5,8 centiméterrel hosszabb a tengelytávja elődjénél

5,8 centiméterrel hosszabb a tengelytávja elődjénél

5,8 centiméterrel hosszabb a tengelytávja elődjénél


1999-ig, három éven át az A3-ból nem is létezett ötajtós, de a 2004-től Sportbacknek hívott verzió hamar fontosabb lett a háromajtósnál. Nagyjából háromból két A3-as öt ajtóval talál gazdára, ezért a modellváltás fajsúlyosabb része 2013 februárjától következik, amikor a Sportback kiszállítása indul.

Ötajtós: félmilliós felár

Az autónak már megvannak a hazai árai, alapmodellje 513 080 forinttal kerül többe a nemrég tesztelt háromajtósénál. Nagyon sok pénz két ajtóért, de nem oszt vagy szoroz egy eleve 5,8 millióról induló autónál, mert a Sportback sokkal jobban használható.

A designerek szerint a műszerfal szárnyprofilt mintáz, amely a középkonzolon lebeg

A designerek szerint a műszerfal szárnyprofilt mintáz, amely a középkonzolon lebeg

365-ről 1220 literre bővíthető a csomagtér

365-ről 1220 literre bővíthető a csomagtér

365-ről 1220 literre bővíthető a csomagtér


A kényelmesebb beszálláson kívül az új verzió 3,5 centivel hosszabb tengelytávot és 15 literrel nagyobb, 380 literes csomagtartót mutathat fel.

Kívülről, talán a tetősín miatt, az A3 Sportback elég kombisan fest. Nagyon hasonlít az A4 Avantra, de csomagterének magas pereme, maximum 1220 literes és lehajtott üléstámlával ferde csomagtere miatt kombiként nem jön szóba.

105-184 lóerő

Amíg a hibrid és földgáz-üzemű modellek megjelennek, a motorkínálat három benzines és három dízelmotorból áll. Teljesítményük 105 és 184 lóerő közötti, de az 1,2-es benzines csak a nagyobb motorok bevezetése után lesz kapható.

Egy autó, két futómű

A független hátsó felfüggesztés jobb vezethetőséget biztosít a csatolt hosszlengőkarosnál, de drágább és helyet vesz el a csomagtértől

A független hátsó felfüggesztés jobb vezethetőséget biztosít a csatolt hosszlengőkarosnál, de drágább és helyet vesz el a csomagtértől

A független hátsó felfüggesztés jobb vezethetőséget biztosít a csatolt hosszlengőkarosnál, de drágább és helyet vesz el a csomagtértől


Anno a Renault részben keresztirányban, részben hosszában építette be a 21-es motorjait, de a gyártási költségek leszorítása már rég nem enged effajta kilengéseket. Ám az egységesítés ellenére időnként eltérhet a gyengébb és az erősebb verziók futómű-konstrukciója. A VW Bogár harmadik generációján, az új Golfon, Leonon és A3-as Audin kívül igaz ez a Toyota Aurisra. A hamarosan kifutó Toyotából a 2,2 literes dízel kap drágább, független hátsó futóművet a többiek csatolt hosszlengőkarosa helyett, az új Aurisból csak az 1,4-es dízel és a benzines marad az olcsóbb konstrukciónál. A Honda az ötajtós Civicet adja kevésbé igényes, a négyajtóst fejlettebb hátsó futóművel.

Első és összkerékhajtással is kapható autókban gyakori a kétféle felállás. A Golf IV, a Leon I és az Octavia I négykerék-hajtás esetén kapott független hátsó felfüggesztést, ahogy ma a Nissan Juke vagy a Dacia Duster is. A független hátsó futómű jobb vezethetőséget biztosít a csatolt hosszlengőkarosnál, de nemcsak gyártási költsége magasabb, a csomagtérnek is kevesebb helyet hagy a térigényesebb konstrukció.

Kényelmesen tágas hátul az A3 Sportback

Kényelmesen tágas hátul az A3 Sportback

Kényelmesen tágas hátul a Sportback


A három dízelmotorral sikerült kipróbálni az autót, mert a 140 lóerős, hengerkiiktatós 1,4 TSI-ről és a belépőmodellről sajnos lemaradtunk.

Az erősebbik 2,0 TDI a 184 lóerőből és 380 Nm nyomatékból sejthető elánnal gyorsult. Gyári adata is nagyon jó, 7,4 másodperc százra.

Nem ennyire sportosan, de hegynek fel is abszolút meggyőzően szaladt a 150 lóerős változat, amelynek maximális nyomatéka 320 Nm.

5 265 650 és 8 804 020 Ft között mozog az A3 Sportback ára. Előbbi a 105 lóerős 1,2 TFSI Attractioné, utóbbi a 184 lóerős 2,0 TDI Ambiente-é összkerékhajtással és automata váltóval. A 265 lóerős S3 Sportback váltótól függően 12,6 vagy 13,3 millió forintba kerül

5 265 650 és 8 804 020 Ft között mozog az A3 Sportback ára. Előbbi a 105 lóerős 1,2 TFSI Attractioné, utóbbi a 184 lóerős 2,0 TDI Ambiente-é összkerékhajtással és automata váltóval. A 265 lóerős S3 Sportback váltótól függően 12,6 vagy 13,3 millió forintba kerül

Olcsóbb futómű a 105 lóerős motorokkal
2014-ben jelenik meg a konnektorról tölthető hibridváltozat

2014-ben jelenik meg a konnektorról tölthető hibridváltozat

2014-ben jelenik meg a konnektorról tölthető hibridváltozat


A Golf VII örökségeként az A3 is kétféle hátsó futóművel készül. A kétliteres TDI, az 1,4 és az 1,8 literes benzines kapja az igényes, független felfüggesztést. A 105 lóerős 1,2 TSI és 1,6 TDI vásárlóinak be kell érnie egy méltatlan, csatolt hosszlengőkaros konstrukcióval.

Egy Mégane-ban ez elmegy, mert jutányos autókban ez szinte adottság, de egy Audiban? Persze az olcsó tömeggyártmányokhoz illő felfüggesztést is gondosan hangolták, a vezethetőség az alapfutóművel is van annyira jó, amit elvárhatunk. Ám érezhetően élénkebben reagálnak a drágább verziók, ezeket nagyobb élvezet gyors kanyarokon átfűzni.

Kényelmesebb az Ambiente

Az igényesebb futóművel nagyon jó kanyarogni az A3-ban

Az igényesebb futóművel nagyon jó kanyarogni az A3-ban

Az igényesebb futóművel nagyon jó kanyarogni az A3-ban


Mivel a kényelmesebbre hangolt Ambiente-et leszámítva rossz úton az A3 felfüggesztése kényelmetlenül sportos, van értelme az adaptív lengéscsillapításnak. A TT-ből átvett, vasreszelék mágnesezésével működő rendszer javít a komforton.

Elöl és hátul is kényelmes utazni, az elegáns belső tér kellemesen tágas, a második sorban ülve is jól elférni. A zajcsillapítás és az ülések kényelme remek. Felárért rengeteg elektronikus funkcióval kedveskedik az autó, lehet neki SMS-t diktálni, de fel is olvassa az üzeneteket és van benne internet, lásd a keretes részt.

Világhálózat az A3-ban

Tucatnyi funkciót nyújt a feláras Audi connect

Tucatnyi funkciót nyújt a feláras Audi connect

Tucatnyi funkciót nyújt a feláras Audi connect


Vágási Feri nyomán az Audiban is csatlakozhatunk a világhálózatra. Megfelelő mobiltelefon-előfizetéssel az A3 hasznos és szórakoztató netes funkciókat nyújt. A középkonzolból kiemelkedő, hét collos kijelzőn lecsekkolhatjuk a vonatokat és a reptéri járatokat, olvashatunk híreket (a kipróbált autóban többek között a DPA, a német hírügynökség és a Spiegel Online anyagait láttuk), jön időjárás-jelentés. Aki tanácstalan az esti programmal kapcsolatban, lekérheti a környéken lévő eseményeket. Nem maradtak ki a közösségi oldalak sem, ha nem jó okostelefonon, akkor az A3 is segít a Facebookon tenyészni vagy követhetjük, ki mit csipogott világgá a Twitteren. A többi utas a fedélzeti hotspotra csatlakozhat, egyszerre maximum nyolc készülékkel.

A3 család: kabrió, földgázüzem, szedán, plug-in hibrid

A három és az ötajtós után jövőre kabrióval bővül a választék. 2014-ben jön a konnektorról is tölthető hibridverzió, amelyről a gyár még nem árult el részleteket. Valamikor később az RS3-nak is lehet utódja, amely nemrég futott ki a gyártásból.

Arról nincs hír, hogy ismét Győrött szerelnék össze a legerősebb A3-ast, de egy még fontosabb modell sorozatgyártása hamarosan megkezdődik: jövő év közepétől szériában készül az autó lépcsőshátú változata.