1,4 literes, 122 lóerős benzinmotor dolgozik benne

1,4 literes, 122 lóerős benzinmotor dolgozik benne

1,4 literes, 122 lóerős benzinmotor dolgozik benne


Idén áprilisban már kipróbáltuk a kívül-belül megújult VW Eost, amely elöl hátul új lámpákat, lökhárítót és egy nagy rakás alapárassá vált extrát kapott a már időszerű frissítés jegyében, most pedig már a hosszabb hazai próbán is túl vagyunk.

Elnézve a régebbi modellről készült képeket, illetve felidézve a korábbi Eos tesztautó már megkopott emlékét, az apró módosítások igen sokat javítottak a kabrió megjelenésén. A legtöbb CC-től eltérően az Eos feneke nyitott és csukott állapotban is formás. Kevés modell tudja ezt a trükköt, a Volvo C70 hasonlóan jól sikerült darab.

Így nyílik az Eos teteje:

Belül sajnos semmi poén nem várja a vezetőt, kevés érdekes dologgal találkozunk, a kocsi a szokásos Volkswagenes berendezési tárgyakkal van megtömve. Kormány, műszerek, kapcsolók, karok, mind mind ismerősek. Úgy is működik benne minden, mintha a márka más modelljeiben, tisztességes, megbízható munkának tűnik, különösebb érzelmi felhang nélkül.

A fekete belső napon pár perc alatt tüzesre forrósodik

A fekete belső napon pár perc alatt tüzesre forrósodik

Kicsik hátra
Nyitott tetővel huzatos, csukottal fejben szűk a hátsó üléssor

Nyitott tetővel huzatos, csukottal fejben szűk a hátsó üléssor

Nyitott tetővel huzatos, csukottal fejben szűk a hátsó üléssor


Ugyan az Eos négyszemélyes, de nem meglepő módon a hátsó sorban ülni nem lesz túl élvezetes. Nyitott tetővel csak a menetszél lehet kellemetlen, csukott állapotban pedig fejben nagyon szűk a hátsó hely. Legalábbis felnőtteknek. Gyerekeknek viszont remek a hátsó padsor – a nekik való üléseket is pillanatok alatt, könnyedén beszerelhetjük, ha kinyitjuk a tetőt – csak tetőnyitás közben kell nagyon figyelni, nehogy a nagy csodálkozásban a Transformerként hajladozó fémkarok közé kerüljön valamelyik apró ujj.

Menetszél tekintetében az első ülések szenzációsak, a szélvédő felső ívéből extra légterelő bújik elő, ha pedig nem ül hátul senki, akkor egy újabb, szétszedhető szélfogóval javíthatjuk tovább a komfortot.

Nyitás

Az Eos – ha a tolatóradar érzékelői elegendően nagynak ítélték meg az autó mögötti teret – 25 másodperc alatt tünteti el a saját tetejét, amelyet szépen behajtogat a csomagtartó erre a célra fenntartott bugyrába. Erre a mutatványra csak álló helyzetben képes, és a magánszám befejezéséig húzni kell a könyöklő környékére épített kapcsolót. Kicsit kényelmetlen, de így biztonságosabb.

Biztonság

2007-ben négycsillagosra vizsgázott a VW keménytetős kabriója

2007-ben négycsillagosra vizsgázott a VW keménytetős kabriója

2007-ben négycsillagosra vizsgázott a VW keménytetős kabriója


Az Eos nem éppen új modell, legutóbb 2007-ben törték össze, akkor négycsillagosra vizsgázott az EuroNCAP-nél. Frontális ütközésnél tizenkét pontot gyűjtött az Eos – 75 százalék – oldalütközésnél tizenhetet – ez a megszerezhető 94 százaléka.

A pontveszteség oka a műszerfal, amely a vezető bokájára és combjára jelent nagyobb veszélyt. Akit a részletek is érdekelnek, az kattintson ide a teljes töréstesztért.

Adatlap

Volkswagen Eos 1,4 TSI

Ha akarjuk kabrió, ha akarjuk kupé. A Volkswagen itthon kapható egyetlen nyitható tetős modelljét próbáltuk, amely nemrég túlesett egy ráncfelvarráson is
Motor 1390 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 122 LE
Nyomaték 200 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 10,9 sec
Végsebesség 198 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,2 l / 100 km

Gyorsulni csak elég lagymatagon tud az Eos – egy tized másodperc híján kereken tizenegy másodpercre van szüksége, amíg eléri a százas tempót – de mentségére legyen mondva, hogy közel másfél tonnát kellene dinamikusan mozgatni, 122 lóerővel. És ez nem megy neki. Cserébe elképesztően csendes, roppant kulturáltan, mindenféle vibráció nélkül dolgozik, és a szabályos közlekedéshez ez a teljesítmény is elegendő. Bár az ember tudat alatt valamiért kabrióba erős motort képzel, de aki ment már nyitott tetővel autópálya-tempóval, annak nem hinném, hogy hiányzik a gyorsabban orkánná erősödő menetszél.

Fogyasztás

Kényelmes, rendezett, de olyan, mint egy Golf belseje

Kényelmes, rendezett, de olyan, mint egy Golf belseje

Kényelmes, rendezett, de olyan, mint egy Golf belseje


Eleinte a fogyasztásmérő által mutatott érték igen rémisztő volt, de ez nem is volt annyira meglepő, hiszen egy tesztnap végén sikerült elhoznunk a kocsit, ahol senkit sem érdekelt, mennyit eszik az autó. Csak menjen. Szerencsére a második napon már nem kellett a tíz liter feletti átlagot nézni – a nullázás a gyengék fegyvere – és végül az 1,4-es autó tankjába 440 kilométer után 32,8 liter benzint kellett tölteni. Ez 7,4 literes átlagot jelent, ami ugyan a 6,4 literes gyári értéknél pont egy literrel több, de a közel másfél tonnás saját tömeg fényében nem tűnik vészesen soknak.

Sokat javított az arcon a szögletes fényszóró

Sokat javított az arcon a szögletes fényszóró

Sokat javított az arcon a szögletes fényszóró


Az Eos-szal könnyű kényelmesen közlekedni, bár ez valószínűleg inkább a tesztautón lévő aránylag ballonos gumiknak volt köszönhető. Bölcs választás volt ilyet szereltetni rá, mert így a zörgésre hajlamos, temérdek alkatrészből álló nyitható tető sem csapott akkora zajt, mintha valami sportosabb abroncson gurult volna a kocsi. Épeszű ember meg egy másfél tonnás kabrióval amúgy sem feszegeti kanyarban a fizika határait.

Ha mi sem tesszük, akkor az Eos pontosan kormányozható, az elvártnál kicsit ugyan lomhább, de roppant látványos és kényelmes autó, amiből hiányzik a kabriók minden hátránya.

Ön is vezetheti

Nyoma sincs a CC-kre jellemző buta formának

Nyoma sincs a CC-kre jellemző buta formának

Nyoma sincs a CC-kre jellemző buta formának


A kipróbált tesztautó jelenleg – több extra felszereltségű, érdekes színű márkatársával egyetemben – éppen az országot járja, a Volkswagen Innovaturné fantázianevű program keretében. A tesztparkba – amelyben az 5,7 millió forintos Polo-tól a 210 lóerős Golf GTI-n és az új Tiguanon át a háromliteres Touaregig olyan ritka jól felszerelt autókat tartalmaz, amilyeneknek nem minden nap juthatunk a közelébe.

Ezekben a kocsikban a VW szinte összes izgalmas extráját ki lehet próbálni, a dinamikus fényszórószabályzást, a sávtartó rendszert, a térlátást biztosító kamerákat, vagy Park Assist névre hallgató berendezést, amely magától megtalálja a parkolóhelyet és be is áll a kinézett helyre.

Bár máshol a Golfból is kapható kabrió változat, itthon jelenleg mégis az Eos az egyetlen olyan Volkswagen, amelynek nyitható a teteje. Így aki VW emblémás kocsiban szeretné élvezni együtt a napsütést, menetszelet, annak egyelőre nincs más választása.