izgatta a fantáziám az X1-es alapmodell, de hiába…
Sok változás kívül
A BMW X1 első generációja több sebből is vérzett, SUV-nak nem volt az igazi, sokkal inkább tűnt bátortalan, szögletes, emelt hasú kombinak, de a legnagyobb gond az volt, hogy kicsit sem illett a bajor palettába. Mutatom.
A változás elég drasztikus, nem kell keresgélni a különbséget
A második generációs BMW X1 arányaiban végre közelebb áll az X3-hoz, mint egy emelt Egyeshez, bár orrkialakítása teljes egészében a legkisebb bajort mintázza, ami remek húzás volt a tervezőktől. Bár ahhoz tényleg csoda kellett volna, hogy rontsanak a helyzeten.
Az autó magasabb és szélesebb, ugyanakkor rövidebb elődjénél, a padlólemez pedig megegyezik az elsőkerék-hajtású 2-es Active Tourerével.
Az alapfelszereltség része a digitális légkondi, az USB- és AUX csatlakozókkal ellátott audiorendszer,az iDrive kezelési rendszer, amivel a 6,5 col képátlójú fedélzeti számítógépet tudjuk kezelni.
A vezetést statikus prezentáció előzte meg, amin olyan sokszor hangzott el az extrém és sportos kifejezés, hogy egy idő után már nem számoltam, kicsit túltolták a srácok. Mindenki nyugodjon meg, első ránézésre átjön az autó dinamikája, nem kell erőlködni.
Az X1 rövidebb ugyan, az utastér helykínálata mégis jócskán megnőtt, ez pedig leginkább a keresztben beépített motornak köszönhető, ami eddig hosszában figyelt a motortérben. Magam mögött ugyancsak nem fértem el, ahogy a Hármasban sem, de egy átlagos méretekkel megáldott család kényelmesen tölti ki az utasteret.

Az alapfelszereltség része a digitális légkondi, az USB- és AUX csatlakozókkal ellátott audiorendszer,az iDrive kezelési rendszer, amivel a 6,5 col képátlójú fedélzeti számítógépet tudjuk kezelni.
A teljes magassággal együtt az ülésmagasság is nőtt (elöl +36, hátul +64 mm), a hátsó lábtér 37, a felárért kínált, előre-hátra tologatható ülőlappal pedig akár 66 milliméterrel is szellősebben utazhatunk. A hátsó ülés alapkivitelben 4:2:4 arányban osztható; sőt, felárért az első utasülés is elfektethető, amivel még tovább bővíthető a szabványos 1550 literes maximális szállítási kapacitás.

Advantage, Sport Line, xLine és M Sport – Ez a négy felszereltségi szint, amik közül választhat a leendő tulaj.
Végre a kis SUV-ban is elérhetőek a nagytesókból már jól ismert technológiák, mint például a head-up kijelző, a LED-es fényszóró, a teljes körű vezetőtámogató szolgáltatást (araszoló funkciójú adaptív tempomat, automatikus vészfék, gyalogosérzékelés, sávelhagyás-figyelmeztetés) kínáló biztonsági csomag, vagy a parkolóautomata, amely merőlegesen és párhuzamosan is képes beállni. Az iDrive központi vezérlő pedig alapfelszereltség lett. Taps.

A csomagtartó a korábbi 430 helyett 505 literes.
Mielőtt beültem volna az autóba, feltettem magamnak a kérdést, hogy ezek után vajon kinek kell majd az X3-as, de aztán hamar rájöttem.
Ilyen a legerősebb benzines
A új X1 hosszútávon nem tudta elhitetni velem, hogy szükségtelen az eggyel nagyobb modell, és nem a méretei miatt. Durván 100 kilométer elteltével elkezdtem mozgolódni az ülésben, a jobb térdemet nyomta a középkonzol, a bal könyökömnek pedig kényelmetlen lett az ajtóban kialakított pihentető. Az előző nap vezetett Hármasban ilyet nem tapasztaltam, pedig azzal is bő 200 kilométert tekertem le és mindkét autó csúcsmodell volt, a lehető legtöbb kényelmi extrával teleszórva.

Az xDrive továbbfejlesztve került az X1 modellekbe, ami a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően elektrohidraulikus szabályzású, többtárcsás tengelykapcsolóval osztja el a motor forgatónyomatékát az első és a hátsó tengely között.
Hajtáslánc tekintetben hatféle áll rendelkezésre a BMW X1-hez, köztük kettő elsőkerék-hajtású konfigurációban. Ezek egyike az sDrive18d, amely egyben az egyetlen lehetőség, ha a nyolcfokozatú automata helyett hatos kézi váltóval szeretnénk megrendelni az autót. A kétliteres dízelmotor teljesítménye 150 LE, legnagyobb nyomatéka 330 Nm; a 100-as gyorsulás 9,2 mp, a végsebesség 205 km/óra. A másik elsőkerék-hajtású modell – mellesleg mindkettő saját tömege másfél tonna alatt marad – az sDrive20i: ennek 192 lóerős, 280 Nm-es kétliterese 7,7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót, a végsebesség 225 km/óra.

xDrive25i: 231 LE, 350 Nm, 6,5 másodperc százig, 235 km/órás végsebesség.
Ugyanez a motor összkerékhajtással még jobban gyorsul (7,4 mp), viszont valamivel lassabb (223 km/óra), fogyasztása átlagosan fél literrel nő meg. Összkerék-hajtású dízelből is kettő van: az xDrive20d (190 LE, 400 Nm, 7,6 mp, 219 km/óra) és az xDrive25d (231 LE, 450 Nm, 6,6 mp, 235 km/óra).
Tesztalanyunk a legvadabb benzines modell, az xDrive25i volt, ami a maga 231 lóerős teljesítményével, 350 Nm nyomatékával úgy fűzte Tirol tükörsima szerpentinjeit, hogy ismét beigazolódott, nem véletlenül választotta szlogennek a Vezetés élményét a német gyártó. Ezen a ponton kell következnie a fogyasztási adatoknak, ami 15 és 8,7 liter között mozgott 100 kilométerre vetítve, szóval a gyár által megadott 6,7 literes átlagfogyasztást meg sem közelítettük.
Nagyon szívesen beszámolnék arról, hogy milyen kényelmes az átdolgozott futómű, mennyi visszajelzést ad a kormány, de ezt meghagyom a magyar utaknak, az osztrák és német aszfalt kicsit sem dolgoztatta meg a felfüggesztéseket. Sport módban kellemes tempó mellett lehet kanyarodni, bár erőltetni nem érdemes.
Igazából ez csak amolyan tessék-lássék dolog volt, hogy megmutassák, ilyet is tud az X3, de valljuk be őszintén: aki ezt az autót választja örökbe, az az életben nem fog ilyen terepszögeket bejárni. A lejtmenetvezérlés és a visszagurulás-gátló azonban hasznos dolog, mondjuk annak, aki fenn lakik a hegyen
Az értékesítést októberben kezdik, az árlistákon azonban már az új modellvariációk szerepelnek: az sDrive18d 10 303 800 forintról indul, ez a legolcsóbb, az xDrive25i pedig a leghúzósabb, 12 590 000 forint.

Természetesen LED-es fényszórók.
Nem hiába kerül az X3-as közel 1 millióval többe, pontosan ki van ez számolva, mert pont annyival többet is nyújt. Nem lehet BMW X3-as a BMW X1, még akkor sem, ha külsőre már legalább annyira kívánatos. Mindkét modellt főleg
“anyukaautóként” tudom elképzelni, és végre a kisebbikkel sem kell apának szégyenkeznie, ha éppen az van kéznél tárgyalásra menet.
Mellette – Ellene |
- Végre BMW és végre szép
- Sok technikai újdonság
- Bőséges hely, kategóriájához képest
- Szeretnivaló
- Csendes
|
- A 25i elég szomjas, fogyaszt rendesen
- Ha 195 cm felett vagy, kényelmetlen lesz vezetni hosszabb távon
|
Na, hogy tetszik az új BMW X1?
438 szavazat - átlag: 7.71 (10-ből)
Na, hogy tetszik az új BMW X1?