Na, milyen ez az autó? Amikor feltettem a kérdést hatéves kislányomnak a teszthét végén, áradozást vártam a szép színről, a panorámatetőről, a fehér műszerfal-betétekről, a hátsó traktus gyerekbarát berendezéséről. Ehhez képest a válasz: jó puha. Hát igen, a franciák mindig érezték, milyen fontos egy finom plüsskárpit, egy gumírozott ajtóbehúzó, egy puha ajtóbelső. De a C3 Picasso nem csak az Exclusive felszereltséghez járó puhaságtól olyan elragadó.

Sötét hátsó üvegek és árnyékolórolók az Exclusive-ban

Sötét hátsó üvegek és árnyékolórolók az Exclusive-ban

Ötletes, vidám, szeretetre méltó. Még azt is meg lehet neki bocsátani, hogy a napi kilométerszámláló nullázója a műszeregység lehető legtávolabi pontján van, szinte fel kell állni lenyomni. Meg hogy a semmire nem jó, de szép fehér vályúkból a műszerfalon bármi kiesik egy percen belül. Francia autó, én így szeretlek.

Szép felni, dekorbetétek a legdrágább C3 Pikacsuban

Szép felni, dekorbetétek a legdrágább C3 Pikacsuban

Szép felni, dekorbetétek a legdrágább C3 Pikacsuban


Akár ki is tehetnénk a villogó R betűt a jobb felső sarokba: hiszen ez a kocsi már járt nálunk, írtunk is róla. Dióhéjban: pofás külső, tágas belső, tologatható hátsó ülések, rajzasztalka világítással a gyerekeknek, jó motor, stabil futómű a felnőtteknek. (Csak a múltkor még 20 lóerővel gyengébb, navi nélküli tesztautót próbáltunk. De milyen szép zöld volt, nézzék meg!)

Nem is mennék bele bővebben; a nagyszerű üvegtető, a tágas, logikusan kialakított tér, egyáltalán, az egész legújabbkori francia családi kiskocsi-koncepció nagyszerűségét ott már megénekeltük. A C3 Picasso olyan, mint Dub hadnagy szerint az Osztrák-magyar Monarchia: ha nem lenne, ki kéne találni. Bordóban is olyan. De nézzük, megéri-e az erősebb motor a háromszázezres felárat!



Négy csillag: így törik a C3 Picasso – vajon miért nem üvegtetős kocsit pukkantottak el a teszten?

Sok kicsi lámpa

Sok kicsi lámpa

Sok kicsi lámpa


Aki ritkán mozdul ki a városból, annak semmiképp. Alapjárat-közelben, a légellenállás számottevővé növekedése előtt (100 alatt) gyakorlatilag semmi jelentősége, melyik motorelektronika vezérli az 1,6-os dízelt. Az urbánus rétegeknek csak akkor érdemes mélyebben nyúlni a bukszába, ha nagyon elhivatottak a környezetvédelem iránt: a plusz húsz ló mellé részecskeszűrő is jár.

Országúton, netán autópályán viszont sokat jelent az a húsz ló. A nagyobb rugalmasság, a masszívabb tartalék benézett előzéseknél sokat számít.

Fogyasztásban tapasztalataink szerint nincs különbség, 110 ló nem éhesebb 90-nél: 6,3 körül alakult a vegyes üzem, tempósan, de nem ész nélkül. Ekkora homlokfelülethez, majd’ 14 mázsához ez teljesen rendben van.

Ami nincs rendben, az a váltó. OK, rendben, tudomásul vettem, hogy a Citroën és a Peugeot szerint helyes dolog minden egyes modellhez (C1-től C6-ig) ugyanazt a gusztustalan fröccsöntött bajuszkapcsolót adni. De hogy ezt a mérhetetlenül pontatlan, 15-20 ezer kilométer alatt már petyhüdtre kopó, gusztustalan váltót, egyestől ötösig másfél arasznyit löttyenő karjával még nem érzik érettnek a kukára – no ezt fel nem foghatom.

Barátságos vezetői környezet, szétszórt műszeregység

Barátságos vezetői környezet, szétszórt műszeregység

Azt sem, hogy a C3 Picasso miért nem kapható egyáltalán a sokkal jobb, precízebb, ügyesen használva minden száz kilométeren deciket spóroló hatfokozató váltóval, amit Peugeot-ék, Citroënék a nagyobb kocsikhoz teljes természetességgel odaadnak – ugyanezzel a motorral. Ha a 20 extra ló nem is, a hatos váltó simán megérné a háromszázezres felárat.

A csodálatos üvegtető

A csodálatos üvegtető

A csodálatos üvegtető


A Citroën sajátságos árpolitikája okán minden kocsin lóg egy elrettentő árcédula, de minden kocsihoz tartozik egy rendkívül kedvezményes akciós ár. Régi trükk, tehát működik: a C3 Picassónál is bejön, hogy egy ilyen Exclusive dízel az erősebb motorral nem 5 330 000 forint, hanem csak most, csak önöknek 4 650 000. (Plusz a 155 ezer forintos, feláras üvegtető, plusz a 220 ezres navi, plusz a százezres metálfény: így lesz a Picasso ötmilliónál is drágább.)

No nem mintha ezzel sokkal többe kerülne a kategóriánál. A Skoda Roomster 105 lovas dízellel, a Kia Venga 128 lóerővel, szintén gázolajosan nagyon hasonló áron mozog, és a kifutó Opel Meriva sem olcsóbb.

És azokhoz még felárért se kapható üvegbuborék. Pedig – a Vizipók a megmondhatója – átlátszó buborékban élni jó dolog!

Műszaki adatok – Citroën C3 Picasso 1.6 HDI 110 LE
MOTORADATOK
Légszennyezési NormaEuro IV
Lökettérfogat (ccm)1560
Hengerek / szelepek száma4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)80(109)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)240 (túltöltéssel 260)/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)11,2
Végsebesség (km/h)183
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)6,4
Lakott területen kívül (l/100 km)4,1
Vegyes (l/100 km)4,9
CO2 kibocsátás (g/km) 130
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4078 / 1730 / 2050
Tengelytáv (mm)2540
Csomagtér (liter)385-500
Menetkész tömeg/össztömeg (kg)1364/1771
Üzemanyagtank kapacitás (liter)50
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár4 650 000 Ft
Pontszám (max. 10) 8,5 pont
A Vezess értékelése:Remek kis családi autó, fantasztikus a feláras buborékkabin. De a váltót be kéne tiltani.
Mellette – Ellene
  • Feltűnő, izgalmas külső
  • Vidám belső
  • Remek dízelmotor
  • Tágas, praktikus utastér
  • Iszonyú váltó
  • Vállban kicsit szűk
Kicsit magas, de nem billeg

Kicsit magas, de nem billeg


Még több kép a galériában!