Röviden – Škoda Superb Combi 4×4 3,6 FSI V6 |
Mi ez?
|
Škoda, upsizingolt, turbótlan motorral, összkerék-hajtással, DSG-vel, pávatollal
|
Mit tud? |
Kulturált, tágas, erős |
Mibe kerül? |
12,1 millió forinttól elvihető |
Kinek jó? |
Bárkinek, aki kedveli a duruzsoló V6-os hangot, szeret egy bálteremben utazni és van pénze benzinre
|
A mindent tudó Superb
Mindent tud. Nagy motor, 4x4, DSG, és még kombi is
Mindent tud. Nagy motor, 4x4, DSG, és még kombi is
Fotó megosztása:
Fúr, farag, pengét nyel. A V6-os, 4x4-es, DSG-s Skoda Superb kényeztetett.
Fúr, farag, pengét nyel. A V6-os, 4x4-es, DSG-s Skoda Superb kényeztetett.
Fotó megosztása:
4833 milliméteres tengelytávba minden belefér
4833 milliméteres tengelytávba minden belefér
Fotó megosztása:
633 liternyi cucc fér ide hátra
633 liternyi cucc fér ide hátra
Fotó megosztása:
Városban sem kényelmetlen ez a méret
Városban sem kényelmetlen ez a méret
Fotó megosztása:
Okos lámpák
Okos lámpák
Fotó megosztása:
4x4-es táblácska hátul
4x4-es táblácska hátul
Fotó megosztása:
18 colos spéci kerekek járnak a L&K felszereltségi szinthez
18 colos spéci kerekek járnak a L&K felszereltségi szinthez
Fotó megosztása:
4x4-es táblácska hátul
4x4-es táblácska hátul
Fotó megosztása:
Spéci felszereltséget jelez a felirat
Spéci felszereltséget jelez a felirat
Fotó megosztása:
Dupla kipufogó
Dupla kipufogó
Fotó megosztása:
Elképesztő helykínálat, tisztességes belsőépítészet
Elképesztő helykínálat, tisztességes belsőépítészet
Fotó megosztása:
Elképesztő helykínálat, tisztességes belsőépítészet
Elképesztő helykínálat, tisztességes belsőépítészet
Fotó megosztása:
Németes szigorúság a műszerfalon is
Németes szigorúság a műszerfalon is
Fotó megosztása:
Elől króm, hátul puha műanyag
Elől króm, hátul puha műanyag
Fotó megosztása:
Tiszta VW
Tiszta VW
Fotó megosztása:
Gombok, kapcsolók tengere a kormányon
Gombok, kapcsolók tengere a kormányon
Fotó megosztása:
Automatikus váltó, hagyományos kézifék
Automatikus váltó, hagyományos kézifék
Fotó megosztása:
Minden részlete elegáns
Minden részlete elegáns
Fotó megosztása:
Fának látszó tárgy
Fának látszó tárgy
Fotó megosztása:
Intarziás díszítés
Intarziás díszítés
Fotó megosztása:
Nagyon fának látszik
Nagyon fának látszik
Fotó megosztása:
Gyors, kényelems a DSG váltó
Gyors, kényelems a DSG váltó
Fotó megosztása:
Gyors, kényelems a DSG váltó
Gyors, kényelems a DSG váltó
Fotó megosztása:
Klímagomb, tekerős
Klímagomb, tekerős
Fotó megosztása:
Elektromos állítású bőrülés
Elektromos állítású bőrülés
Fotó megosztása:
Fenékszellőztetés
Fenékszellőztetés
Fotó megosztása:
A hátsó utas is könnyen tologathatja az előtte lévő ülést. Ha mondjuk hosszabb a lába 3 méternél, akkor szüksége is lehet rá
A hátsó utas is könnyen tologathatja az előtte lévő ülést. Ha mondjuk hosszabb a lába 3 méternél, akkor szüksége is lehet rá
Fotó megosztása:
L&K dombornyomás
L&K dombornyomás
Fotó megosztása:
És a kínaiaknak még ez sem elég, a hosszítottat szeretik
És a kínaiaknak még ez sem elég, a hosszítottat szeretik
Fotó megosztása:
Hátsó pamlag
Hátsó pamlag
Fotó megosztása:
Az üvegtető nem lop el érezhető centiket a fejtérből
Az üvegtető nem lop el érezhető centiket a fejtérből
Fotó megosztása:
Ülésfűtés a hátsóknak is
Ülésfűtés a hátsóknak is
Fotó megosztása:
Világítás mindenhol. Jutott lámpa a csomagtartóba, lábtérbe plafonba, mindenhova
Világítás mindenhol. Jutott lámpa a csomagtartóba, lábtérbe plafonba, mindenhova
Fotó megosztása:
Az oszlopba is fért szellőző
Az oszlopba is fért szellőző
Fotó megosztása:
Gombnyomásra indul. Kár, hogy végig nyomni kell.
Gombnyomásra indul. Kár, hogy végig nyomni kell.
Fotó megosztása:
Csillogó embléma
Csillogó embléma
Fotó megosztása:
Műanyag útvesztő a motortérben
Műanyag útvesztő a motortérben
Fotó megosztása:
Hálók, fülek, kordonok a csomagok megfékezésére
Hálók, fülek, kordonok a csomagok megfékezésére
Fotó megosztása:
EÜ pakk a zsebben
EÜ pakk a zsebben
Fotó megosztása:
Akksi a csomagtartó egy félreeső zugában
Akksi a csomagtartó egy félreeső zugában
Fotó megosztása:
Kivehető LED-es zseblámpa
Kivehető LED-es zseblámpa
Fotó megosztása:

Városban sem kényelmetlen ez a méret
Külső-belső
Kintről ez a tudományos fantasztikus Superb kombi is olyan, mint a többi. Külsején a 4×4-es embléma valamint az oldalára vésett Laurin & Klement felirat az, amitől mégis egy kicsit más, több. A 4×4-es hajtást talán nem kell magyarázni, a Laurin&Klement pedig ebben az esetben egy spéci, minden jóval megtömött felszereltségi szintet jelen. 18 colos Sirius fantázianevű felnit, az ajtót kinyitva pedig küszöbdíszt, elektromosan állítható, szellőztethető, L&K feliratos bőrülést, szőnyegbetéteket, intarziás fabetétet, sötétített hátsó ablakokat, és kulcsnélküli ajtónyitást, motorindítást és még ördög tudja mit találunk benne.
Adatlap
Skoda Superb Combi 3,6 V6
Motor |
3597 cm3, Benzin, V6 |
Teljesítmény |
260 LE |
Nyomaték |
350 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
6,5 sec |
Végsebesség |
250 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
9,4 l / 100 km |
A berendezés ízléses, nagyjából ott puha, ahol puhának kell lennie, a gombok, kapcsolók, tekerentyűk pedig pont annyira németesen logikusak és jól használhatóak, mint akármelyik VW termékben. Legjobban mégis a Superb helykínálata ejti rabul az embert. Az, hogy elöl bőven van hely, az nem meglepő, de ami a második sorban várja az utasokat, az egyedülálló.
A lábtér már komikusan nagy, szinte hiányérzetünk lehet benne, és egy puffot, vagy babzsákot is simán be lehetne tenni, hogy feltett lábbal utazhassunk. Szerencsére a fejteret is bőkezűen mérték, hiába a belmagasságból centiket elcsenő üvegtető, mégis baj nélkül ücsöröghetünk a hátsó fotelekben, egyenes derékkal, cilinderben is.
Kombiként a csomagtartó is fontos lehet, ez alapból 633 literes és a háttámlák ledöntésével legfeljebb 1865 literesre duzzasztható, ahová 191 centiméter hosszú dolgok is berámolhatók. Nem hiányzik hátulról a kihajtható szatyorkampók és csomagrögzítő hálók, fülek hada sem, emellett van pince, extra rekeszek és kivehető, LED-es zseblámpa, 12 voltos csatlakozó is. A világításon sem spóroltak, a csomagtartó is fényárban úszik, és az utastérbe is került mindenhová fényforrás, még a lábtérbe is.

Elképesztő helykínálat, tisztességes belsőépítészet
Motor
A Downsizingon és a velejáró kényszeredett turbósításon csak gurgulázva hahotázó benzinmotor trónol a hegyomlásnyi autó orrában. Pontosan 3597 köbcentinyi üzemanyag-levegő keverék válik mozgási- és hőenergiává, kipufogógázzá minden második főtengelyfordulatnál. Ez rengeteg. Az autógyárak jó ideje a kisebb, könnyebb, turbós motorokra esküsznek, a kétkedő embertömeg meg folyton ezeknek a kihegyezett motoroknak a várható élettartamával kapcsolatban fogalmazza meg kétségeit. A Superb régiiskolás V6-osa ebből a szempontból támadhatatlan, sem gyűszűnyi hengerek, sem turbó nem nehezíti az életét.

Műanyag útvesztő a motortérben
Motorindításhoz a kormány jobb oldalán lévő gombot kell nyomva tartani. Szerencsétlen módon nem elég megnyomni, hanem nyomva kell tartani végig, amíg felmordul a V6-os. A dízeldömpingben ritka nagy élmény egy ilyen hathengeres, amely némán, vibrációmentesen jár. Aztán gázadásnál tovább mélyül a barátságunk, a túlméretes kasztnit száraz falevélként cibálja a motor, papíron 6,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót. És közben egy pillanatra sem erőlködik, amihez a villámgyors DSG-váltó is hozzáteszi a maga tudását. Valóban élvezetes páros. Most úgy érzem, sosem akarok többé négyhengeres dízelmotort látni.

És a kínaiaknak még ez sem elég, a hosszítottat szeretik
Úton
A kombi Superb autópályán, hosszabb utazáshoz parádés ezzel a motorral. Igazán jól illik ide, csendes, erős, csak a gyakori tankoláshoz kell hozzászokni. Városban a 4,8 méteres test nem okoz különösebb komplikációt, legfeljebb néhány parkolóhelyről kell lemondanunk a kormánya mögött. Ha mégis találunk egy bő ötméteres foghíjat, akkor könnyű dolgunk van. Ha akarjuk az autó is be tud állni magától, ha pedig mi akarjuk tekerni a kormányt, akkor a sok-sok radar segít minket a kármentes parkolásban.

Hálók, fülek, kordonok a csomagok megfékezésére
Fogyasztás
A Superb-bel kapcsolatos szinte egyetlen fájó ponthoz jutottunk, a fogyasztáshoz. Mikor visszaadtuk, az utolsó tankolás után 12,4 literes átlagot számoltunk. Elsőre talán soknak tűnhet, pedig igazából annyira nem is vészes. Végülis egy 6,5 másodperc alatt 100-ra gyorsuló bálteremnek ez valahol csak megbocsátható.
0-240-es Škodás sprint, a végén kis műszaki zavarral:
Konkurensek
Ez igazán rövid rész lesz, a V6-os Superbnek nehéz konkurenst találni. Ekkora V6-os, szívó benzinmotor összkerék-hajtással sok mindenben nincs, ami akár csak nagyjából is egy ligában játszana vele. Legfeljebb a BMW, Mercedes háza táján találunk valamit, de ezekkel hülyeség lenne összehasonlítani. Házon belül persze ott a Passat, házon kívül meg mondjuk a turbós Insignia fér bele így úgy az alábbi táblázatba.
Ha valaki megkérdezné tőlem, hogy szerintem idehaza hány darab 3,6-os V6-os Superbet adtak el eddig, akkor gondolkodás nélkül rávágnám, hogy legfeljebb ötöt. Azt is véletlenül. Pedig a statisztika mást mutat, ezt is szépen viszik. Amióta ezzel a motorral lehet itthon Superbet kapni, pontosan 42 darab talált belőle gazdára. Szóval 42 olyan ember van, akinek a napjaiba annyi élvezetes autózás fér, mint nekem ebbe az egy hétbe. Kicsit irigylem őket.

Intarziás díszítés
Kinek jó?
Egy V6-os Superb remek móka, de etetése nem olcsó mulatság. De akinek ez belefér és egy szimpatikus, roppant civilizált, 4×4-es járgányra vágyik, ami miatt mégsem utálják, az nem jár rosszul vele. Sőt.
Mellette – Ellene |
- Bitang erős V6-os motor
- Csendes, kifinomult belső
- Felfoghatatlan méretű belső tér
- 4×4-es hajáslánc
|
|
Szerinted menő a 3,6 literes, V6-os Škoda?
1033 szavazat - átlag: 9.39 (10-ből)
Szerinted menő a 3,6 literes, V6-os Škoda?