5 265 650 és 8 804 020 Ft között mozog az A3 Sportback ára. Előbbi a 105 lóerős 1,2 TFSI Attractioné, utóbbi a 184 lóerős 2,0 TDI Ambiente-é összkerékhajtással és automata váltóval. A 265 lóerős S3 Sportback váltótól függően 12,6 vagy 13,3 millió forintba kerül
5 265 650 és 8 804 020 Ft között mozog az A3 Sportback ára. Előbbi a 105 lóerős 1,2 TFSI Attractioné, utóbbi a 184 lóerős 2,0 TDI Ambiente-é összkerékhajtással és automata váltóval. A 265 lóerős S3 Sportback váltótól függően 12,6 vagy 13,3 millió forintba kerül

Vezettük: Audi A3 Sportback

Vezettük: Audi A3 Sportback

5 265 650 és 8 804 020 Ft között mozog az A3 Sportback ára. Előbbi a 105 lóerős 1,2 TFSI Attractioné, utóbbi a 184 lóerős 2,0 TDI Ambiente-é összkerékhajtással és automata váltóval. A 265 lóerős S3 Sportback váltótól függően 12,6 vagy 13,3 millió forintba kerül
1999 óta van ötajtós A3, de csak a modellváltással, 2004-ben kapta a Sportback nevet
Félmillió forintot sok mindenre el lehet költeni. Ha a dilemma épp egy Audi-szalonban adódik, az A3-ból az ötajtós felárára érdemes áldozni ezt az összeget
Lényeges autókat nagy pompával illik prezentálni: az Audi Monte-Carlóban mutatta be a fontosabbik A3-ast
105 és 184 lóerő között van a három dízel és három benzines motor teljesítménye
Félmillió forint az ötajtós A3 felára. Nagyobb tengelytáv és csomagtér is jár érte
5,8 centiméterrel hosszabb a tengelytávja elődjénél
Háromból két A3 ötajtósként talál gazdára
Az igényesebb futóművel nagyon jó kanyarogni az A3-ban
2014-ben jelenik meg a konnektorról tölthető hibridváltozat
Felárért később LED-es első fényszórót és hátsó lámpát is lehet rendelni
Lassan már csak a nappali menetfény alakjáról lehet megkülönböztetni az Audikat
Helyettünk is figyel a kamera. Az A3-ban ütközésmegelőző pre-sense rendszer,
Fara nagyon hasonlít az A4 Avantéra
Jövőre lesznek csak quattro-verziók
Kívülről, talán a tetősín miatt, az A3 Sportback elég kombisan fest
A designerek szerint a műszerfal szárnyprofilt mintáz, amely a középkonzolon lebeg
Kényelmesen tágas hátul az A3 Sportback
Lehajtott üléstámlával sem sík a csomagtér
365-ről 1220 literre bővíthető a csomagtér
Rugós bütyök segít megtartani a csomagtér-elválasztót, míg pakolunk
LED-ek mutatják a vízhőfokot és a tank állását
Az utaslégzsák műanyag háza és a képernyő magnézium kerete 640 dekável csökkenti az autó súlyát. A vezérlések ügyes elhelyezésével 1,5 kilónyi vezetéktől szabadult meg az autó
Navigációs célokat és telefonszámokat lehet beírni az MMI vezérlőtárcsájának tetejéről
Hátfokozatú, száraz kuplungos S-tronic váltót kaphatnak a kétezres dízelek, a 180 lóerős 1,8 TFSI-ben jelenleg alapfelszerelés a duplakuplungos automata
A barnával jelölt acél a legeslegszilárdabb a kompozícióban. 1000 fokra hevítik, majd vízhűtéses présben 200 fokra hűtik le a fémet, ettől ilyen extrém szilárd
A független hátsó felfüggesztés jobb vezethetőséget biztosít a csatolt hosszlengőkarosnál, de drágább és helyet vesz el a csomagtértől
A tengeri szélerőműből érkező elektromos energiával az Audi vizet bont. Az így keletkezett hidrogént szén-dioxiddal kiegészítve metán készül, amelyet e-gáz néven a meglévő gázhálózatba is be lehet vezetni vagy elégetheti egy sűrítettföldgáz-üzemű autó
A drive select rendsze sportos, takarékos, egyéni vagy automatikus beállításokat tartalmaz. Az üzemmód a légkondicionálásra és a távolságtartó tempomat vezetési stílusára is kihat
A pre-sense alapverzióját kapja az A3. Veszély esetén először a figyelmeztetések mellett felkészíti vészfékezésre a fékasszisztenst, majd határozottabb vészjelzés és automatikus fékezés jön. Ha erre sem reagál a vezető, még nagyobbat fékez és bekapcsolja a vészvillogót
Ambition és Ambiente kivitelben alapáron jár a fáradásérzékelés
Tucatnyi funkciót nyújt a feláras Audi connect
A repülők és a vonatok érkezése-indulása is lecsekkolható
Fotó megosztása:
5,8 centiméterrel hosszabb a tengelytávja elődjénél

5,8 centiméterrel hosszabb a tengelytávja elődjénél

5,8 centiméterrel hosszabb a tengelytávja elődjénél


1999-ig, három éven át az A3-ból nem is létezett ötajtós, de a 2004-től Sportbacknek hívott verzió hamar fontosabb lett a háromajtósnál. Nagyjából háromból két A3-as öt ajtóval talál gazdára, ezért a modellváltás fajsúlyosabb része 2013 februárjától következik, amikor a Sportback kiszállítása indul.

Ötajtós: félmilliós felár

Az autónak már megvannak a hazai árai, alapmodellje 513 080 forinttal kerül többe a nemrég tesztelt háromajtósénál. Nagyon sok pénz két ajtóért, de nem oszt vagy szoroz egy eleve 5,8 millióról induló autónál, mert a Sportback sokkal jobban használható.

A designerek szerint a műszerfal szárnyprofilt mintáz, amely a középkonzolon lebeg

A designerek szerint a műszerfal szárnyprofilt mintáz, amely a középkonzolon lebeg

365-ről 1220 literre bővíthető a csomagtér

365-ről 1220 literre bővíthető a csomagtér

365-ről 1220 literre bővíthető a csomagtér


A kényelmesebb beszálláson kívül az új verzió 3,5 centivel hosszabb tengelytávot és 15 literrel nagyobb, 380 literes csomagtartót mutathat fel.

Kívülről, talán a tetősín miatt, az A3 Sportback elég kombisan fest. Nagyon hasonlít az A4 Avantra, de csomagterének magas pereme, maximum 1220 literes és lehajtott üléstámlával ferde csomagtere miatt kombiként nem jön szóba.

105-184 lóerő

Amíg a hibrid és földgáz-üzemű modellek megjelennek, a motorkínálat három benzines és három dízelmotorból áll. Teljesítményük 105 és 184 lóerő közötti, de az 1,2-es benzines csak a nagyobb motorok bevezetése után lesz kapható.

Egy autó, két futómű

A független hátsó felfüggesztés jobb vezethetőséget biztosít a csatolt hosszlengőkarosnál, de drágább és helyet vesz el a csomagtértől

A független hátsó felfüggesztés jobb vezethetőséget biztosít a csatolt hosszlengőkarosnál, de drágább és helyet vesz el a csomagtértől

A független hátsó felfüggesztés jobb vezethetőséget biztosít a csatolt hosszlengőkarosnál, de drágább és helyet vesz el a csomagtértől


Anno a Renault részben keresztirányban, részben hosszában építette be a 21-es motorjait, de a gyártási költségek leszorítása már rég nem enged effajta kilengéseket. Ám az egységesítés ellenére időnként eltérhet a gyengébb és az erősebb verziók futómű-konstrukciója. A VW Bogár harmadik generációján, az új Golfon, Leonon és A3-as Audin kívül igaz ez a Toyota Aurisra. A hamarosan kifutó Toyotából a 2,2 literes dízel kap drágább, független hátsó futóművet a többiek csatolt hosszlengőkarosa helyett, az új Aurisból csak az 1,4-es dízel és a benzines marad az olcsóbb konstrukciónál. A Honda az ötajtós Civicet adja kevésbé igényes, a négyajtóst fejlettebb hátsó futóművel.

Első és összkerékhajtással is kapható autókban gyakori a kétféle felállás. A Golf IV, a Leon I és az Octavia I négykerék-hajtás esetén kapott független hátsó felfüggesztést, ahogy ma a Nissan Juke vagy a Dacia Duster is. A független hátsó futómű jobb vezethetőséget biztosít a csatolt hosszlengőkarosnál, de nemcsak gyártási költsége magasabb, a csomagtérnek is kevesebb helyet hagy a térigényesebb konstrukció.

Kényelmesen tágas hátul az A3 Sportback

Kényelmesen tágas hátul az A3 Sportback

Kényelmesen tágas hátul a Sportback


A három dízelmotorral sikerült kipróbálni az autót, mert a 140 lóerős, hengerkiiktatós 1,4 TSI-ről és a belépőmodellről sajnos lemaradtunk.

Az erősebbik 2,0 TDI a 184 lóerőből és 380 Nm nyomatékból sejthető elánnal gyorsult. Gyári adata is nagyon jó, 7,4 másodperc százra.

Nem ennyire sportosan, de hegynek fel is abszolút meggyőzően szaladt a 150 lóerős változat, amelynek maximális nyomatéka 320 Nm.

5 265 650 és 8 804 020 Ft között mozog az A3 Sportback ára. Előbbi a 105 lóerős 1,2 TFSI Attractioné, utóbbi a 184 lóerős 2,0 TDI Ambiente-é összkerékhajtással és automata váltóval. A 265 lóerős S3 Sportback váltótól függően 12,6 vagy 13,3 millió forintba kerül

5 265 650 és 8 804 020 Ft között mozog az A3 Sportback ára. Előbbi a 105 lóerős 1,2 TFSI Attractioné, utóbbi a 184 lóerős 2,0 TDI Ambiente-é összkerékhajtással és automata váltóval. A 265 lóerős S3 Sportback váltótól függően 12,6 vagy 13,3 millió forintba kerül

Olcsóbb futómű a 105 lóerős motorokkal
2014-ben jelenik meg a konnektorról tölthető hibridváltozat

2014-ben jelenik meg a konnektorról tölthető hibridváltozat

2014-ben jelenik meg a konnektorról tölthető hibridváltozat


A Golf VII örökségeként az A3 is kétféle hátsó futóművel készül. A kétliteres TDI, az 1,4 és az 1,8 literes benzines kapja az igényes, független felfüggesztést. A 105 lóerős 1,2 TSI és 1,6 TDI vásárlóinak be kell érnie egy méltatlan, csatolt hosszlengőkaros konstrukcióval.

Egy Mégane-ban ez elmegy, mert jutányos autókban ez szinte adottság, de egy Audiban? Persze az olcsó tömeggyártmányokhoz illő felfüggesztést is gondosan hangolták, a vezethetőség az alapfutóművel is van annyira jó, amit elvárhatunk. Ám érezhetően élénkebben reagálnak a drágább verziók, ezeket nagyobb élvezet gyors kanyarokon átfűzni.

Kényelmesebb az Ambiente

Az igényesebb futóművel nagyon jó kanyarogni az A3-ban

Az igényesebb futóművel nagyon jó kanyarogni az A3-ban

Az igényesebb futóművel nagyon jó kanyarogni az A3-ban


Mivel a kényelmesebbre hangolt Ambiente-et leszámítva rossz úton az A3 felfüggesztése kényelmetlenül sportos, van értelme az adaptív lengéscsillapításnak. A TT-ből átvett, vasreszelék mágnesezésével működő rendszer javít a komforton.

Elöl és hátul is kényelmes utazni, az elegáns belső tér kellemesen tágas, a második sorban ülve is jól elférni. A zajcsillapítás és az ülések kényelme remek. Felárért rengeteg elektronikus funkcióval kedveskedik az autó, lehet neki SMS-t diktálni, de fel is olvassa az üzeneteket és van benne internet, lásd a keretes részt.

Világhálózat az A3-ban

Tucatnyi funkciót nyújt a feláras Audi connect

Tucatnyi funkciót nyújt a feláras Audi connect

Tucatnyi funkciót nyújt a feláras Audi connect


Vágási Feri nyomán az Audiban is csatlakozhatunk a világhálózatra. Megfelelő mobiltelefon-előfizetéssel az A3 hasznos és szórakoztató netes funkciókat nyújt. A középkonzolból kiemelkedő, hét collos kijelzőn lecsekkolhatjuk a vonatokat és a reptéri járatokat, olvashatunk híreket (a kipróbált autóban többek között a DPA, a német hírügynökség és a Spiegel Online anyagait láttuk), jön időjárás-jelentés. Aki tanácstalan az esti programmal kapcsolatban, lekérheti a környéken lévő eseményeket. Nem maradtak ki a közösségi oldalak sem, ha nem jó okostelefonon, akkor az A3 is segít a Facebookon tenyészni vagy követhetjük, ki mit csipogott világgá a Twitteren. A többi utas a fedélzeti hotspotra csatlakozhat, egyszerre maximum nyolc készülékkel.

A3 család: kabrió, földgázüzem, szedán, plug-in hibrid

A három és az ötajtós után jövőre kabrióval bővül a választék. 2014-ben jön a konnektorról is tölthető hibridverzió, amelyről a gyár még nem árult el részleteket. Valamikor később az RS3-nak is lehet utódja, amely nemrég futott ki a gyártásból.

Arról nincs hír, hogy ismét Győrött szerelnék össze a legerősebb A3-ast, de egy még fontosabb modell sorozatgyártása hamarosan megkezdődik: jövő év közepétől szériában készül az autó lépcsőshátú változata.