A Toyota amolyan villámbemutatón mutatta meg először hazai földön a szaksajtónak új kompakt autóját, az Auris második generációját. A látványos, agresszív formájú, tágas, műszakilag is az élvonalba tartozó kocsi minden csorbát kiköszörül, amit elődjével követett el a márka 2007-ben.

Az előző Aurist irgalmatlan nagy csinnadrattával vezette be a Toyota. Miután a márka a világ egyik legismertebb, ha tetszik, legértékesebb típusjelzését, a Corollát azzal a szlogennel dobta félre 2007-ben, hogy “Auris – a Corolla legújabb riválisa”, mindenki csodát várt az új kompakt Toyotától.

A régi Auris bumfordi, szűk, esetlen az újhoz képest. Viszont a dízel váltómechanikája sokkal precízebb szerkezet

A régi Auris bumfordi, szűk, esetlen az újhoz képest. Viszont a dízel váltómechanikája sokkal precízebb szerkezet

Csodát márpedig akkor nem kaptunk, csak egy unalmas, jellegtelen, kategóriájában legfeljebb csak átlagosnak nevezhető használati tárgyat. Most ellenben olyan kocsi érkezett a Toyotától az új Golf, Astra, i30, Ceed,  C4 és társaik közé, ami mellett korántsem az egyetlen érv a legendás megbízhatóság.

Csak kivonat-szerűen a sajtótájékoztatón felsorolt információkból: az új Auris torziós merevsége 10%-kal nagyobb elődjéénél. A 3 centivel hosszabb, 5,5 centivel alacsonyabb karosszéria és az 1 centivel leengedett hasmagasság sokkal-sokkal sportosabb, közvetlenebb viselkedést eredményez. A nem-hibrid modelleknél 50 kg tömegcsökkenést ért el a gyártó, a legkisebb motorral 1150 kg az Auris. Az alaktényező 0,277, a homlokfelület csökkenésével 10%-kal csökkent a kocsi légellenállása.

A beltérben a meredek műszerfal határozza meg az alaphangulatot. A kép a hibrid Auris utasteréről készült

A beltérben a meredek műszerfal határozza meg az alaphangulatot. A kép a hibrid Auris utasteréről készült

A dízelekben szériafelszerelés az elektromos kiegészítő fűtés. Az európai prémiummárkák (és újabban a VW Golf és padlólemez-társai) extralistáján csak nemrég szereplő egyik legcsodálatosabb iparági innováció, az automatikus reflektor-kapcsolás az Aurishoz is elérhető. A hibridmodell hátsó futóműve nem olcsó gyártható, de műszakilag igénytelen csatolt hosszlengőkaros, hanem az Auris Hybrid az Avensis független hátsó felfüggesztését kapta meg.

Hibrid és nem hibrid Auris ikerlányokkal:

2012-ben a Toyota 900 Auris hazai értékesítését tervezi, ebből 400 a Genfben hamarosan bemutatandó kombiváltozat lenne, 255 darab hibridet akarnak eladni. Nem Istentől elrugaszkodott számok ezek; a pár napja megjelent tesztünkben szereplő, szegényesen extrázott 1,6-os dízel Golf került annyiba, mint ez az érdekes technikájú, pazar kényelmű hibrid. Mert az Aurisnak még az ára is jó:

Felszereltségéhez képest az ára is jó

Felszereltségéhez képest az ára is jó

Igencsak izgalmas vételnek ígérkezik a nyáron érkező kombi hibrid: ha az a kocsi tényleg olyan tágas és olcsó lesz, mint ahogy most látszik, már csak az a kérdés, mikor nyugdíjazza a Toyota az új Aurisszal teljesen feleslegessé tett Priust Európában?

A hazai bemutatón a kocsira figyelve, jegyzetelve vezetni, az újdonságokat érdemben kipróbálni gyakorlatilag nem volt mód – a tanpályán csúszkálva csak egy gyors impulzust kaptunk a kocsitól a prezentáción átadott információk mellé. Ha majd jönnek a tesztautók, többet tudunk mesélni a gyakorlati dolgokról – aki nem bírja ki addig, olvassa el Gajdán Miklós kollégánk élménybeszámolóját a decemberi nemzetközi bemutatóról.