Sevilla Andalúzia központja, ahol hófúvás és jégcsapok helyett verőfényben sétálnak a turisták a tavaszias időben

Sevilla Andalúzia központja, ahol hófúvás és jégcsapok helyett verőfényben sétálnak a turisták a tavaszias időben

Sevilla Andalúzia központja, ahol hófúvás és jégcsapok helyett verőfényben sétálnak a turisták a tavaszias időben


Elég hangos ez a szervomotor, ami kifordítja a tolatókamerát – mondom Nógrádi Attilának. Origós kollégámmal második napja ülünk az új i30-ban és a Hyundai ott tart, hogy nagyjából ez az egyetlen bajom az autóval.

Utolsóból a hatodik

Elődje nem sokat élt, négy és fél év után kifutott az autó, amely az i-vel kezdődő neveket bevezette. Világszerte egymilliót tudott eladni belőle a Hyundai, ebből 398 ezret Európában, pedig nem volt mire építeniük. Európán belül az i30 előtt a koreai márka tökutolsó volt a kompakt autók értékesítési rangsorában, most pedig a hatodik helyen áll.

Február végén lesz kapható, de árát még nem közölte az importőr. A mostani i30 1,4 alapára légkondival 3 990 000 Ft, ami irányadó. Az új i30 csendes autó, hátul is független, jól hangolt futóművel

Február végén lesz kapható, de árát még nem közölte az importőr. A mostani i30 1,4 alapára légkondival 3 990 000 Ft, ami irányadó. Az új i30 csendes autó, hátul is független, jól hangolt futóművel

Kiváló hatást kelt a belső tér, az anyagok sokkal igényesebbek az eddiginél

Kiváló hatást kelt a belső tér, az anyagok sokkal igényesebbek az eddiginél

Az anyagok sokkal igényesebbek az eddiginél


A gyors modellváltás oka a hódító hadjárat felgyorsítása, mert a Hyundai – a tavalyi rekordév 2,9 százaléka helyett – idén 3,5 százalékos részesedést akar kihasítani az összeurópai piacból.

Corolla-Auris: 1 020 000 db, Elantra: 1 010 000 db

Egyre jobban fáj a tradicionális európai tömeggyártóknak a Hyundai, a Kia és a Chevrolet terjeszkedése. Főleg a Citroën, a Peugeot, a Renault, az Opel és a Ford pozícióit veszélyeztetik.

Németországban a Renault és a Skoda mögött a Hyundai már harmadik az importmárkák között, de világon mindenütt brutálisan törnek előre. Tavaly a Toyota Corollából és Aurisból 1 020 000 darab kelt el, míg az Elantrából 1 010 000.

Mit szúrt ki a VW elnöke?

“Da scheppert nix” (ebben nem zörög semmi) – mondta Martin Winterkorn, a VW-konszern elnöke a frankfurti Hyundai-standon tett emlékezetes látogatásakor. Mostanáig 1,66 millióan látták kifakadását a Youtube-on, ezért minket is érdekelt, mi olyan különleges az i30 kormányállításában.

Winterkornnak az tűnhetett fel, hogy a kormányrögzítés karja csiszatolás nélkül, az átlagnál jóval halkabban mozog. Amint az Audi Q3-ban végzett próbából kiderül, ez az apróság valóban különleges, amivel más autógyártók nem foglalkoznak vagy ismerik a nyitját, csak a megoldás túl sokba kerülne, mint a Volkswagen-konszern esetében.

Mínusz 35 Celsius-fokban is működne a tolatókamera. Szép képe van a navigáció 7 colos kijelzőjén, persze mindez hiányzik a puritánabb kivitelekből

Mínusz 35 Celsius-fokban is működne a tolatókamera. Szép képe van a navigáció 7 colos kijelzőjén, persze mindez hiányzik a puritánabb kivitelekből

Mínusz 35 Celsius-fokban is működne a tolatókamera. Szép képe van a navigáció 7 colos kijelzőjén, ami persze hiányzik a puritánabb modellekből


Győzelmi hangulatban van a cég, amit a sevillai sajtóbemutatón is demonstráltak egy videóval (még nem sikerült összeszedni, de kitesszük, ha megjött). A hősies hangulat az amerikai filmek traileréből ismert, épp csak a felvezetés hiányzott: “Based on a true story. Brave men and women…”

Hosszabb, alacsonyabb, szélesebb

A hódításban sok múlik az i30-on, amelyből évente 120 ezret kíván eladni a Hyundai. A Csehországban készülő autó összesen két centivel hosszabb (430 centis, akárcsak az új Civic), fél centivel szélesebb és eggyel alacsonyabb az eddiginél.

265 centis tengelytávjuk azonos, de az újnak elöl 17, hátul 24 milliméterrel szélesebb a nyomtávja. Maradt az 5 év, kilométer-korlátozás nélküli garancia és országúti segélyszolgálat az évi egyszeri ingyenes átnézéssel

265 centis tengelytávjuk azonos, de az újnak elöl 17, hátul 24 milliméterrel szélesebb a nyomtávja. Maradt az 5 év, kilométer-korlátozás nélküli garancia és országúti segélyszolgálat az évi egyszeri ingyenes átnézéssel

340-ről 378 literre nőtt a csomagtér

340-ről 378 literre nőtt a csomagtér

340-ről 378 literre nőtt a csomagtér


265 centis tengelytávjuk azonos, de az újnak sokat nőtt a nyomtávja. Az elöl 17, hátul 24 milliméterrel szélesebb terpesszel javul az úttartás, de egy métert sem kell menni, hogy kidomborodjon másik előnye: a gumik végre elérik a kerékjáratok peremét, nem a kasztnin belül vannak a kerekek, amitől eddig ágrólszakadtnak tűntek az alapmodellek.

Pompás adottságú élőhely

A menetpróbára elhozott autókat gazdagon megszórták extrákkal, a csúcsmodellek belső tere tényleg a legjobbak között van a kategóriában.

A motorkínálat: 1,4i: 100 LE/137 Nm. 1,6i: 120 LE/156 Nm. 1,6 direktbefecskendezéses GDI: 135 LE/164 Nm. Dízelmotorból háromféle lesz: 1,4 CRDi: 90 LE/220 Nm. 1,6 CRDi LP: 110 LE/260 Nm. 1,6 CRDi HP: 128 LE/260 Nm

A motorkínálat: 1,4i: 100 LE/137 Nm. 1,6i: 120 LE/156 Nm. 1,6 direktbefecskendezéses GDI: 135 LE/164 Nm. Dízelmotorból háromféle lesz: 1,4 CRDi: 90 LE/220 Nm. 1,6 CRDi LP: 110 LE/260 Nm. 1,6 CRDi HP: 128 LE/260 Nm

Tágas a hely a második üléssorban, üvegtetővel is elegendő a fejtér

Tágas a hely a második üléssorban, üvegtetővel is elegendő a fejtér

Tágas a hely a második üléssorban, üvegtetővel is elegendő a fejtér


Döntő a jó minőségi benyomás, amit kipipálhatunk a szép műanyagokkal, a perforált kék bőrkárpittal, a nagypályás, hétcolos naviképernyővel és az órák közötti TFT-kijelző szép képével.

Panoráma napfénytetőn süt be a nap, amelynek első része tolótetőként nyílik, kényelmes az üléshelyzet és a belső tér pont ugyanolyan tágas, mint az elődben.

A hátul ülők még jobban is jártak, mert a padlóalagút 133 helyett már csak 54 milliméternyit türemkedik ki, a csomagtér pedig némi növekedéssel elérte az átlagot, most 378 literes.

Előrébb is van hová rámolni, a Hyundai odafigyelt, hogy az első ajtókban legyen helye a másfélliteres vizespalacknak.

Jó fél év múlva, szeptemberben érkezik belőle a kombi is, amelyet a Genfi Autószalonon mutat be a Hyundai. Az újon kevésbé meredeken áll a szélvédő, jórészt ettől javult 0,33-ról 0,30-ra javult az alaktényező

Jó fél év múlva, szeptemberben érkezik belőle a kombi is, amelyet a Genfi Autószalonon mutat be a Hyundai. Az újon kevésbé meredeken áll a szélvédő, jórészt ettől javult 0,33-ról 0,30-ra javult az alaktényező

Nincs sportváltozat
Automata váltóval álmosnak tűnt a 128 lóerős dízel

Automata váltóval álmosnak tűnt a 128 lóerős dízel

Automata váltóval álmosnak tűnt a 128 lóerős dízel


Hatféle motor lesz, három dízel és három benzines. A dízelek közül az 1,4-es 90 lóerős, van még a 110 lóerős 1,6-os és a 128 lóerős 1,6 CRDi.

Közülük a legerősebbel vezettük az autót. 260 Nm-es nyomatéka azonos a 110 lóerős verzióéval, míg a Renault új fejlesztésű 1,6 dCi-je például 320-at ad le.

Ezzel együtt inkább a hatfokozatú, finoman és kényelmesen kapcsoló automata váltótól tűnt kicsit fakónak a gyorsulás a magas teljesítményhez képest.

3,7 liter százon

ISG (Idle Stop&Go) alapjárati motorleállítással, generátormenedzsmenttel és csökkentett gördülési ellenállású gumival ez a modell csupán 3,7 litert fogyaszt százon a szabványos mérési ciklusban, ami teljesítményéhez képest kiemelkedő.

Tüzes a GDI

Manuális váltóval sokkal tüzesebb jószág volt a közvetlen befecskendezéses benzines. Az 1,6 GDI mellett van sima szívócső-befecskendezéses is verzió is, 120 lóerővel 135 helyett.

Nyilván az áruk dönt majd a vásárlóknál, de az összegekről sajnos még semmit nem tudni. Az ezerhatos benzines vagány, örömmel pörgő és szépen húzó motor, 164 Nm nyomatéka igen jó érték egy ekkora szívómotortól.

Tetszett könnyen járó, a fokozatokba finoman bekattanó váltó is, amely a modellváltással egyformán hatfokozatú lesz az 1,4 literes, légkondi nélküli alap benzinestől a dízel csúcsmodellig.

Árak: még két hét

Az i30-ban a csend a meghatározó, főleg a hosszabb áttételű, urasabb karakterű még dízelmotorral is feltűnően kulturált, finoman működő autó. Mintha a Golfot öntötték volna a kicsit mazdás, kicsit opeles kasztniba, amely a kilincseken átfutó éllel a kifutó Civicet idézi.

Február végén jelenik meg Magyarországon az új i30, árait a hazai bemutatón hozza nyilvánosságra az importőr. A kifutó ötajtósnál alighanem többe kerül majd, amely jelenleg listaáron 3 990 000, akcióban 3,6 milliós áron kapható az 1,4 literes benzines motorral.