1,6 literes, 136 lóerős benzinmotor dolgozik az orrban

1,6 literes, 136 lóerős benzinmotor dolgozik az orrban

1,6 literes, 136 lóerős benzinmotor dolgozik az orrban


Szerencsére azonban a lélektelenül olcsóra lúgozott autótól messze vagyunk, hiszen már a belépőmodellben is van egy rakás légzsák, a levegőt manuális klíma teszi kellemes hőmérsékletűvé, elektromos motorok mozgatják az ablakokat, tükröket és az autó 16 colos alufelnit is kapott. Szóval itt az alapfelszereltség nem is annyira fapados.

Kívülről az alap Sportage nem sokban különbözik a fullos változattól, mindössze a kisebb alufelnik, a hiányzó tetőcsomagtartó-sín, az egyszerűbb külső tükrök, illetve a jóval fukarabbul mért krómmennyiség árulja el az autót. A forma szerencsére ugyanúgy csinos, dögös.

Alapváltozat vs. Fullextra

Rémes a kormány fogása

Rémes a kormány fogása

Rémes a kormány fogása


Azért az utastérben már jól látszik, mennyit is ér a vidám színekkel, apró extra varrásokkal megbolondított belső tér. Néhány hónapja járt már nálunk hasonló, az árlista másik feléről származó Sportage, amelynek ízléses belsejéért nagyon lehetett lelkesedni. Ezekkel az emlékekkel ültem be az 1,6-os alapváltozatba is, és persze sejthető, hogy nem maradt el a csalódás. Vacak fogású műanyag kormány, a váltógombhoz is rossz hozzáérni és belül minden fekete, kellemetlenül nagyon műanyag. Szerencsére más baja nincs a belsőnek, sőt, a gombok, kapcsolók jól átgondolt helyen vannak, a műszerek mind színösszeállításukban, mind rajzukban jól sikerültek, mégha nem is túl izgalmasak.

Adatlap

Kia Sportage 1.6 GDI

Nem mindennap kapunk olyan tesztautót, amelyben a modellhez választható legkisebb motor dolgozik, és a felszereltségi szintje szerint is az árlista elején áll. A Kia Sportage most egy ilyen autó, 1,6 literes 136 lóerős benzinmotorral, LX-es alapfelszereltséggel
Motor 1591 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 135 LE
Nyomaték 164 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,5 sec
Végsebesség 178 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7,5 l / 100 km

Rakodóhelyekkel is gazdagon ellátták a Sporatage belsejét, az 564 literes, több emeletes csomagtartó jól pakolható és az utastérben is van hely a telefonnak, apróbb kacatoknak. 12 voltos csatlakozóból többet is kínál az autó, valamint a kedvenc zenegépünket is könnyedén rá tudjuk csatlakoztatni a Kia központi hálózatára, akár USB-s, akár jack-csatlakozón át jön is a muzsika. Ülései jól sikerültek, könnyen megtaláljuk benne a kényelmes beállítást és vezetni is élvezetes a Kia álterepjáróját.

Terepre ne!

Ránézésre ugyan terepjáró, de ne dőljünk be a látszatnak. Ugyan a pár plusz centiméter amellyel a többiek felé magasodunk jót tesz ugyan a kilátásnak, de terepre mégsem való a Sportage. De ha már kilátás, akkor ne feledjük, hogy a csinos karosszériának megvannak a hátrányai is. Például az A-oszlop annyira szélesre sikerült, hogy a külvilágból tisztességes méretű szeletet kitakar.

16 colos alufelniken gurul a legolcsóbb Sportage

16 colos alufelniken gurul a legolcsóbb Sportage

16 colos alufelniken gurul a legolcsóbb Sportage


A Sportage ugyan magas, de menet közben egyáltalán nem ingatag, nem dől, és még hitvány, rossz úton sem ráz. Ennek ellenére mégis inkább aszfaltra, legfeljebb könnyed földutas csapatásra való a szimplán elsőkerék-hajtású járgány. Nincs is benne semmi terepes extra tudás, mindössze egy szimpla lejtmenet-vezérlő, amely a meredélyen ereszkedésnél lehet a tapasztalatlan sofőr segítségére.

Határeset

136 lóerős benzines papíron akár erős is lehetne, de az utcán, nem laboratóriumi körülmények között nehezen birkózik a kasztni tömegével. Mozgatja ugyan, de nagyon megfontoltan, még véletlenül sem csinál semmit sem meggondolatlanul. De sajnos hangja is van, ha haladni akarunk vele, nemcsak vánszorogni. Ez leginkább autópályán lehet zavaró. Valamivel kilenc liter feletti átlagfogyasztást mértünk, amely jóval meghaladja a gyári 6,6 literes értéket, de a mozgatandó tömeg fényében ezt nem tartottuk vészesen soknak.

Biztonság

Ötcsillagosra vizsgázott a Kia Sportage

Ötcsillagosra vizsgázott a Kia Sportage

Ötcsillagosra vizsgázott a Kia Sportage


A felnőtt utasok védelme terén a Sportage hozta a maximumot, a frontális és az oldalirányú korlátos ütköztetésnél is jól óvja a benne ülőket, egyedül az oszlopos oldalirányú teszten érte a kelleténél nagyobb erőhatás a bábu mellkasát. Ez 93 százalékos, ötcsillagos eredmény. A hároméves gyerekeket helyettesítő tesztbábuk eredményei jók voltak.

Az ötcsillagos eredményhez elengedhetetlen elektronikus menetstabilizáló valamint a minden ülésen aktív biztonságiöv-emlékeztető is szériafelszerelés az autóban, a szintén pontot érő automatikus sebességkorlátozó viszont hiányzik, így a biztonsági segédeszközökre 86 százalékos eredményt kapott a Sportage. A teljes, részletes törésteszt itt olvasható.

Kia Sportage árlista:

Árak és modellek
1,6 GDI
2.0 CVVT
1,7 CRDI
2,0 CRDI
LX 4 999 000 5 449 000 5 749 000 6 379 000
EX 6 049 000 6 499 000 6 799 000 7 429 000
EX Premium 6 799 000 7 249 000 7 549 000 8 179 000

A legolcsóbb Kia Sportage 4999000 forintért hazavihető. Ezért a pénzért egy meglehetősen dekoratív külsejű, tisztességes műszaki tartalommal felruházott, jól összeépített szabadidő-autót kap a vásárló. És még a legalapvetőbb extrákat sem kell nélkülözni, azok még éppen belefértek az indulóárba.