Röviden – Škoda Octavia kombi/4×4

Mi ez?

A népszerű cseh típus felfújt hátsóval, 610 literes csomagtérrel
Mit tud? Mindent ami egy család autótól elvárható
Mibe kerül? 7 038 250 a legolcsóbb, 7 871 840 a legdrágább 4×4-es
Kinek jó?  Aki hatalmas, jól használható összkerekes kombit szeretne a mindennapokra 
Komoly, szögletes arcél, óriási puttony, és ami nem látszik: modern összkerekes hajtáslánc  az Octavia Combi hasa alatt.
Komoly, szögletes arcél, óriási puttony, és ami nem látszik: modern összkerekes hajtáslánc  az Octavia Combi hasa alatt.

Több tér, több hajtott kerék: Octavia 4×4 kombi

Több tér, több hajtott kerék: Octavia 4×4 kombi

Komoly, szögletes arcél, óriási puttony, és ami nem látszik: modern összkerekes hajtáslánc  az Octavia Combi hasa alatt.
Bálnaszila szerű rács az orron
Nagyobb kerekekkel harmonikusabb lenne oldalról
Óriási, jól variálható csomagtartó vár a rakományra
Mindössze egy szolid kis 4x4-es embléma jelzi, hogy összkerekes ez az Octavia
Rapidos arcéll
Akár egy Rapid is lehetne. Távolról, szembefényben.
4x4-es
Ergonomikus, szép, de sótlan utastér
Hatalmas üregek találhatóak az ajtókban
Igen, ott is van légzsák
VW-egyenkapcsoló
Gyönyörű gombokat kapott a kormány
Tempomat a kormány mögött
Semmi extra, de mindent tud
Hatfokozatú, precíz kéziváltó
Több tér, több hajtott kerék: Octavia 4×4 kombi 55
Tekerős hőfokszabályzó
Pendrive-on is tolhatjuk a zenét
Több tér, több hajtott kerék: Octavia 4×4 kombi 58
Világos, klassz utastér, kényelmes ülésekkel
Kézi váltó és rendes kézifék
Jó minőségű anyagok mindenfelé
Zavarba ejtő lábtér
Előredönthető az anyósülés támlája
Szellőzés és lábfény is jár a hátsóknak
Picike szemetes az ajtózsebben
Kampók az akasztani való szatyroknak
Túlkombinált padlómegoldás a csomagtartóban
Pótkerék a pincében
Nem kell mélyre ásni, ha baj van, kéznél van a háromszög, EÜ-csomag
A mindig kéznél lévő jégkaparó
Parkolójegytartó fülecske
Megmaradt a fura gumibumszkli
Elegáns megoldás
Erős, és roppant takarékos a kétliteres dízelmotor
Fotó megosztása:
Nagyobb kerekekkel harmonikusabb lenne oldalról

Nagyobb kerekekkel harmonikusabb lenne oldalról

Lassan már egy éve is annak, hogy a csehek bemutatták a legújabb Octaviát, majd idén nyár elején a kombi, illetve a kombi 4×4-es változatról is lehullott a lepel.  A bajusszerű hűtőmaszk ellenére az Octavia mintha veszített volna egyediségéből, a csomagtartó ajtaján látható szögletes, éles törésektől pedig egész Rapidos lett az autó megjelenése. 
Az óriási puttony harmonikusan terebélyesedik ki hátrafelé menet, csupán messziről nézve tűnik úgy, hogy jobban állna az autónak egy mérettel nagyobb kerék. Arról, hogy összkerekes családi jószággal van dolgunk, csupán egy szerény jelzés árulkodik leghátul, nincsenek hivalkodó fémbetétek, ronda sárvédő-szélesítések, és a hasmagasságon sem látni változást. Ez a 4×4-es nem is földúton randalírozásra termett, hanem inkább valahová a jeges, racionális északra.  

Csomagtartó

Több tér, több hajtott kerék: Octavia 4×4 kombi 76
610 literes poggyásztere – mint a legtöbb kombi modellé – sokféleképpen variálható és akár 1740 literesig is átrendezhető. A csomagtartó és az előrehajtott második üléssor találkozásánál lévő apró, 4-5 centis szintbeli különbség sajnos teljesen kiheréli a csomagtartót. Az apró lépcső miatt még egy közepes méretű bútorlap is felfekszik, ami nem feltétlenül jó dolog. Pedig a csomagtartó hossza, illetve az előrehajtható jobboldali üléstámla miatt kifejezetten hosszú rakomány is kényelmesen szállítható lenne benne. Ja, és a szinteltolódás miatt aludni is képtelenség benne, pedig a méret miatt egész csábító ez a lehetőség. 
Mindössze egy szolid kis 4x4-es embléma jelzi, hogy összkerekes ez az Octavia

Mindössze egy szolid kis 4×4-es embléma jelzi, hogy összkerekes ez az Octavia

A hátsó ülések támláját a csomagtartóban megtalálható karokkal lehet előrebuktatni – opciós tétel, nem jár minden Octavia kombiba – és kihajtható kampók könnyítik meg a szatyorban utazó dolgok egy helyben tartását. Van hátul 12 voltos csatlakozó, megfelelő világítás is, a padló legmélyén pedig pótkerék lakik. A puttony padlója több emeletes, variálható de kissé talán már agyonbonyolított módon kell vele szerencsétlenkedni, ha át akarjuk alakítani. 

Komoly belső

Belseje VW-es jószokás szerint roppant ésszerű, élhető és ebben a világos színben még barátságos is. A germán átgondoltságot és komolyságot csak olyan apróságok törik meg itt-ott, mint a picike, ajtózsebbe helyezhető fedeles szemeteskuka, a szintén filléres parkolójegytartó fül, vagy a tanksapkába rejtett, átlátszó jégkaparó, ezek azok az apróságok, amitől igazán Škoda a Škoda. A többi berendezési tárgy, gomb, kapcsoló, maizmás átgondolt, praktikus, és hibátlanul is működik. Gyönyörűek a kormány gombjai, jól belőtt erővel lehet forgatni a hőmérséklet-szabályzó gombját, szóval tényleg minden rendben van benne. Csak egy kicsi lélek, móka kéne még bele.
Előredönthető az anyósülés támlája

Előredönthető az anyósülés támlája

Óriási hely az ajtókban, könyöklőben, akad szellőzés a második üléssorban is, valamint éjszaka a Lánchidat is überelő díszkivilágításban pompázik az utastér, a helykínálat pedig már szinte zavarba ejtő.
A 4×4-es Octavia ötödik generációs Haldex kuplunggal dolgozik, amely nem rejt magában semmiféle gigászi újítást, egyszerűen kicsit könnyebb és kicsit gyorsabb, mint a korábbi változat. A normál körülmények között elsőkerekes autó akkor válik varázsütésre 4×4-essé, ha az első kerekek elvesztik a tapadásukat. Átlagos napon autózva ebből nem sokat lehet érezni, a plusz tudás leginkább havas, jeges úton adhat az autózáshoz valamit pluszt. 
Elegáns megoldás

Elegáns megoldás

Fogyasztás:

Általában a 4×4-es hajtáslánc nem szokott jót tenni a fogyasztásnak. A kétliteres, 150 lóerős teljesítményre és 320 Nm-nyi nyomatékra képes dízelmotor azonban eléldegél egy fél kiflin és egy pohár vízen is. A tesztút végén a fedélzeti számítógép 6 literre saccolta a fogyasztást, de a tankolás utáni valóság még ennél is kedvezőbb, 5,8 literes lett, 1/3 városi, 2/3 országúti menettel, kulturált stílusban. 
Idehaza jó eséllyel nem sok 4×4-es Octavia talál majd gazdára, alsó hangon 7 millió forintos ára miatt. Pedig tágas is, takarékos is, ügyes is. 

Biztonság:

Több tér, több hajtott kerék: Octavia 4×4 kombi 80
Az EuroNCAP tesztjén 34 pontos eredménnyel 93 százalékosra, ötcsillagosra vizsgázott a legújabb Octavia. Frontális ütközésnél a vezető jobb lábszára és lábfeje van némi veszélynek kitéve a durván 4 centit elmozduló pedálok miatt, illetve az oldalütközéses próbáknál mértek a mellkasi szenzorok valamivel nagyobb erőket. A ráfutásos balesetek ellen kiválóan védenek az ülések, fejtámlák.
Mellette – Ellene
  • Hatalmas csomagtartó
  • Takarékos, erős motor
  • Okos apróságok az utastérben
  • Drága
  • Agyonbonyolított csomagtartófenék
  • Akadály a csomagtartóban
Szerinted mennyit érdemel egy kombi Octavia? 4x4-es hajtással?
52 szavazat - átlag: 8.75 (10-ből)
Szerinted mennyit érdemel egy kombi Octavia? 4x4-es hajtással?