Röviden – Honda CR-V 2,2

Mi ez?

Kifinomult japán szabadidő-autó
Mit tud? Egyszerűen jó, de ha kiszállsz, hamar elfelejted
Mibe kerül? 6,4 millió a legolcsóbb, de a legdrágábbért 11 millió forintot kérnek
Kinek jó? Akik kényelmes, tágas, jó, de láthatatlan autót szeretnének

Külsőre a CR-V nem egy mély nyomot hagyó valami. Kedves, gömbölyded jószág – állítólag kategóriájának legáramvonalasabb darabja -, agresszív vonásokat még nyomokban sem tartalmaz. Nem is túl magas, pedig okos összkerék-hajtás van alatta – a két tengely kapcsolatáról elektronikus vezérlés dönt, amely könnyebb, kisebb, mint a hidraulikus megoldás, és az esze is gyorsabban reagál a hirtelen megcsúszásra, tapadásvesztésre. 

2,2 literes dízelmotor dolgozik a motorháztető alatt
2,2 literes dízelmotor dolgozik a motorháztető alatt

Csak a színe hagy nyomot: Honda CR-V

Csak a színe hagy nyomot: Honda CR-V

2,2 literes dízelmotor dolgozik a motorháztető alatt
LED-es betét került a Honda CR-V fényszórójába is
A dízelmotor maradt 150 lóerős, csak itt-ott finomítottak rajta
Vékony, szolid csíkként világít a tükörben az irányjelző fénye
A CR-V 1995-ös bemutatkozás óta több mint ötmillió példányban kelt el, és nemrég már a negyedik generációt mutatták be belőle. Az elődökhöz képest a mostani változat sem fog beleégni senkinek sem a halántéklebenyébe.
Csomagtartója 589 és 1146 liter között variálható
Óriási tükrök könnyítik a városi közlekedést
Túl alacsonyan, nem éppen logikus helyen van a csomagtartó kilincse
Tolatókamera és radar is segít épségben tartani a kasztnit
Könnyebb, gyorsabb lett az összkerék-hajtást vezérlő rendszere
Állítólag kategóriájánakl legáramvonalasabb képviselője a CR-V
Előre is kerültek radarok, amik parkolás közben hamar veszett csipogásba kezdenek
Kényelmes, puha, otthonos a belső
Kényelmes, puha, otthonos a belső
Kényelmes, puha, otthonos a belső
Kényelmes, puha, otthonos a belső
Csak a színe hagy nyomot: Honda CR-V 59
ECO-gomb, az elmaradhatatlan levél-gyűjtögetéshez
Idétlenül néz ki a szerény kijelző, az amúgy nagytudású belsőben
Nagy, fantáziátlan gombok a középkonzolon
A hatfokozatú váltó példás darab
Ipari ülésfűtés-kapcsolók, mellettük jobbra a 12 voltos tápcsatlakozó, balra a motorleállító elektronika kikapcsológombja
A fűtés, szellőzés környéke szintén szépen megcsinált környék
Igazi, maniális rögzítőfék került bele
Csatlakozók várják a csatlakozást a könyöklőben
Hátul is fejedelmi a helykínálat
Még levegő is jut a hátsó sorokba rekedt utasoknak
Lehajtható könyöklő, pohártartó komplexum
Szükségpótkerék az alagsorban
Hatalmas, sík padlójú raktér hajtogatható a csomagtartóból
A csomagtartóból és egy sorral előrébbről is vezényelhető az ülések eltüntetése
Összetett bajuszkapcsolók
Összetett bajuszkapcsolók
Temérdek gomb került a kormányra
Csak a színe hagy nyomot: Honda CR-V 77
A 150 lóerős dízel szépen mozgatja a CR-V-t
Fura megoldás. A motortér kitámasztója pont az akksi pozitív sarkát buzerálja.
Tágas, világos belső, sok lámpával
Ha takarékosan vezetünk, jutalmul bezöldül a sebességmérőt ölelő fényív
Sötétben is szép a műszerfal. Elegánsa  fehér háttérfény.
Fotó megosztása:

Állítólag kategóriájánakl legáramvonalasabb képviselője a CR-V

Állítólag kategóriájánakl legáramvonalasabb képviselője a CR-V

Állítólag kategóriájának egyik legáramvonalasabb képviselője a CR-V

Konkurensek:

A Honda CR-V nagyjából a Ford Kugával, Toyota RAV4-essel, illetve a Mazda CX-5-tel játszik egy ligában. Hogy pontosan melyik miben erősebb, azt hamarosan meg is mutatjuk. Az összehasonlító teszt már lezajlott, a kollégák pedig a napokban tömik meg adatokkal, árakkal a fertelmes méretű excelt. Szóval már csak párat kell aludni az eredményhirdetésig.

Belső értékek

A CR-V egyik legnagyobb, határozottan érezhető erőssége egyértelműen a belsőben rejlik. Beszállunk, magunkra zárjuk az ajtókat, és a külvilág szinte észrevehetetlen távolságra kerül. Ülünk a valószínűtlenül puha huzatú ülésekben, pulzusunk leesik jóval a nyugalmi állapot alatti értékre, és nem is tud benne felidegesíteni semmiféle vérlázító közlekedési vadparasztság sem. Ebben a csendben, nyugalomban legszívesebben megölelnénk az egész világot.

Kényelmes, puha, otthonos a belső

Kényelmes, puha, otthonos a belső

Kényelmes, puha, otthonos a belső, tisztességes kiépítésben

Az anyagok nemcsak az ülésen ingerelnek simogatásra, hanem a műszerfal, és környéke is ilyen. Ugyan a gombok, kapcsolók között már megbújik egy-egy fantáziátlanabb megoldás is, de összességében a legtöbb mégis tetszetős. Különösen a hőmérséklet-szabályzó osztály sikerült klasszra. A leggyengébb talán a szerény tudású, és elnagyolt gombokkal körbevett központi kijelző. Ezért kár, nem illik az összeszedett, logikus belsőbe.

Ha takarékosan vezetünk, jutalmul bezöldül a sebességmérőt ölelő fényív

Ha takarékosan vezetünk, jutalmul bezöldül a sebességmérőt ölelő fényív

Ha kellően takarékosan vezetünk, jutalmul bezöldül a sebességmérőt ölelő fényív és gyűlnek a falevelek is

Műszerfalát a hatalmas sebességmérő óra utalja, de emellett minden egyébnek is jutott hely, fordulatszámmérőtől a vízhőmérsékletig. Sőt, a sebességmérő skáláját két oldalról ölelő csíkok is be tudnak zöldülni, ha kellően takarékosan vezetünk. Kormányára temérdek gomb és kapcsoló került, és a bajuszkapcsolók is sokat tudnak.

Hely bőséggel van a CR-V belsejében. A két első ülés között óriási, kietlen szavanna húzódik, a lábat is messzire lehet nyújtani, mindkét üléssorban, és fejünk búbja sem karcolja a tetőkárpitot. Az összhatás otthonos, barátságos, lágy, pihepuha amerikai jellegű. 

Könnyebb, gyorsabb lett az összkerék-hajtást vezérlő rendszere

Könnyebb, gyorsabb lett az összkerék-hajtást vezérlő rendszere

Üléshajtogatósdi

Érdekes, hogy a rafinált ülésmozgatásról a legtöbb embernek a Mazda Karakuri rendszere ugrik be elsőként. Pedig a CR-V-ben látható megoldás sem kutya, annyira kifinomultan működő, elmés szerkezet, hogy muszáj perceket tölteni a próbálgatásával. A csomagtartóból, illetve a hátsó ajtókon behajolva, az ülőlap környékén lévő madzagot cibálva is elindítható az előadás, amelynek keretében a fejtámla eltűnik, felnyílik az ülőlap, majd a hátlap szépen koreografált mozdulattal, finoman belesimul az így keletkezett mélyedésbe. Csendben, finoman, ahogy kell. 

Valahogy így működik a Honda üléseltüntető varázslata:

Csomagtartója 689 és 1146 liter között variálható, szükség szerint. Leghátul van hely a csomagtartó rolójának is – befér keresztben hátra -, van világítás, 12 voltos csatlakozó a hűtőtáskának, kampók, és hálós szatyrok, miegymás. A legalsó szinten meg szükségpótkerék lakik. Egyedül a csomagtartó kilincse került furán mélyre, én minden egyes nyitásnál valahol a rendszám környékén kotorásztam kilincs után, hiába.

Motor

A CR-V orrában 2,2 literes DTEC dízelmotor morog. Ez ugyan kissé átdolgozva, de változatlan 150 lóerős teljesítménnyel szivárgott át az elődből, esetünkben hatfokozatú kézi váltóval párosítva. A 2,2-es motor kiválóan passzol a CR-V hangulatához, megvan az ereje is ahhoz, hogy kellő lelkesedéssel mozgassa az 1578 kilogrammos testet.

A hatfokozatú váltó kapcsolgatása is élmény, kellően nehéz, és határozottan dolgozik. Futóműve az amerikaias stílus ellenére is kellemes darab, ugyan távol áll minden sportos, Hondás várakozástól, de mégsem viselkedik bután, nem dülöngél ide-oda az úton.

Csomagtartója 589 és 1146 liter között variálható

Csomagtartója 589 és 1146 liter között variálható

Csomagtartója 589 és 1146 liter között variálható

És hogy kinek jó? Szinte bárkinek, aki jól akarja magát érezni egy remek, tisztességesen megépített autóban, és akit nem zavar, ha rokonai, barátai, üzletfelei sosem fogják megjegyezni, milyen típusú autója is van, csak a színére fognak emlékezni. Meg arra, hogy olyan jó benne.

Mellette – Ellene
  • Kényelmes, otthonos utastér
  • Tágas belső
  • Erős motor
  • Felejthető forma
  • Itt-ott gyenge dizájn
  • Egyáltalán nem Hondás hangulat

Tetszik? Nem tetszik? Értékelheted az autót tízes skálán!
44 szavazat - átlag: 9.41 (10-ből)
Tetszik? Nem tetszik? Értékelheted az autót tízes skálán!