A konkurensek mögött kissé lemaradva, de végül a BMW is előállt a saját négyajtós, sportos kupéjával. Több ajtóval, nagyobb tengelytávval érkezett a BMW 6-os Grand Coupé.

Hosszabb lett két ajtóval, maradhat?

Hangtalanul suhan, szenvedés vele szabályosan 130-cal autózni

Hangtalanul suhan, szenvedés vele szabályosan 130-cal autózni

Hangtalanul suhan, szenvedés vele szabályosan 130-cal autózni


A mezei Hatosban a hátsó sor az inkvizíciós kínvallatáson kívül nem sok mindenre használható, így kíváncsiak voltunk, mire jutott a BMW a két további ajtó beépítésével. Bár a hátsó sorba bejutás így jóval elegánsabban is letudható, mint a kétajtós változatban, azért hátul ülni itt sem jó. Meglepő módon a fejtérrel volt a legkisebb gond – pedig még tetőablak is lopta a teret – sokkal inkább a magasra húzott térdek zavaróak, illetve a szerény lábtér. Arról nem is beszélve, hogy a hátsó sor bevallottan is csak 2+1 személyes. Igaz, ez nem is tragédia, hiszen ilyen autóval ritkán utaznának öten. Lényeg, hogy ha akarnák, megtehetnék.

Sokaknak nem tetszik, szerintem telitalálat a matt bronzszín

Sokaknak nem tetszik, szerintem telitalálat a matt bronzszín

BMW 6-os Coupé-nál tengelytávban és hosszban is 113 milliméterrel többet kínál, mint a kétajtós variáns és ennek a plusznak a hátsó utasok örülhetnek igazán. Használható méretű a csomagtartó is, amely 460 literes. Hogy ez mire elég, megtudhatjuk a sajtóanyagból: “akár három 46 colos golfzsák is szállítható a BMW 6-os Gran Coupéval” köszönjük.

Mozgásban így fest a Gran Coupé:

Agyhalál

Akár egy jacht belseje

Akár egy jacht belseje

Akár egy jacht belseje


Mi a dízel változattal – 313 LE mentünk két hosszabb autópályás szakaszt. Gondolom nem kell senkinek elmesélnem, mekkora kínokat kell kiállni egy ilyen teljesítményű autóban, miközben szabályosan, 130-cal haladunk vele a Balaton felé. Rémes. Mintha helyben állnánk.

A bivalyerős hathengeres csak csendben zizeg, se szélzaj, se semmi, ami ébren tartana. Talán a Bang&Olufsen hifit bömböltethetném, ha lenne nálam pendrive-on valami zúzós konzervzene. De nincs.
Meg is értem, hogy telepakolták a kocsit mindenféle biztonsági berendezéssel, mert a néma suhanás közben könnyű elaludni.

Rövidke árlista, hosszú számsorokkal. Még hiányzik belőle a 650i ára:

TípusHengerűrtartalom (cm3)Teljesítmény (kW/LE)Ár (forint)
 640i 2979235/320  22 818 000
 640d 2993230/313 23 818 000
A világ legszebb rajzú HUD-e

A világ legszebb rajzú HUD-e

A világ legszebb rajzú head up display-e


Vezetőtámogató rendszerekkel tisztességesen megtömték a négyajtós Hatost. Bár egyik sem újdonság, de a Head Up Display – amely az autózás történetének talán egyik legnagyobb találmánya – annyira szép, és sokat tudó, hogy muszáj örvendezni miatta. Emellett sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer, holttérfigyelő, és temérdek kamera is segíti a sofőrt, hogy ne húzza meg a tekintélyes méretű fémtestet.

Utóbbi a négy kamera segítségével olyan képet illeszt össze, mintha egy hatodik emeleti erkélyéről néznénk le a parkoló kocsira, csak még segédvonalak is jelzik, hová kerül majd az autó. Emellett adaptív tempomat is segít a hosszú, unalmas utak minél kényelmesebb leküzdését. De éjjellátó, távolsági fényszóróasszisztens, is rendelhető hozzá.

Az orrban hathengeres, háromliteres dízel alakítja a gázolajban tárolt kémia energiát mozgássá. Tesztfogyasztást a menetpróbákon nem tudunk mérni, de mivel ennek az autónak a kétajtós testvére járt nemrég nálunk – tesz is érkezik róla hamarosan – pontosan tudjuk, hogy valószínűtlenül kevés gázolajjal is beéri. Piros lámpánál, dugóban leállítja a motort, ügyesen menedzseli az akkumulátor töltését is, és ha a kifizetett tízmilliók után nagyon kell spórolni hó végén, akkor külön programmal segít az autó a takarékos vezetésben.

Ilyenkor az Eco Pro programot választva az elektronika kiheréli a járművet, a gázpedál érzéketlenebb lesz, változik a motorvezérlés és a váltó is átáll a spórolós üzemmódra. Persze ha valamiért mégis pánikszerűen gyorsulni kell, akkor azért így is képes nagyot ugrani az autó. Hó elején azért érdemes sport+ állásban is kipróbálni, mit tud az autó. Pláne padlóig taposott gázpedállal, amikor is olyan muzsika bugyborékol ki a kipufogóból, ami után csak akkor hisszük el, hogy dízelmotor dolgozik az elejében, ha a benzinkútnál kinyitjuk a tankfedelet, és szembenéz velünk a Diesel felirat. A hang mellett a gyorsulási élmény is maradandó, papíron 5,4 másodperc alatt tudja le a 100km/h-ig tartó sprintet.

A hátsó ablak utolsó csücske nem mozgatható

A hátsó ablak utolsó csücske nem mozgatható

A kamera munka után bebújik az embléma mögé

A kamera munka után bebújik az embléma mögé

A kamera munka után bebújik az embléma mögé


Az autó belseje – pláne a spéci Amaro barna belső színnel kombinált Opál fehér teljes bőrkárpitozással – elképesztően látványos. Szépek a varrások, prímák az anyagok, igaz, a fehér márvány-utánzat nálam kicsapta az esztétika-biztosítékot. Még az ajtó és műszerfal találkozása tűnik kissé elnagyoltnak – a kezem simán befér az illesztési hézagba – de a látvány, hangulat, elsőrangú. A hófehér bőr persze nem a legpraktikusabb választás, csúnya lesz pár hónap múlva a farmerektől, de ez nem az autó hibája.

Mindent összevetve a négyajtós 6-os kupé egy csodaszép, de továbbra is csak mérsékelt használati értékkel bíró luxustárgy. De ne is keressünk benne ésszerűséget, hiszen nem is azért tervezték. Egyszerűen gyönyörködtet, és persze lehet irigyelni is. Nagyon.