Németországból behozott, makulátlan autók. Mindegyik dízel, csak a VW volt hibrid

Németországból behozott, makulátlan autók. Mindegyik dízel, csak a VW volt hibrid

Makulátlan autók Németországból. Mindegyik dízel, csak a VW volt hibrid


Aki előfordul olyan helyeken, ahol a hazai felső tízezer kocsikázik, bizonyára észlelte a sok ML-t, Q7-et, X6-ot vagy Toyota Highlandert, Lexus RX 450h-t. A legtöbb drága és félelmetes SUV dízel, néhány hibrid, de szinte egyik sem benzines.

Nem LPG, nem dízel

A kategória autóinak zöme dízelmotoros, de akik bármilyen okból utálják a dízelt, azoknak sem csak az autógáz marad a környezetrombolás és az üzemanyagköltség csökkentésére.

Hibrid luxusautók a magyar piacon*
BMW X6 ActiveHybrid (407 LE ill. 91+86 LE)30 099 000 Ft
BMW 750 ActiveHybrid (449 LE ill. 20 LE)29 498 000 Ft
Lexus RX 450h Executive (249 LE ill. 167+157+68 LE)17 900 000 Ft
Lexus LS 600h President 2 (394 LE ill. 224 LE)33 300 000 Ft
Mercedes-Benz S 400 Hybrid (279 LE ill. 20 LE)23 920 000 Ft
VW Touareg Hybrid, 2010/07, 2650 km (333 LE ill. 47 LE)16 990 000 Ft

*Elöl a benzines, utána a villanymotor(ok) teljesítménye

Magas ára miatt a Porsche Hungaria rendelésre sem hozza be , szürkeimportból mégis kapható

Magas ára miatt a Porsche Hungaria rendelésre sem hozza be , szürkeimportból mégis kapható

Magas ára miatt a Porsche Hungaria rendelésre sem hozza be , szürkeimportból mégis kapható


Az aszfaltterepjárók fő piaca az Egyesült Államok, ahol könnyű volt kiutálni a dízelt környezetvédelmi okokból, hiszen olcsó a benzin. Az amerikaiaknak a környezetszennyezés csökkentése a hibriddel jelent egyet, így az európai autómárkák kénytelenek voltak visszavenni az arcból és a Toyota nyomába eredni, hogy nekik is legyen mit felmutatniuk a hibridtechnikához ragaszkodó vevőknek.

Itthon nincs Hybrid. Hivatalosan

Ám hazánkban még a gyér európai kínálat sem teljesen érhető el, így például a Volkswagen Touareg Hybrid sem kapható.

Az RX 450h hátsó kerekeit a villanymotor hajtja, ami jó ötlet, de lemerült akkukkal az autó kényszerűen fronthajtású. A hibrid Touareg mindig 4x4-es

Az RX 450h hátsó kerekeit a villanymotor hajtja, ami jó ötlet, de lemerült akkukkal az autó kényszerűen fronthajtású. A hibrid Touareg mindig 4×4-es

87 litert vesz el a csomagtérből az akkumulátor, elfoglalva a feláras diffizár helyét is

87 litert vesz el a csomagtérből az akkumulátor, elfoglalva a feláras diffizár helyét is

87 litert vesz el a csomagtérből az akkumulátor, elfoglalva a feláras diffizár helyét is


Nemhogy az árlistában nem szerepel, de még megrendelni sem lehet a kétmotoros Touareget. Az importőrnél lakonikusan annyit közöltek, hogy főleg az autó magas ára miatt nem forgalmazzák a benzin-elektromos hibridet, csak a hat- és a nyolchengeres dízelváltozatokat.

Ahol kapni lehet, ott tényleg borzasztó drága a Hybrid, csakhogy a többi Touareg is az. A 340 lóerős V8-as TDI-vel illene összevetni a 380 lóerős hibridet, előbbi alapára Németországban 71 750, a hibridé 74 500 euró, ami ezen a szinten már nem egy nagy ugrás. Persze a legtöbb a V6-os dízelből fogy, ehhez mérve az eltérés 6,8 millió forintnyi euró, ami tényleg durva.

Hibrid a dízel ellen

A kompresszoros, 3,0 V6 nem azonos az Audi S4-ével. Lágyabbak a szeleprugók illetve a lánc- és szíjfeszítők, a kormányszervót és a légkondit nem szíj hajtja, hanem elektromos motor. Nincs generátor, az áramot a váltóházba integrált elektromos motor termeli

A kompresszoros, 3,0 V6 nem azonos az Audi S4-ével. Lágyabbak a szeleprugók illetve a lánc- és szíjfeszítők, a kormányszervót és a légkondit nem szíj hajtja, hanem elektromos motor. Nincs generátor, az áramot a váltóházba integrált elektromos motor termeli

A kompresszoros, 3,0 V6 nem azonos az Audi S4-ével. Lágyabbak a szeleprugók illetve a lánc- és szíjfeszítők, a kormányszervót és a légkondit nem szíj hajtja, hanem elektromos motor. Nincs generátor, az áramot a váltóházba integrált elektromos motor termeli


2010-ben, 13 évvel a Toyota Prius piaci bevezetése után mutatta be első hibrid szériaautóját a Volkswagen. A Touareg Hybrid V6-os motorja az Audi S4-ből ismert, de a kompresszoros, háromliteres benzines nem azonos az eredetivel.

A takarékosabb működés érdekében lágyabbak a szeleprugók illetve a lánc- és szíjfeszítők, a kormányszervót és a légkondit nem szíj hajtja állandóan, hanem elektromos motor, ha szükség van rá. Nincs generátor, az áramot a váltóházba integrált elektromos motor termeli.

A villamos gép úgy hét centi széles, csúcsteljesítménye 34 kW, maximális nyomatéka 300 Nm. Rajta kívül a helyet kellett szorítani a váltóharangban annak a kuplungnak is, amely leválasztja a benzinest a hajtásláncról.

79 kiló a hibridakku és a védőketrec súlya. 1,7 kWh energiát képes tárolni, amivel legfeljebb 2 kilométert gurulhat elektromos üzemben a dögnehéz terepjáró. A hűtést az utastérből beszívott levegő biztosítja a két ventilátorral

79 kiló a hibridakku és a védőketrec súlya. 1,7 kWh energiát képes tárolni, amivel legfeljebb 2 kilométert gurulhat elektromos üzemben a dögnehéz terepjáró. A hűtést az utastérből beszívott levegő biztosítja a két ventilátorral

79 kiló a hibridakku és a védőketrec súlya. 1,7 kWh energiát képes tárolni, amivel legfeljebb 2 kilométert gurulhat elektromos üzemben a dögnehéz terepjáró. A hűtést az utastérből beszívott levegő biztosítja a két ventilátorral


Így takarékosabb a hajtás, ez az az alkatrész egyébként, amit a Honda kihagy IMA-hibridjeiből, hogy könnyebb, olcsóbb és egyszerűbb legyen a rendszer.

A nikkel-fémhidrid akkumulátort masszív ketrec védi a hátsó kerekek között. A hibrid Touareghez ezért nincs terepjárást segítő csomag, mert a diffizár helyét elfoglalták a hibridrendszer akkumulátorai. Hűtésüket az utastérből szívott levegő biztosítja.

A telep 87 literrel, 493 literre csökkenti a csomagteret. A hibridakku 240 cellából áll, feszültsége 288 V. 1,7 kWh energiát képes tárolni, amiből legfeljebb 2 kilométert gurulhat elektromos üzemben a dögnehéz terepjáró.

Majdnem új hibrid Touareg, 17 millióért

Hiába kapcsolunk elektromos üzembe, szolid gyorsításkor is beröffen a benzines motor

Hiába kapcsolunk elektromos üzembe, szolid gyorsításkor is beröffen a benzines motor

Hiába kapcsolunk elektromos üzembe, szolid gyorsításkor is beröffen a benzines motor


Használtan jobb a helyzet, a hibridek 190 000 forintos regadója is kedvez a szürkeimportnak, így találtunk mi is hibrid Touaregre.

Talán ez az egy van belőle az országban, talán bejött még néhány, mindenesetre érdekes autó, felkerekedtünk megnézni.

Szentendrén, az Ideál Autónál vár vevőre a sötétbarna SUV. Előkelő a környezet, néhány yacht is látható az elegáns szalonban, még több a kereskedés előtt. A VW körül új Hetes és Ötös BMW-k meg egy Mercedes-Benz CLS áll.

Német teszten 8,1 liter volt a minimumfogyasztása, ugyanott a sokkal gyengébb 3,0 V6 TDI 7,9 litert evett. Átlaguk 11,8 illetve 10,5 liter lett, tehát a 380 lóerős hibrid is takarékos

Német teszten 8,1 liter volt a minimumfogyasztása, ugyanott a sokkal gyengébb 3,0 V6 TDI 7,9 litert evett. Átlaguk 11,8 illetve 10,5 liter lett, tehát a 380 lóerős hibrid is takarékos

Mercedesből jobban megy a hibrid
Nehéz lehet eladni egy 17 milliós Volkswagent a 15 milliós BMW-k mellett

Nehéz lehet eladni egy 17 milliós Volkswagent a 15 milliós BMW-k mellett

Nehéz lehet eladni egy 17 milliós Volkswagent a 15 milliós BMW-k mellett


Csupa makulátlan állapotú autó Németországból, tengernyi extrával, de ott jártunkkor a Touareg közülük az egyetlen hibrid, az összes többi dízel. “S-osztályból már több hibridet is eladtunk, de alapvetően a dízelre van kereslet. A Touareget csak próbaképp vettük meg” – mondja Szabó Attila, aki értékesítőként pontosan ismeri piacot.

Rövid próbaútra indulunk. A monitoron folyamatosan látszik, melyik motor mit csinál, hogyan dolgozik együtt a benzines és az elektromos motor. Elvileg csak a villanymotorral is tudna haladni az autó, de ehhez sík út és nagyon finom gázadás kell.


Két motor: 333 és 47 LE, 440 és 300 Nm

A gyorsulásérzet a benzineseket idézi, tehát induláskor nem rúg olyan nagyot az autó, mint a dízelmotoros, de a 380 lóerős rendszerteljesítmény nem elméleti adat. A kompresszoros V6 már önmagában sem vinné rosszul az autót, de az elektromos motorral a benzines 440 Nm-e helyett 580 Nm a hajtásrendszer csúcsnyomatéka, amivel legyalulhatók a hegyek.

Adókedvezmény luxusautókra: az állam az összes hibridet regadókedvezményben részesíti, függetlenül környezetszennyezésük mértékétől. Így a VW dzsipjére a háromliteres benzines 2 230 000 forintja helyett 190 000 forint a tarifa. A 3,5 vagy ötliteres benzinmotorú Lexusok regisztrációs díja 3 207 000 forintról csökken 190 ezerre

Adókedvezmény luxusautókra: az állam az összes hibridet regadókedvezményben részesíti, függetlenül környezetszennyezésük mértékétől. Így a VW dzsipjére a háromliteres benzines 2 230 000 forintja helyett 190 000 forint a tarifa. A 3,5 vagy ötliteres benzinmotorú Lexusok regisztrációs díja 3 207 000 forintról csökken 190 ezerre

6,5 s alatt gyorsul százra, végsebessége 240 km/óra. Német autópályán nagyon tud zabálni a benzines

6,5 s alatt gyorsul százra, végsebessége 240 km/óra. Német autópályán nagyon tud zabálni a benzines

6,5 s alatt gyorsul százra, végsebessége 240 km/óra. Német autópályán nagyon tud zabálni a benzines


Alig érezni, mikor melyik motor kapcsol be vagy vonul háttérbe, igazán erős és kulturált az autó. Pedig a benzines akár autópályán is pihen rövid időre, ilyenkor az autó szinte vitorlázik előre.

Mennyit fogyaszt a dízelhez képest?

A hibrid Touareget nagyon takarékosan lehet vezetni, ha a vezetőnek számít a környezetvédelem. Az autóMAGAZIN német testvérlapja a hibriddel 8,1 literes országúti minimumfogyasztást mért, a 3,0 V6-os dízel alig volt jobb 7,9 literrel.

Tesztátlagban viszont a dízel vezet: 11,8 helyett 10,5 liter elég volt neki százon, de ez nagyon csekély előny a tisztább, kulturáltabb, modernebb és sokkal erősebb hibriddel szemben.

A hibrid SUV-ban autópályán fogy el a tudomány, aki gyorsan akar vele menni, az nagyon felveri a fogyasztást. Az említett tesztben mért 16,6 liter nem a felső határ.

EU-országokban gyártott, forgalomba helyezett majd újra eladott autó esetében a gyári garancia érvényességével nem lehet gond, de bennünk azért felmerülnek kérdések.

Kedvezményes regadóval is drága a hibrid

Nem hisszük, hogy az importőr kiképezte volna a márkaszerviz-hálózatot, köztük a Skodát, SEAT-ot áruló, de VW szervizjoggal bíró kereskedések dolgozóit egy olyan autó javítására és karbantartására, amit még rendelésre sem hoz be és az sem tűnik valószínűnek, hogy alkatrészt tartanának hozzá.

Ezzel együtt is érdekes a Touareg Hybrid, mert ha hibrid technikája nem is olyan komoly és nagy teljesítményű, mint a Lexus RX 450h-ban, a technikát befogadó SUV jobb autó, mint japán konkurense.

Sajnos újonnan annyira drága, hogy még használtan, kedvezményes regadóval is 17 millió forintba kerül.