Az első generáció megjelenése óta több mint 170 ezer darab Coupé-Cabriolet talált vevőre. Ez így a Megane család négy százalékát teszi ki, az európai kompakt kabriók közül pedig minden tizedik volt Megane CC. Az új generációs Megane CC nagyobb, kényelmesebb, merevebb, csendesebb és biztonságosabb is elődjénél.

Már hatféle karosszériával kapható a Megane
Már hatféle karosszériával kapható a Megane

Kabrió és üvegtető egyben: Megane CC

Már hatféle karosszériával kapható a Megane
13 centivel lett hosszabb
Nyugat-Európában májustól kapható
A tető üvegből készül
Nyitott tetővel 211 literes a csomagtartó
Javítottak a vízállóságon is
Csukva 417 liternyi csomag fér be hátra
Karaktervonal az orron
Nagyméretű, elnyújtott hátsó lámpa
Teljes a család
Bukókeret védi az utasokat
Szélfogóval autópályán is csendes
Belül ismerős elemekkel találkozunk
Jobb oldaltartású üléseket kapott a CC
Piros fekete kombináció
Négyszemélyes, de párban az igazi
Tiszta üveg a tető
110 kg a tetőmodul
Meglepően jól pakolható
Bumfordi munkahenger
Balra a szökevény tempomatkapcsoló
21 másodperc a tető szintideje
Hopp, RCA csatlakozók helyett USB és Jack
A hifi szépen, a navigáció repedt hangon szól
Hatfokozatú a manuális váltó
2012-re a Renault-nak is lesz komfortindexe
Egymás mellett a régi és az új
A sportos Megane család júniustól kapható
Sportosabb arc
A GT-Line a Dynamique felszereltséghez rendelhető
Áramvonalas diffúzor
Sportos külső, belső
Odabent is kicsit más a GT és a GT-Line
Minden műszer analóg
GT-Line
Duplakuplungos automataváltó
Extra feliratok az utastérben
Feliratos fémbetét a küszöbön
Szolid felirat jelzi a GT-Line-t
Málta-kéknek nevezik ezt a színt
180 lóerős a benzines, 160 a dízel Megane GT
Fényes fekete betétet kapott az orr
Áthangolt futóművet kapott a GT
Sportos családapáknak
Alul diffúzor dolgozik
GT
Átmenet a mezei Megane és az R.S. között
Fotó megosztása:
Nyitott tetővel 211 literes a csomagtartó

Nyitott tetővel 211 literes a csomagtartó

Nyitott tetővel 211 literes a csomagtartó


Bár a válság a kabriók piacának sem tett jót, mégis a nyitható keménytetejű modellekből egyre több fogy, mint vászontetős társaikból. Nem kell nagyon sokáig keresni az okokat, a nagyobb biztonság, csendesebb menet és a sokkal praktikusabb felépítés – akár teljes értékű autóként is használható egy CC – jóval vonzóbbá teszik a vászontetős kabriónál.

Vízálló

Az új modell tervezésekor különös figyelmet fordítottak a több darabból készülő tető vízzáróságára, illetve az aerodinamikai komfortra, a csendes utastérre. A biztonságról a 35 mm-es, extra szilárdságú acélcsővel megerősített A oszlop, a kettős padlószerkezet, illetve a boruláskor aktivizálódó pirotechnikai borulásvédő keret gondoskodik. Emellett adaptív első légzsákok, alácsúszást gátló és oldallégzsák, valamint új generációs fejtámlák is vigyáznak az utasokra.  

Kabrió és üvegtető egyben: Megane CC 98

Extra belső színek

Belül ismerős elemekkel találkozunk

Belül ismerős elemekkel találkozunk

Belül ismerős elemekkel találkozunk


Odabent a legtöbb alkotóelem már ismerős a Megane család többi tagjából, így a fura helyen lévő tempomat-kapcsoló vagy a digitális-analóg műszerfal sem okoz meglepetést.

Az ülések jobb oldaltartásúak, mint a mezei Megane-ban, és a hagyományos sötétszürke, világos vajszín kárpitok mellett merészebb, piros-szürke kombináció is választható.

Komfortindex csak 2012-ben

2012-re a Renault-nak is lesz komfortindexe

2012-re a Renault-nak is lesz komfortindexe

2012-re a Renault-nak is lesz komfortindexe


A komfortindex után érdeklődő kérdésünkre a gyár szakembere is zavarba jött. Mintha eddig nem is hallottak volna róla. Nem sokkal később az egyik kollégájától érkezett a jó hír, már csak két évet kell várni erre az apró figyelmességre.

Furcsa, hogy pont a technológiai újításokra annyira fogékony márkánál eddig átsiklottak e felett.

Tető

A teljesen új fejlesztésű, a korábbinál tíz százalékkal nagyobb, közel egy négyzetméter felületű, két darabban nyíló üvegtető a Karmann műve és Németországban készül, a teljesen összeszerelt szerkezetet onnan szállítják a Renault franciaországi üzemébe. Az árnyékolóval felszerelt üvegtető 110 kilogrammot nyom, és gombnyomásra nyílik 21 másodperc alatt, ami kategóriájának egyik legjobb ideje.

Kabrió és üvegtető egyben: Megane CC 101

Tiszta üveg

Tiszta üveg a tető

Tiszta üveg a tető

Tiszta üveg a tető


Bár az UV-szűrős, edzett üvegtető igen hangulatos dolog, nyári napsütésben mégis jól jön, ha teljesen árnyékba borítható az utastér. A Megane CC csak egy vékonyka, elhúzható hálóval véd a perzselő napsütéstől, amely a nyári kánikulában nem biztos, hogy minden esetben elegendő lesz.

De egy kabrió autó úgyis nyitott tetővel az igazi, így inkább kotorjuk elő az ajtókkal együtt bezáródó kesztyűtartóból a kabriók kötelező kellékét, a sapkát, majd nyomjuk meg a tetőnyitó gombot. Ha bezártuk a csomagtartót és a benne lévő elválasztó is a helyén van, akkor a tető pillanatok alatt eltűnik a csomagtartóban.

Négyszemélyes, de párban az igazi

Négyszemélyes, de párban az igazi

Négyszemélyes, de párban az igazi


Két utassal érdemes a szélterelőt is összeszerelni, a helyére illeszteni, mert így akár autópályán is élvezetesen lehet autózni a nyitott Megane-nal. Az aerodinamikai komfort remek, 130-cal halláskárosodás és zavaró huzat nélkül lehet vele közlekedni.

Négy utassal 90 km/órás tempóig garantált az élvezet, utána már a két hátsó fejtámla közti, alapfelszereltségként járó üveg szélterelő nem képes megbirkózni a légörvényekkel.

A keménytetős Megane mellett a szokásosnál sportosabb, de még kényelmes GT-Line és GT változatokat is kipróbálhattuk. Előbbi megnevezés a Megane Dynamique felszereltségi szintjéhez rendelhető sportos kiegészítőket takarja. Alacsonyabb tömegközéppont, dinamikusabb vezethetőség jellemzi a GT-Line szintet, de főként csak a szemnek szólnak az autó külső-belső extra kiegészítői.

Áthangolt futóművet kapott a GT

Áthangolt futóművet kapott a GT

A GT változat már csak a legerősebb motorokkal, a 2,0 literes, 180 lóerős TCe, illetve a szintén kétliteres, 160 lovas dCi motorokkal kapható. Az izmos motorok és látványos külső módosítások mellett eltérő hangolású első- hátsó rugók, egyedi lengéscsillapítók, feszesebbre, sportosabbra hangolt kormánymű segít a dinamikusabb, élvezetes vezetésben.