A Toyota amolyan villámbemutatón mutatta meg először hazai földön a szaksajtónak új kompakt autóját, az Auris második generációját. A látványos, agresszív formájú, tágas, műszakilag is az élvonalba tartozó kocsi minden csorbát kiköszörül, amit elődjével követett el a márka 2007-ben.
Az előző Aurist irgalmatlan nagy csinnadrattával vezette be a Toyota. Miután a márka a világ egyik legismertebb, ha tetszik, legértékesebb típusjelzését, a Corollát azzal a szlogennel dobta félre 2007-ben, hogy “Auris – a Corolla legújabb riválisa”, mindenki csodát várt az új kompakt Toyotától.

A régi Auris bumfordi, szűk, esetlen az újhoz képest. Viszont a dízel váltómechanikája sokkal precízebb szerkezet
Csak kivonat-szerűen a sajtótájékoztatón felsorolt információkból: az új Auris torziós merevsége 10%-kal nagyobb elődjéénél. A 3 centivel hosszabb, 5,5 centivel alacsonyabb karosszéria és az 1 centivel leengedett hasmagasság sokkal-sokkal sportosabb, közvetlenebb viselkedést eredményez. A nem-hibrid modelleknél 50 kg tömegcsökkenést ért el a gyártó, a legkisebb motorral 1150 kg az Auris. Az alaktényező 0,277, a homlokfelület csökkenésével 10%-kal csökkent a kocsi légellenállása.

A beltérben a meredek műszerfal határozza meg az alaphangulatot. A kép a hibrid Auris utasteréről készült
Hibrid és nem hibrid Auris ikerlányokkal:
2012-ben a Toyota 900 Auris hazai értékesítését tervezi, ebből 400 a Genfben hamarosan bemutatandó kombiváltozat lenne, 255 darab hibridet akarnak eladni. Nem Istentől elrugaszkodott számok ezek; a pár napja megjelent tesztünkben szereplő, szegényesen extrázott 1,6-os dízel Golf került annyiba, mint ez az érdekes technikájú, pazar kényelmű hibrid. Mert az Aurisnak még az ára is jó:
A hazai bemutatón a kocsira figyelve, jegyzetelve vezetni, az újdonságokat érdemben kipróbálni gyakorlatilag nem volt mód – a tanpályán csúszkálva csak egy gyors impulzust kaptunk a kocsitól a prezentáción átadott információk mellé. Ha majd jönnek a tesztautók, többet tudunk mesélni a gyakorlati dolgokról – aki nem bírja ki addig, olvassa el Gajdán Miklós kollégánk élménybeszámolóját a decemberi nemzetközi bemutatóról.
Kommentek